کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۳۵۰
تاریخ خبر:

جزئیات تصادف خودرو با یک دونده در پارک پردیسان

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | کشمکش ورزشکاران و افرادی که به داخل پارک پردیسان با خودرو تردد دارند بالاخره تبدیل به یک حادثه شد و یکی از دوندگان که قرار بود یکشنبه ۲۵ مهرماه در ماراتن آمستردام بدود حالا دو دنده‌اش شکسته و حالاحالاها امکان دویدن که ندارد هیچ از مسابقه مهم‌اش نیز بازمانده است. اما جزئیات این حادثه و کشمکش ورزشکاران در پارک پردیسان بر سر چه موضوعی است؟!

خبر صبح روز دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد و دوندگان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی آن را بازتاب دادند. مضمون ماجرا به این‌گونه بود که یکی از دونده‌های ماراتن (دوشنبه) در پارک پردیسان به دلیل برخورد خودرو با او، دچار شکستگی دنده شد و به بیمارستان منتقل شده است. به ادعای مربی این دونده، یکی از کارمندان سازمانی که دفترش در داخل پارک قرار دارد در حین عبور با خودرو در داخل پیست دوومیدانی پارک، با شاگردش تصادف کرده است.

داوود شیرخانی، مربی امین تقی‌وند در مورد این ماجرا گفت: «پارک پردیسان علاوه بر مردم عادی، پاتوق دونده‌ها و ورزشکاران است چون تنها جایی است که می‌توان مسافتی طولانی وسط شهر دوید و دوچرخه سواری کرد. متاسفانه خودروی مربوط به سازمانی که وسط پارک قرار دارد به دونده برخورد کرد و باعث مصدومیت او شد. با اینکه در ضلع شمالی و جنوبی پارک، پارکینگ خودرو وجود دارد اما کارمندان این سازمان اصرار دارند تا مقابل دفترشان و از وسط دونده‌ها رانندگی کنند.

تاکنون هرچه تلاش کردیم و به این سازمان، حراست و شهرداری نامه نوشتیم هیچ اتفاقی نیفتاد.» او در گفت‌وگو با ایسنا ادعا کرد: «یکی از کارمندان این سازمان روز دوشنبه مسیری را ورود ممنوع می‌رفت و کسی که در صندلی عقب خودرو سوار کرده بود، در ماشین را حین حرکت باز کرد که به امین تقی‌وند برخورد کرد. ما در سمت چپ مسیر دویدن‌مان بودیم، راننده ماشین را سمت ما گرفت تا مسافرش را پیاده کند، مسافر هم قبل از توقف ماشین در را باز کرد که به تقی‌وند خورد و دو دنده‌اش شکست.

متاسفانه با اینکه دیدند دونده ما زمین خورده اما هیچ کدام صبر نکردند که ببینند چه اتفاقی افتاده است. ما رفتیم و پیدایش کردیم و وقتی ۱۱۰ گزارش تشکیل داد، او را هم مجبور به امضا کردیم. برای دیدن دوربین‌ها هم گفته‌اند باید حکم قضایی بیاورید.» شیرخانی در مورد وضعیت امین تقی‌وند بیان کرد:«دو دنده‌اش شکسته، به سختی نفس می‌کشد و مورفین دریافت کرده تا چند ساعت دیگر که پزشک متخصص ویزیتش کند، اما داستان این است که از مسابقه‌اش جا ماند.

یک‌سال تمرین انجام داده بود، هزینه زیادی برای بلیت و ویزا پرداخت کرده و قرار بود یکشنبه در ماراتن آمستردام بدود. ما شکایت کرده‌ایم اما دنبال این هستیم که یک شکایت کلی از سازمان مذکور انجام بدهیم. البته این شکایت فردی نیست بلکه می‌خواهیم از سوی کسانی باشد که در این محل تمرین می‌کنند.

مطالبی هم در فضای مجازی نوشته‌ایم و اگر پاسخی ندهند، اقدامات بعدی را دنبال خواهیم کرد.» اما از سوی دیگر، سازمان محیط‌زیست طی بیانیه‌ای این موضوع که فرد موردنظر از کارمندان سازمان بوده را رد کرد و از دستگیری راننده ضارب خبر داد. در این بیانیه آمده است:«مجموعه حراست سازمان حفاظت محیط‌زیست با بررسی جزئیات این حادثه تاسف‌بار و پس از بررسی تصاویر دوربین‌ها و هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح، راننده متخلف را شناسایی و به خانواده مصدوم برای پیگیری‌های لازم معرفی کرده است.

لازم به ذکر است به‌رغم اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده، راننده ضارب،از کارمندان سازمان حفاظت محیط‌زیست نبوده و بر اساس اظهارات خود به قصد پیاده کردن مسافر به محدوده پردیسان وارد شده است.» چند ماه پیش حدود ۹۰۰ نفر از عیسی کلانتری، رئیس وقت سازمان محیط‌زیست و مدیر کل حراست سازمان طی کارزاری خواسته بودند حالا که کرونا مانع از ورزش کردن در فضای بسته شده، محیط پراقبال پارک پردیسان را با ممنوع کردن تردد خودروها به مکانی امن برای ورزشکاران و خانواده‌ها تبدیل کنند ولی این درخواست به نتیجه نرسید.

کدخبر: ۴۱۹۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر