کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۹۵۵
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره وعده‌های خطیر و داوری

نکته‌بازی| درباره وعده‌های خطیر و داوری

درباره وعده‌های خطیر و ورزشگاه و حرف‌های افشاریان درمورد عدم حضور داوران ایران در جام‌جهانی

هفت صبح| دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را اینجا می‌خوانید:‌

 

منتظر مدیر جدید و وعده جدید هستیم!

 

در میانه‌های دی ماه سال گذشته بود که مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه استقلال با حضور علی خطیر و نمایندگان شرکت (IBN) مالزی برگزار شد و در این مراسم مسئولان 2 شرکت (JTA) قطر و (TJA) چین هم حضور داشتند که قرار بود در ساخت این مجموعه ورزشی کمک کنند.

 

براساس اعلام علی خطیر، ساخت این مجموعه ورزشی حدود 500 میلیون دلار هزینه داشت که البته قرار نبود باشگاه استقلال آن را پرداخت کند. قرار بود در این مجموعه ورزشی یک استادیوم 40 هزار نفری، 2 زمین تمرین و یک هتل ساخته شود. این یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وعده‌های علی خطیر در زمان مدیریتش در باشگاه استقلال بود. او وعده‌های ریز و درشت دیگری هم به هواداران استقلال داده بود. دیدار با سفیر عربستان و مذاکره برای امضای تفاهمنامه و همکاری‌های گسترده با باشگاه الهلال یکی دیگر از اقدامات خطیر بود که سر و صدای زیادی هم به پا کرد. او این قول را هم به هواداران استقلال داده بود که این باشگاه دیگر از لیگ قهرمانان آسیا حذف نخواهد شد.

 

 

وعده‌های عادی و روتین دیگری هم بود. مثل پرداختی به بازیکنان و حل مشکلات ریز و درشت و ... که البته همه آنها عملی نشد. او یک قول مهم دیگر هم داده بود: «هیچ بدهی‌ای برای آیندگان در باشگاه به جا نخواهم گذاشت.» همه اینها را مرور کردیم تا به اینجا برسیم که آقای خطیر چند روزی هست از مدیرعاملی استقلال برکنار شده‌اند و حالا همه این قول‌ها و وعده‌ها روی هوا هستند. زبان‌مان مو در آورد از بس به مدیران گفتیم قول‌ها و وعده‌های بلندمدت و نشدنی به هواداران ندهید!

 

 

بله! تقصیر فیفا و فغانی است!

 

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران درباره عدم حضور داوران ایرانی در جام‌جهانی 2026 گفته: «بله این اتفاق افتاده و داوری در جام‌جهانی نخواهیم داشت. این چیزی است که از رفتار حقوقی و اداری فیفا معلوم است که فعلا در جام‌جهانی داور نداریم. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. آقای فغانی سال‌ها داور ما بود و سایه‌اش ‌ روی داوران ما وجود داشته و نتوانستیم داوری را در سطح قضاوت در جام‌جهانی داشته باشیم.» به این ترتیب، دو مقصر اصلی غیبت داوران ایرانی در جام‌جهانی مشخص شده‌اند. اولی فیفاست، با آن رفتار حقوقی و اداری‌اش! دومی هم علیرضا فغانی است، با آن سطح بالا و وجود سایه‌اش بر‌سر سایر داوران ایرانی! اولی که واقعا بی‌انصاف است!

 

این همه پیشرفت در داوری ایران را می‌بیند اما رفتار حقوقی و اداری‌اش با ما خوب نیست. می‌بیند که داوران ما بدون استفاده از تکنولوژی VAR همچنان دارند قضاوت می‌کنند اما خودش را به آن راه می‌زند. باور کنید داوران ما انتخاب خوبی هستند. خرج VAR را روی دست فیفا نمی‌گذارند و با یک دست لباس و کفش و یک سوت و دو کارت، کار را در می‌آورند اما فیفا قدر آنها را نمی‌داند. فغانی هم که واقعا نامرد است! در تمام این سال‌ها آنقدر خوب بود که اجازه نداد کسی در کنارش رشد کند و به جامعه داوری اضافه شود. هر تورنمنتی که بود مجبور بودیم او را معرفی کنیم و بقیه داوران فرصتی برای ارائه توانایی‌های‌شان پیدا نمی‌کردند. بیچاره کمیته داوران! این همه زحمت می‌کشد و کار می‌کند‌ اما فیفا و فغانی دست در دست هم برای این کمیته مشکل درست می‌کنند.

 

کدخبر: ۵۵۷۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر