کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۶۶۲
تاریخ خبر:

کاهش قیمت اجباری انواع رب‌ گوجه‌فرنگی

روزنامه هفت صبح | فشارهای همه‌جانبه جواب داده و بالاخره می‌توانیم بگوییم شاهد کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی هستیم. البته ردپای کاهش قیمت را باید بیشتر در میان برندهای جدید و محصولات تازه تولید‌شده رب‌ گوجه‌فرنگی جست‌وجو کرد، چون محصولاتی که تاریخ تولید آنها به گذشته برمی‌گردد همچنان با قیمت سابق یعنی بالای ۲۰هزار تومان فروخته می‌شوند. در حالی که برخی فروشگاه‌ها تلاش می‌کنند با درنظر گرفتن تخفیف‌های ۴۰ تا ۵۰درصدی از شر آنها راحت شوند، محصولات جدیدتر با قیمتی کمتر به استقبال مشتریان آمده‌اند.

اواخر سال ۹۷ بود که قیمت گوجه به‌طرز چشمگیری از دوهزار تومان به کیلویی ۱۰هزار تومان افزایش پیدا کرد و در پی آن رب گوجه از حدود هشت‌هزار تومان به ۱۸هزار تومان رسید. افزایش قیمت رب‌ گوجه دوباره در تابستان به سراغ بازار آمد و قیمت این محصول را تا حدود ۲۵هزار تومان بالا برد، اما درحال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد، در پی کاهش قیمت گوجه به کیلویی دو‌هزار تومان، شاهد کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی تا ارقامی ‌بین ۱۳ تا ۱۹هزار تومان هستیم.

*** قیمت رب گوجه‌فرنگی در بازار
جست‌وجو در بین برند‌های مختلف رب گوجه‌فرنگی نشان می‌دهد، کنسرو‌هایی که تاریخ تولیدشان کمی‌ قدیمی ‌است، با قیمتی حدود ۲۲هزار تا ۲۵هزار تومان به مشتری عرضه می‌شوند، اما در فروشگاه‌های بزرگ که محصولات تولید روز دارند، قیمت‌ها کمی‌ متفاوت است. برای مثال کنسرو رب گوجه‌فرنگی آتا که پیش از این حدود ۲۰هزار تومان قیمت داشت، حالا با قیمت ۱۶هزار و ۴۰۰تومان در بازار فروخته می‌شود. قیمت رب گوجه‌فرنگی روژین هم در فروشگاه‎ها به ۱۴هزار و ۵۰۰تومان کاهش پیدا کرده است.

روی محصولات قدیمی‌تر رب روژین قیمت ۲۶هزار تومان درج شده که نشان از کاهش چشمگیر قیمت رب گوجه روژین دارد. قیمت رب گوجه‌فرنگی دلپذیر در برخی فروشگاه‌ها حدود ۲۴هزار تومان است، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رب گوجه‌فرنگی دلپذیر با تاریخ تولید جدیدتر، ۱۹هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین کنسرو‌های کوچک ۴۰۰گرمی‌ رب گوجه‌فرنگی در بازار حدود ۹هزار و ۵۰۰تومان است.

از طرف دیگر رب گوجه‌فرنگی برند ‌هایپراستار که قیمت روی محصول آن ۲۰هزار تومان است، در حال حاضر با تخفیف ۴۴درصدی و با قیمت ۱۱هزار تومان در این فروشگاه عرضه می‌شود. هر قوطی کنسرو رب یک‌و‌یک که پیش از این در بازار با قیمت ۲۳هزار تومان فروخته می‌شد، اخیرا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۱۶هزار تومان قیمت‌گذاری شده ‌است. اروم‌آدا قبلا قوطی کنسور رب گوجه‌فرنگی را ۲۵هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کرد، اما حالا می‌توان این محصول را با قیمت ۱۵هزار تومان خرید.

*** گزارش‌های رسمی ‌از قیمت رب گوجه‌فرنگی
مرکز آمار در آخرین گزارش خود اولین نشانه‌ها برای کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی را نشان داده است. گزارش میانگین قیمت محصولات خوراکی در شهریورماه نشان می‌دهد، قیمت هر کیلوگرم رب گوجه‌فرنگی به طور میانگین ۲۱هزار و ۳۰۰تومان است که نسبت به ماه قبل یعنی مردادماه با کاهش سه‌درصدی روبه‌رو شده. با توجه به اینکه قوطی‌های کنسرو رب گوجه‌فرنگی در اندازه‌های معمولی عموما ۸۰۰گرمی ‌هستند، می‌توان نتیجه گرفت که آمار رسمی ‌قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه‌فرنگی را در شهریورماه حدود ۱۷هزار تومان اعلام کرده است. مردادماه مرکز آمار قیمت رب گوجه‌فرنگی را کیلویی ۲۲هزار تومان محاسبه کرده بود که به تناسب می‌توان نتیجه گرفت، قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه‌فرنگی در بازار حدود ۱۸هزار تومان بوده است که در شهریور با کاهش روبه‌رو شده.

از طرف دیگر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کنسرو رب گوجه‌فرنگی را کمتر از گزارش‌های مرکز آمار اعلام کرده. سامانه ۱۲۴ که به منظور اعلام قیمت مصوب برای ۱۰۰قلم کالای اساسی راه‌اندازی شده، قیمت رب گوجه‌فرنگی را بین ۱۳ تا ۱۵هزار و ۳۰۰تومان در بازار اعلام کرده است. همچنین حداکثر قیمت مصوب قوطی کنسرو رب گوجه‌فرنگی در سامانه ۱۲۴، حدود ۱۶هزار و ۵۰۰تومان اعلام شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در آخرین گزارش ماهانه خود در مردادماه میانگین قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه‌فرنگی را ۱۸هزار تومان اعلام کرده بود که البته به نظر کمی‌ با قیمت‌های بازار در مردادماه اختلاف دارد.

کدخبر: ۲۸۵۶۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر