کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۲۸۰
تاریخ خبر:

اعتراف مرد آتش‌افروز؛ من قاتل خواهرم نیستم

روزنامه هفت صبح| آن فیلم ترسناک آتش گرفتن یک خودروی شاسی‌بلند را خاطرتان هست؟ همان که مردی جوان با زنی داخل یک خودرو درگیر بودند و بعد فیلم آتش زدن خودرو منتشر شد. دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، پرسنل انتظامات بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، مرگ مشکوک زن جوانی را روی تخت بخش اورژانس این مرکز درمانی به پلیس گزارش کردند. در گزارش‌های بعدی مشخص شد که دعوا بین خواهر و برادر بوده بر سر تقسیم ارث و خواهر بر اثر آتش‌افروزی در بیمارستان فوت کرده است.

برادر هم بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستان بستری شد. حالا این مرد که اوضاع جسمانی‌اش بهتر شده در جلسه بازجویی‌اش، اتهام سوزاندن خواهرش را انکار می‌کند. این مرد که خودش هنوز آثار سوختگی روی دست و صورتش مشخص است، متهم به آتش‌افروزی و قتل خواهرش است.

پنج اردیبهشت امسال در شهرک امید در شرق تهران يك آتش‌سوزی رخ داد و کلیپش در فضای مجازی منتشر شد. دختر 34 ساله به‌نام الهام، قربانی این آتش‌افروزی شد. اگرچه نگهبان شهرک سعی کرد با استفاده از کپسول آتش‌نشانی این زن و برادرش را خاموش کند اما شدت سوختگی الهام بسیار زیاد بود. خودروی چانگان سفید رنگ هم در آتش سوخت.

تصاویر دوربین مداربسته راز این آتش‌سوزی مخوف را افشا کرد و مشخص شد الهام در جریان آتش‌افروزی عمدی برادرش جان خود را از دست داده است و به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. در حالی که الهام قبل از فوت به دلیل وخامت حالش قادر به تکلم و ثبت شکایت نبود، برادر ۳۶ساله او تحت تحقيقات قرار گرفت و روز شنبه 30 اردیبهشت ماه، در حالی که دوره درمان خود را طی کرد در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفت.

آتش‌افروزی بر سر ارثیه خانوادگی
در فیلمی که منتشرشده کاملا صحنه درگیری مشخص است. برادری که خواهرش را کتک می‌زند. او در دادسرا درباره جزئیات این حادثه تلخ توضیحاتی ارائه می‌کند. او درباره علت دعوای خودش و خواهرش می‌گوید: «با خواهرم اختلاف عجیبی نداشتیم اتفاقا با همدیگر خوب بودیم و به همدیگر علاقه داشتیم.

همیشه همدیگر را دوست داشتیم و بعد از اینکه مادرم از دنیا رفت من و خواهر و برادرم کسی را جز همدیگر و پدرمان نداشتیم. اما اختلاف در هر خانواده‌ای رخ می‌دهد.اختلاف ما هم از سه ماه قبل بعد از فوت پدرم، بر سر تقسیم ارث آغاز شد.» او می‌گوید، مادرشان را چندسال قبل بر اثر سرطان از دست داده‌اند.

مرگ غمگینی که باعث ناراحتی کل اعضای خانواده شده است. پسر جوان درباره روز حادثه می‌گوید: «سه روز قبل از این اتفاق من به برادرم گفتم، اثاثیه منزل پدری‌مان حدود 60 میلیون تومان ارزش دارد و قرار گذاشتیم اثاثیه را برای پرداخت مالیات به فروش برسانیم. اما روز حادثه الهام مقابل بلوک آمد و وقتی من را در حال فروش وسایل دید اعتراض و فحاشی کرد.

او یک دستگاه عابر بانک هم همراه داشت و می‌گفت کارت بکش و پول اثاثیه را بده اما من می‌گفتم که پول نقد یا چک می‌دهم که الهام قبول نمی‌کرد. دوباره درگیری لفظی ما بالا گرفت و او که پشت فرمان ماشینش نشسته بود باز هم فحاشی کرد. من عصبانی شدم و سوییچ خودرو او را برداشتم. الهام بنزین داشت و روی من پاشید که بعد از چند ثانیه شعله‌ور شد.

من روی زمین غلت خوردم تا خاموش شوم. اما نفهمیدم چه شد که بنزین شعله‌ور شد. من نه فندک و نه چاقو داشتم. بلکه فندک و چاقو در ماشین الهام بود.من وقتی عصبانی شدم فقط با چاقو چند ضربه به پای خواهرم زدم. او در پاسخ به این سوال که در اعترافات قبلی‌اش در آگاهی گفته بود فندک برای خودش است نیز این موضوع را انکار کرده و می‌گوید: «نه من چنین چیزی نگفتم. اصلا حال خوبی نداشتم حتما اشتباه شده است.»

من قاتل خواهرم نیستم
او مدام گریه و بی‌تابی می‌کند انگار خودش هم از اتفاقی که رخ داده شوکه است. می‌گوید، همه‌اش به آن لحظه فکر می‌کنم واقعا برای مرگ خواهرم ناراحتم. پسر جوان اتهام قتل خواهرش را قبول ندارد و در پایان می‌گوید: «خواهرم یک فرزند کوچک دارد که او تنها ولی‌دم پرونده است. پدرش یعنی شوهر خواهرم قیم اوست و من امیدوارم شوهرخواهرم نسبت به من رضایت دهد.» تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط قاضی محمد وهابی بازپرس ویژه قتل عمد شعبه دوم دادسرای امور جنایی ادامه دارد.

کدخبر: ۵۱۸۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر