کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۶۲۵
تاریخ خبر:

پایان ماجرای قاتل سریالی ‌خورموج

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | سارق حرفه‌ای پس از آزادی از زندان و به دلیل مشکلات مالی که داشت تصمیم گرفت این بار با طرح کردن نقشه قتل‌های سریالی خرج زندگی و موادمخدرش را به دست بیاورد، او توسط ماموران آگاهی استان بوشهر در یک عملیات ضربتی و سریع قبل از اقدام به فرار بازداشت شد.

‌روز سوم تیر ماه بود که گزارش یک کشف جسد در حوالی زمین‌های کشاورزی خورموج، پلیس آگاهی استان بوشهر را در برابر پرونده پیچیده‌ای قرار داد. بررسی جسد در همان محل نشان از این داشت که پلیس با یک قاتل حرفه‌ای و همه فن حریف روبه‌رو شده است که تا دو ماه با وجود تجسس‌ها و فعالیت‌های فراوان هیچ سرنخی در این باره به دست پلیس نیامد.

*** دستگیری قاتل: سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی بوشهر با اعلام این خبر تشریح کرد: عصر سومین روز تیرماه فردی ناشناس خودروی پژویی را از خروجی شهر بوشهر به مقصد شهر دیر به طور دربست کرایه می‌کند و در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر خورموج با شلیک اسلحه از پشت، راننده را به قتل رسانده، او به این ترتیب خودرو را سرقت و دو روز بعد آن را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

در ادامه عملیات پلیس برای دستگیری متهم این قتل جریان داشت که در آخرین روز مردادماه جسدی در حالی که با اسلحه به قتل رسیده بود در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر خورموج کشف شد و با حضور پلیس و تحقیقات کارآگاهان مشخص شد بین این قتل و قتل تیرماه شباهت‌هایی در نوع و شیوه عمل قاتل یا قاتلان وجود دارد و این فرضیه که عامل هر دو قتل ممکن است واحد باشد، تقویت شد.

پنج روز پس از این حادثه یک تماس با مرکز ۱۱۰ و درخواست نیاز فوریت‌های پلیسی در یک مجتمع مسکونی در شهر خورموج منجر به حضور پلیس در محل گردید و مشخص شد نوجوان ۱۳ ساله‌ای خفه و سپس با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل نیز متواری شده است. با حضور کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی و انجام تحقیقات میدانی، مجرم سابقه‌دار ۳۶ ساله به هویت الف به عنوان مظنون قتل شناسایی و این بار در مخفیگاهش در شهر کاکی دستگیر شد.

این متهم ضمن اعتراف به هر سه فقره قتل به علت سرقت و مسائل مالی از همدستی فرد سابقه دار دیگری به هویت «ص» در قتل دوم خبر داد که وی نیز شناسایی و دستگیر شد. متهم به همراه همدست سابقه دارش به هویت «ص» در سه‌راهی دلوار خودرو پرایدی را به مقصد شهر دیر دربست کرایه کرده و حوالی شهر خورموج راننده را به قتل رسانده، جسدش را در یک حلقه چاه کشاورزی مخفی کرده است.

در پنجمین روز شهریورماه نیز متهم به منزل مسکونی فردی در شهر خورموج مراجعه کرده و در خصوص حساب و کتاب مالی، طلب خود را مطالبه می‌کند. متهم که مسلح بود در سه مرحله صاحبخانه را به بهانه‌های مختلف به بیرون می‌فرستد و در مرحله سوم پس از قتل برادر ۱۳ ساله صاحبخانه او را تهدید می‌کند در صورت عدم پرداخت مطالباتش او را نیز خواهد کشت و هنگامی که قصد شلیک و کشتن صاحب خانه را داشته اسلحه‌اش گیر می‌کند و طعمه چهارم موفق به فرار از دست قاتل می‌شود.

علاوه بر قاتل و همدستش، در ارتباط با این پرونده دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند همچنین یک دستگاه خودرو توقیف و دو قبضه اسلحه کشف شده است. متهم دستگیر شده از مجرمان سابقه‌دار شهرستان و معتاد به مصرف مواد مخدر است که تا‌کنون به هر سه فقره قتل اعتراف کرده است. در تحقیقات اولیه مشخص شد انگیزه متهم در هر سه فقره قتل سرقت و مسائل مالی بوده است. حمل سلاح غیرمجاز و اعتیاد عامل اصلی تأثیرگذار در وقوع جنایت‌های این مجرم بود که باعث آسیب فراوان به خانواده خود و مقتولان شده است.

*** چگونگی شناسایی متهم: به گزارش هفت صبح، این فرد سابقه دار پس از دستگیری در حالیکه صحبت‌های زیادی نمی‌کرد با کشف اسلحه‌ای از خانه‌اش روبه‌رو می‌شود، بعد از آن پلیس با انتقال این اسلحه به آزمایشگاه متوجه می‌شود که بین این متهم با قتل‌های سریالی رابطه‌ای وجود دارد. همین ماجرا باعث می‌شود که پلیس از متهم با توجه به ادله موجود در صحنه قتل‌ها بازجویی کند و او که دیگر دستش برای پلیس رو شده بود واقعیت انجام قتل‌ها را گردن گرفت.

نکته جالب توجه در مورد این قاتل که انواع سوابق سرقت و مواد مخدر را در کارنامه خود دارد این است که او در قتل‌هایش به هیچ عنوان از گوشی موبایل استفاده نکرده و آنچنان به مسیر‌های شهری آشنا بوده که راننده را مجبور می‌کرده است از راه‌هایی برود که دوربین نتواند از او اطلاعاتی را ثبت و ضبط کند. همچنین گفتنی است این متهم متاهل است و دو فرزند نیز دارد که اواخر با توجه به مشکلات مالی که به دلیل تامین اقتصادی خانواده و مواد مخدر است تصمیم می‌گیرد قتل‌هایش را با هدف سرقت انجام دهد.

نوع قتل‌ها و سرقت‌هایش نیز نشان می‌دهد که او حتی فکرش را هم نمی‌کرده است که به این زودی‌ها گیر بیفتد تااینکه در قتل آخر با کشف اسلحه شکاری که همراه داشته پلیس متوجه ماجرا می‌شود. نکته جالب توجه دیگر اینکه قاتل از اسلحه‌ای استفاده می‌کرد که به راحتی برای پلیس قابل آزمایش نباشد و تمامی این نکات نشان از حرفه‌ای بودن متهم در قتل‌ها و داشتن سناریو برای ارتکاب به جرائم‌اش دارد.

کدخبر: ۲۷۷۶۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر