کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۷۱۵
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۵‌خرداد ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌صفحه اول روز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۵۶٫ عکس روی جلد دیدار عبدالحلیم خدام وزیر امورخارجه سوریه با محمدرضاست. از قرار امل ساین خواننده ترکیه نیز در ایران به‌سر می‌برد و بعد از آنکه در برنامه‌های عید ۵۶ چند ترانه را با آهنگسازی انوشیروان روحانی اجرا کرد (گل سنگم و عزیز جون)، حالا برای کنسرت در هتل هیلتون و هتل کنتینانتال (هتل آزادی و لاله) به تهران برگشته و از قرار استقبال ایرانی‌های ثروتمند هم از ایشان در حد بسیار بالایی بوده تا آنجا که ترانه گل سنگم با اجرای امل ساین پرفروش‌ترین ترانه فروردین و اردیبهشت در تهران بوده است.

نویسنده ستون در محافل و مجالس تلاش کرده راز محبوبیت امل ساین را کشف کند و دست آخر به لهجه شیرین و ملاحت رفتار و وجاهت ظاهر رسیده است! خسته نباشید استاد! در صفحه ۴ اشرف در حال زدن کلنگ افتتاح عملیات ساختمانی مرکز پزشکی شاهنشاهی است. خبری هم هست از دیدار فرح با اعضای مرکز مطالعه تمدن‌ها. یعنی رضا قطبی، ‌مجید رهنما، احسان نراقی،‌ جمشید بهنام و داریوش شایگان.

در صفحه ورزشی خبری کار شده از علاقه منصور رشیدی دروازه‌بان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا (۱۳۵۵) برای بازگشت به ایران و حضور در ترکیب تیم ملی که به‌زودی دیدارهای مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۷۸ را شروع خواهد کرد. او در این دوران در یک تیم آمریکایی توپ می‌زند و خب این را هم بگوییم که رشیدی به ایران بازمی‌گردد اما در جرگه سه دروازه‌بان اصلی قرار نمی‌گیرد و مهاجرانی، ‌حجازی و مودت و کربکندی را با خودش به آرژانتین می‌برد. خبری هم هست درباره مصدومیت همزمان دو نوک حمله اصلی تیم ملی یعنی غلامحسین مظلومی و علیرضا خورشیدی که درگیر عمل جراحی و این چیزها هستند. با مصدومیت این دو نفر ستاره اقبال غفور جهانی و حسین فرکی اوج می‌گیرد.

در صفحه ۱۲ تصویری هست از اشرف در افتتاحیه نمایشگاه آثار ایران درودی. یعنی سرظهر اشرف کلنگ مرکز پزشکی را زده و به‌سرعت خودش را به افتتاح این گالری رسانده. هوشنگ نهاوندی رئیس دفتر فرح هم رفته به افتتاح یک نمایشگاه نقاشی در انستیتو فرانسه. خبری هم هست از مسافرت نادیا رقاص ایرانی با گروهی رقصنده آذری برای اجرای برنامه در جاکارتا و کوالالامپور و سنگاپور. در صفحه آگهی‌های سینمایی فیلم تیزتک ساخته مایکل چمینو با بازی کلینت ایستوود اکران شده که فیلم مهمی است.

فیلم‌های تهمت با بازی مفید و وثوق و هاله، ‌شارلوت به بازارچه می‌آید با بازی مشایخی و نوری کسرایی،‌ گل خشخاش با بازی فرخ ساجدی و لیلا فروهر و تنگنا با بازی سعید راد و نوری کسرایی فیلم‌های ایرانی روی پرده را تشکیل می‌دهند. فیلم‌های خارجی قابل دیدن هم: تیزتک،‌ میسوری از هم می‌پاشد (برکه‌های میسوری ساخته آرتور پن)، ‌ویولن‌زن روی بام ساخته نورمن جویسن،‌ سرآلفردو گارسیا را بیاور ساخته سم پکین پا، ‌رابین و ماریان ساخته ریچارد لستر، ‌پاپیون ساخته فرانکلین شفنر، توپ‌های ناوارون ساخته جی لی تامپسون،‌ شیر و باد ساخته جان میلیوس، ‌نابخشوده ساخته جان هیوستن و رای نهایی ساخته آندره کایات هستند و بقیه ده‌ها فیلم کمدی مبتذل ایتالیایی و فرانسوی و حادثه‌ای‌های درجه دو آمریکایی و فیلم‌هایی از هند و مصر و ترکیه.

در برنامه فیلم‌های آخر هفته تلویزیون آثار نه‌چندان معتبری در فهرست هستند:‌ خشم و شهوت با بازی تونی‌کرتیس و ساخته جان پونی، ‌گربه و قناری با شرکت باب هوپ و عصیانگر با بازی الویس پریسلی. ریز برنامه‌های واریته رنگارنگ هم اعلام شده و پخش کنسرت نانا موسکوری از شبکه دوم و شوی تلویزیونی بزرگترین نمایش هفته با اجرای فریدون فرخزاد.در صفحه حوادث خبر آمده که در شیروان یک پسر ۱۳ساله به‌نام علی علی‌فشی، ‌در غیاب والدینش ‌دوست خود فرهاد کریمی را به خانه دعوت کرده و با تفنگ شکاری پدرش او را به قتل رسانده است!

* در اطلاعات شنبه هفتم خرداد نوشته شده که سیل و صاعقه ۳۴ نفر را در آذربایجان و لرستان کشته است. در صفحه ۹ مخاطبی به‌نام دکتر منصور جاوید نامه‌ای به روزنامه نوشته و از سطح پایین ترانه‌ها و آهنگ‌ها و خواننده‌ها شکایت کرده و آنها را سوهان روح خوانده است و خواستار کنترل ترانه‌ها قبل از انتشار عمومی شده است و یادی کرده است از ترانه‌های دوران قدیم که بر مبنای اشعار ملک‌الشعرای بهار و رهی معیری و ایرج میرزا ساخته و خوانده می‌شده‌اند.

در لیگ تخت جمشید تاج با سه گل بانک ملی را شکست داده است. با گل‌های روشن و نراقی و نوین روزگار. پاس هم با یک گل از دارایی شکست خورده است. با تک گل حسین فداکار. ماشین‌سازی و تراکتورسازی هم با سه و چهار گل از سد ذوب‌آهن و راه‌آهن گذشتند. در فینال باشگاه‌های اروپا هم لیورپول سه بر یک بورسیا مونشن‌گلادباخ را مغلوب کرده است.

کدخبر: ۳۹۲۷۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر