کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۸۹۸
تاریخ خبر:

نمره قبولی در مدیریت بحران برف و سرما

روزنامه هفت صبح| یک:‌ عقب افتادن دو‌باره و سه‌باره پخش جیران اتفاق عجیبی بود. دو ماه قبل با یکی از مدیران ساترا ملاقاتی داشتم و کاملا مشخص بود که بر فضای فرهنگی موجود مسلط هستند و نیت خیر هم داشتند اما آنجا هم از فشارهای بیرونی می‌گفتند. به‌نظر می‌رسد در مورد جیران این فشارهای بیرونی کار خودش را کرده است و ساترا هم بالاخره مجبور شد به موقعیتی که همیشه سعی کرده در افکار عمومی از آن فرار کند، فرو برود و به مانعی برای انتشار یک سریال پرطرفدار خارج از حیطه صداوسیما بدل شود.

در حال حاضر تاریخ ۲۴ بهمن را برای پخش جیران معرفی کرده‌اند. راستش کسی از اصلاحات و مسائل سریال حرفی نمی‌زند.شاید هم فراگیر شدن ناگهانی دو برنامه پیاپی از فیلیمو یعنی جوکر و نیسان آبی (شخصا طرفدارشان نیستم)،‌کوپن این پلتفرم را از نگاه جام‌جم پر کرده و ترجیح می‌دهند برگ برنده سوم آنها بعد از جشن‌های انقلاب بر زمین خورده شود‌. به‌نظر می‌رسد چاره‌ای جز صبر کردن نیست و امیدواریم این موعد سوم بالاخره عملی شود.

دو: منصفانه بگوییم، مدیریت دولت در سرمای کشنده هفته اخیر خوب بوده است. قطعی گاز نداشتیم و رسیدگی به راه‌ها و مناطق محاصره شده در برف به‌خوبی انجام شد. در مقیاس ایران می‌گویم. در سیل‌های شرق و جنوب‌شرق هم تحرک خوبی دیده شده است. توجه کنیم که میزان برف در کل کشور حیرت‌انگیز بوده است.

جالب اینجاست که حاشیه‌های غربی و شرقی تهران هم به‌شدت دچار برف و کولاک شده‌اند اما انگار رب‌النوع برف و باران محدوده‌ای برای خود مشخص کرده است و به هیچ‌وجه وارد فضای اصلی تهران نمی‌شود. هلال‌احمر دیروز گزارش داد ۱۰۷۸ ماموریت نجات در سی استان برای کمک به ۹۲ هزار شهروند را به انجام رسانده است. مجموع این اتفاقات موجب شده که یورش برف و کولاک و سیل تلفاتی بسیار کمتر از موارد مشابه در سال‌های قبل داشته باشد. خسته نباشید.

سه: این‌قدر سر تاسیس ایران‌مال غر زدیم و از پوزیشن سوپر‌سوسیالیست انتقاد کردیم و حالا می‌بینیم چه فضای خوبی برای شهروندان ایجاد شده است. آخر چرا در هر اتفاقی نیمه‌خالی را می‌بینیم؟ ‌به خودمان می‌گویم. این مشکل خود ماست.

چهار: حرف از ایران‌مال شد، بگذارید سری هم به شمال‌شرق تهران بزنیم و پارک جنگلی یاس فاطمی که چه محیط خوبی برای گشت‌و‌گذار شهروندان ایجاد شده است. این روزها که هوا نسبتا صاف است و آلودگی کم شده بشتابید و از این‌جور فضاها استفاده کنید، چرا‌که دورنمای بسیار خوبی از تهران را در اختیار دارید در کنار منقل و آلاچیق و برف بیست سانتی‌‌متری!

کدخبر: ۴۳۷۸۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر