کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۷۱۶
تاریخ خبر:

قتل خونین به خاطر اعتیاد برادر

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | پسر جوان به دلیل معتاد شدن برادرش توسط دوستش، دوست برادرش را به قتل رساند. سال گذشته بود که به پلیس جنایی پایتخت خبر رسید در یکی از محلات جنوبی تهران یک درگیری رخ داده است. پلیس بلافاصله به محل حادثه می‌رود و مشخص می‌شود پسری جوان در اثر ضربه چاقو به گردنش به بیمارستان منتقل شده است. در طی این حادثه پسر جوان با ضربه چاقویی که به گردنش اصابت کرده بود جان خود را از دست داد. با حضور ماموران پلیس و انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد این جوان بر اثر اصابت ضربه چاقو در شاهرگش به قتل رسیده است.

*** مظنونین پرونده
این حادثه که در محل زندگی دوست مقتول رخ داده بود باعث شد تا پلیس به صاحبان خانه مشکوک شوند و در همین راستا از اعضای این خانواده تحقیقات به عمل آمد و در طی تحقیقات پلیسی، پسر جوان خانواده قتل را به گردن گرفت. او وقتی در برابر پلیس قرار گرفت زبان به اعتراف گشود .

او درباره حادثه رخ داده گفت: مهدی(مقتول) عامل بدبختی خانواده ما بود. او برادرم را معتاد کرده بود و باعث اختلاف در خانواده ما شده بود. بارها برادرم را برای ترک به کمپ برده بودیم ولی هربار که باز می‌گشت دوباره مقتول به سراغش می‌رفت و برادرم را آلوده می‌کرد تا جایی که برادرم دیگر هراسی نداشت و به طور علنی مواد می‌کشید. من و پدرم هرکاری برای نجات برادرم از اعتیاد انجام داده بودیم اما او از مواد دست نمی‌کشید.

پسر جوان مظنون به قتل در‌باره حادثه رخ داده نیز به ماموران گفت: آن روز هیچ‌کس در خانه نبود. من و پدرم هم با همدیگر بیرون بودیم و به خانه آمدیم. باز هم دیدیم برادرم به همراه مقتول در حال مواد کشیدن هستند. واقعا اعصاب من و پدرم به هم ریخته بود. مهدی را از در خانه بیرون می‌کردیم باز از دیوار می‌آمد و به برادرم مواد می‌داد و خودش هم پایه‌اش بود.

آن روز با پدرم به زیر بساط‌شان زدیم و مقتول را به بیرون از خانه انداختیم و با پدرم جلوی در خانه کتکش زدیم و پدرم تهدیدش کرد دیگر حق ندارد آنجا پیدایش شود. اما او برای پدرم شاخ و شانه کشید و همین پررویی‌اش اعصابم را به هم ریخت و نفهمیدم چطور چاقویی که همیشه در جیبم داشتم در گردنش فرو کردم.

*** در دادگاه
با گذشت حدود یک سال از این حادثه، روز گذشته دهم اسفندماه پرونده این قتل در دادگاه کیفری شعبه ۱۰ مورد بررسی قرار گرفت و پسر جوان خانواده که به دلیل اعتیاد برادرش،مرتکب قتل شده بود پای میز محاکمه قرار گرفت. او در ابتدا ماجرای مزاحمت‌های مقتول برای خانواده‌اش و این که موجب شده بود برادرش معتاد شود را در حضور قاضی تعریف کرد.

بعد از صحبت‌های متهم به قتل،‌ قاضی از او درباره علت این کار پرسید و پسر جوان کلا منکر انجام قتل توسط خودش شد. رضا در حضور قاضی و در دادگاه گفت: من قتل را انجام نداده‌‌ام و قاتل نیستم. فقط به دلیل این که به ما یعنی من و پدرم مظنون شده بودند و پدرم نیز پیر است من برای این که او را برای بازجویی و زندان در طی این مدت نبرند قتل را گردن گرفتم.

اگر نه این قتل کار ما نیست. درست است که به خاطر اعتیاد مقتول و این که باعث شده بود برادرم هم معتاد شود و نتواند مواد را ترک کند از دست او شاکی بودیم،‌حتی منکر کتک زدنش هم نمی‌شوم اما قتل را نمی‌پذیرم‌. در پایان با توجه به این که متهم منکر انجام قتل شد قضات برای نتیجه وارد شور شدند.

کدخبر: ۳۱۲۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر