کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۴۶۸
تاریخ خبر:

وقت خداحافظی با سفر هوایی است؟

روزنامه هفت صبح | تعطیلات آخر این هفته رنگ و بوی متفاوتی دارد. سه‌شنبه به مناسبت عید غدیر تعطیل است و فرصت مناسبی برای یک سفر چهار روزه به حساب می‌آید، اما مشکل اینجا است که اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری نرخ‌نامه بلیت پروازها در مسیرهای مختلف را به‌روز کرده و این‌بار سقف قیمت‌ها در اغلب مسیرها بالاتر رفته است.

اتفاقی که باعث شده سقف قیمت‌ها برای مسیرهای مختلف تا ۲۵۰هزار تومان افزایش داشته باشد. البته برای چند مسیر هوایی مثل پرواز تهران-شیراز شاهد کاهش سقف تعیین‌شده برای قیمت بلیت هواپیما هستیم.

*** سفر هوایی تهران-مشهد؛ حداکثر ۷۵۰هزار تومان
نرخ‌نامه بلیت مسیر‌های پروازی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد، ایرلاین‌ها متعهد شده‌اند بلیت هواپیمای تهران -مشهد را گران‌تر از ۷۵۳هزار تومان نفروشند. مطابق این نرخ‌نامه قیمت بلیت هواپیمای تهران-مشهد باید رقمی ‌بین ۲۲۹هزار تا ۷۵۳هزار تومان باشد که میانگین آن می‌شود رقمی در‌حدود ۴۹۱هزار تومان.

قیمت بلیت هواپیمای تهران-مشهد بسته به میزان تقاضای بلیت در روز‌های مختلف متفاوت است. پیش از این در نرخ‌نامه قبلی بیشترین قیمت بلیت هواپیمای این مسیر در کلاس اکونومی‌۶۹۷هزار تومان تعیین شده بود که نشان‌دهنده افزایش ۵۰هزار تومانی قیمت بلیت هواپیمای تهران-مشهد است.

*** سفر هوایی تهران-شیراز؛ حداکثر ۶۲۰هزار تومان
آنطور که در نرخ‌نامه سازمان هواپیمایی کشوری آمده، قیمت بلیت هواپیمای تهران-شیراز نباید از رقم ۶۱۷هزار تومان تجاوز کند. در این نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی متعهد شده‌اند برای مسیر هوایی تهران-شیراز، رقمی ‌بین ۲۲۶ تا ۶۱۷هزار تومان را به عنوان قیمت بلیت هواپیمای تهران-شیراز در نظر بگیرند که میانگین آن حدود ۴۲۱هزار تومان است. قیمت بلیت هواپیمای تهران-شیراز در نرخ‌نامه قبلی حداکثر ۶۴۴هزار تومان تعیین شده بود که نشان می‌دهد ایرلاین‌ها برای تعیین قیمت بلیت هواپیما در این مسیر محدود شده‌اند.

*** سفر هوایی تهران-کیش؛ حداکثر یک‌میلیون و ۲۲۰هزار تومان
شرکت‌های هواپیمایی نباید بلیت هواپیمای تهران-کیش را گران‌تر از یک‌میلیون و ۲۲۱هزار تومان بفروشند. براساس نرخ‌نامه سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌ها متعهد شده‌اند بلیت هواپیمای تهران-کیش را با قیمتی بین ۲۶۲هزار تا یک‌میلیون و ۲۲۱هزار تومان بفروشند. میانگین بازه قیمت اعلام‌شده برای بلیت هواپیمای تهران-کیش حدود ۷۴۱هزار تومان است. قبلا بیشترین قیمت مجاز ایرلاین‌ها برای بلیت هواپیمای تهران-کیش ۹۴۰هزار تومان اعلام شده بود که نشان می‌دهد در نرخ‌نامه جدید این سقف افزایش پیدا کرده.

*** سفر هوایی تهران-اصفهان؛ حداکثر ۶۰۰هزار تومان
مطابق این نرخ‌نامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت هواپیمای تهران-اصفهان باید رقمی ‌بین ۱۷۳هزار تا ۵۹۶هزار تومان باشد که میانگین آن می‌شود رقمی در‌حدود ۳۸۴هزار تومان. پیش از این در نرخ‌نامه قبلی بیشترین قیمت بلیت هواپیمای این مسیر در کلاس اکونومی‌ ۵۴۰هزار تومان تعیین شده بود که نشان‌دهنده افزایش نسبی قیمت بلیت هواپیما برای مسیر تهران-اصفهان است.

کدخبر: ۲۷۵۴۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر