کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۱۱۸
تاریخ خبر:

‌فضای مجازی ‌قاتل وحید مرادی شد

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری |‌ماجرای دو شرور فضای مجازی، ختم جلسه دادگاه وحید مرادی و مرخص شدن هانی کرده از بیمارستان. دادگاه وحید مرادی،‌ یکی از لات‌های معروف ایران که سال گذشته در زندان رجایی‌شهر توسط برخی زندانیان کشته شد در سکوت خبری برگزار شد. این موضوع در حالی است که جلسه قبلی دادگاه قاتلان وحید مرادی که قرار بود در ۲۳ دی‌ماه تشکیل شود به زمان دیگری موکول شد و جلسه روز گذشته هم بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

نعیم رضا نظامی چهار محالی، وکیل وحید مرادی در مورد شرایط دادگاه که روز گذشته ۲۷ بهمن ماه در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، گفت: «دادگاه به صورت کاملا غیر علنی برگزار شد، حتی به ما گفته بودند اصلا اطلاع رسانی نکنید، دادگاه سه ساعت و نیم یعنی از ساعت ۱۰ و نیم تا دو در سکوت خبری برگزار شد و بعد هم خاتمه یافت.»

*** برگزاری غیرعلنی دادگاه
وکیل وحید مرادی در گفت‌و‌گو با «هفت صبح» درباره نحوه برگزاری این دادگاه گفت: از ما خواسته شده بود تا زمان برگزاری جلسه را اطلاع‌رسانی نکنیم و با این که سالن برای ۳۵۰ نفر جا داشت اجازه حضور خبرنگاران در دادگاه داده نشد. علتش هم مشخص نیست. در صورتی که اصل بر علنی بودن دادگاه‌ها است. حتی محمد شهریاری،‌ سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و نماینده دادستان هم مطمئن هستیم نظری به غیرعلنی تشکیل شدن دادگاه نداشتند. اما به هرحال این اتفاق افتاد.

نعیم رضا نظامی چهار محالی، درباره اتفاقاتی که در دادگاه روز گذشته رخ داد نیز می‌گوید: سعید. ص از متهمان اصلی پرونده قتل وحید مرادی، در دادگاه روز گذشته منکر انجام قتل شد. اگر چه فیلمی که از زندان رجایی‌شهر وجود دارد نشان می‌دهد که چه کسی قتل را انجام داده است. اما مشکل اصلی زندان‌های ماست. ..

روز گذشته از ۱۷ متهم که در جریان نزاع داخل زندان بودند سوالاتی پرسیده شد و حالا با اعلام ختم جلسه منتظر حکم دادگاه هستیم. با این که متهم اصلی منکر انجام قتل شد اما فیلم‌ها نشان می‌دهد چه حادثه‌ای رخ داده است. وکیل وحید مرادی می‌گوید: فضای مجازی،‌قاتل وحید مرادی شد. اتفاقاتی رخ داده که واقعا قابل بازگو کردن نیست اما حداقل برای شفاف سازی می‌شد در حضور خبرنگاران دادگاه را برگزار کرد.

او درباره نقش یکی از شرورهای دیگر تهران در قتل وحید مرادی و این که دو نفر اعلام کردند برای انتقام خون وحید مرادی، با قمه سراغ این فرد رفته‌اند نیز گفت: این دو جوان از روی سادگی چنین عملی انجام داده‌اند و این پرونده به مراجعی مهم‌تر از آنها مربوط است. من درباره نقش فرد مذکور حرفی نمی‌زنم اما لایحه اعتراضی مستقلی درباره برخی اشخاص مرتبط با این پرونده به دادگاه داده‌‌ام تا بلکه شفاف‌سازی صورت بگیرد.

همچنین از حواشی دادگاه روز گذشته به واکنش همسر وحید مرادی می‌توان اشاره کرد. او در گفت‌وگویی کوتاه درباره نحوه برگزاری دادگاه گفت: دادگاه با درخواست ما مبنی بر علنی برگزار شدن جلسه مخالفت کرد و در انتهای جلسه دادگاه، با توجه به اینکه سعید.ص در مورد قتل وحید زیر حرف‌هایش زد، در انتهای جلسه دادگاه ضربه‌ای نثارش کردم و از دستگاه قضایی می‌خواهم عادلانه رفتار کنند و جلسه‌ای به این مهمی را علنی برگزار کنند.

وحید مرادی،‌ ۲۶ اردیبهشت سال۹۷ در خیابان ۲۱ ولنجک با ضربات چاقو، یکی از دوستان ۲۸ ساله‌اش به‌نام حسین را به‌قتل رساند و از محل جنایت متواری شد که مأموران پلیس اداره آگاهی پایتخت وی را هنگام فرار از کشور و در ۵۰۰متری مرز کشور ترکیه بازداشت کردند.وحید درباره علت قتل حسین گفته بود: دوماهی بود که از زندان آزاد شده بودم، حسین وقتی فهمید آزاد شده‌ام، با من تماس گرفت و گفت که به خانه‌اش بروم.

در منزلش چند نفر از دوستانمان نیز حضور داشتند، حسین در آن مهمانی از من فیلمبرداری کرد و گفت فیلم را در لایو اینستاگرام قرار می‌دهد و از من خواست مقابل دوربین صحبت کنم.من به حسین گفتم، به خاطر تعهدم نمی‌خواهم از من فیلم بگیرد، او ناگهان فحش ناموس داد، من نیز که روی این مسائل حساس هستم، با هم درگیر شدیم و او و دو نفر دیگر را با چاقو زدم.وحید پس از بازداشت، به زندان رجایی شهر انتقال یافت تا اینکه در تاریخ۱۱ تیر ۹۷ حین هواخوری در زندان رجایی‌شهر کرج به قتل رسید.

*** مرخصی هانی کرده از بیمارستان
در میان اخبار برگزاری غیرعلنی دادگاه ضاربان وحید مرادی، روز گذشته خبر مرخص شدن هانی کرده از اراذل و اوباش سطح یک تهران نیز منتشر شد. او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شده و البته به گفته پلیس کلیه‌هایش بر اثر ضربات چاقو در وضعیت خوبی قرار ندارد. گفتنی است که اوایل دی ماه امسال «هانی کرده» در درگیری میان اراذل و اوباش، از نواحی مختلف بدن به علت اصابت ضربات قمه در خیابان وحدت اسلامی مجروح و به بیمارستان منتقل شد. اگرچه برخی به هواداری از وحید مرادی فیلمی در فضای مجازی در خارج از ایران منتشر کردند و گفتند انتقام وحید مرادی را گرفتیم اما پلیس این موضوع را تکذیب کرد.

کدخبر: ۳۱۰۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر