کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۷۸۰
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره شادی اسماعیلی‌فر و رمل و اسطرلاب در رختکن

نکته‌بازی| درباره شادی اسماعیلی‌فر و رمل و اسطرلاب در رختکن

دو یادداشت ستون نکته بازی روزنامه امروز هفت صبح

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را می‌خوانید:

 

ما اینقدر هم احمق نیستیم استاد!

 

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع پرسپولیس به خاطر حرکتی که بعد از گلزنی مقابل صنعت‌نفت آبادان انجام داده و تصویرش در رسانه‌ها منتشر شده، به کمیته اخلاق احضار شده و دوشنبه باید درباره این حرکت توضیحاتش را ارائه کند.

 

چند ماه پیش امید نورافکن که خودش روی سکوهای ورزشگاه بود و بازی نمی‌کرد، بعد از سوت پایان یکی از بازی‌های تیمش، همین حرکت را به سمت تماشاگران انجام داد و دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد. اما توضیحات حسین بادامکی سرپرست معاونت باشگاه پرسپولیس در این باره واقعا بامزه و شاید هم تلخ باشد.

 

او درمصاحبه با برنامه شب‌های فوتبالی درباره این صحنه گفته: «باتوجه به شناختی که از دانیال اسماعیلی‌فر دارم چیز خاصی از این بازیکن ندیدم. در صحنه‌ای که من دیدم لایک نشان داد. اگر منظورتان لایک است که فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد.» البته مجری در پاسخ او گفت: «لایک نبود. انگشت بغلی نه، بغلیِ لایک بود. دیگر با رسم شکل گفتم.» ببینید! اگر مدیران و مسئولان باشگاه می‌خواهند از بازیکن تیم‌شان دفاع کنند هیچ ایرادی ندارد. اما اینکه حقیقت واضح را جور دیگری جلوه می‌دهند، باعث می‌شود مخاطب احساس حماقت کند.

 

چطور ممکن است حسین بادامکی صحنه به آن واضحی را به شکل دیگری دیده باشد؟ یاد حرکت منشوری مهدی رحمتی در بازی استقلال و ملوان افتادیم که دوستان در توجیهش مدعی شدند آن قسمت از بدن رحمتی درد داشت و او فقط دستش را روی ناحیه درد گذاشته بود! بهتر نیست یکی مثل بادامکی بگوید: «اسماعیلی‌فر بازیکن بااخلاقی است و سابقه بدی ندارد و تعهد می‌دهد که دیگر چنین حرکاتی را انجام ندهد؟» اینجوری مخاطب هم احساس حماقت نمی‌کند و همه چیز منطقی و درست پیش می‌رود!

 

نشر اکاذیب؟ ‌آن برگه‌ها از کجا آمد؟

 

قبل از بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در اصفهان، تصاویری از رختکن پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد برگه‌هایی که از آنها به عنوان دعا و رمل و اسطرلاب نام برده می‌شود، در رختکن این تیم وجود دارد.

 

این تصاویر قبل از شروع بازی منتشر شد و بعد از بازی مدیران باشگاه ذوب‌آهن مدعی شدند که دوربین‌های مداربسته ورزشگاه و اتاق‌ها را چک خواهند کرد تا مسبب این ماجرا شناخته و با او برخورد شود. طبعا آنها معتقد بودند که این اتفاق ربطی به باشگاه میزبان ندارد و حتی یکی دو نفر در این باشگاه تلویحا مدعی شدند که کار، کار خود پرسپولیسی‌هاست! مدت‌ها گذشت و هیچ خبری از بررسی فیلم دوربین های مداربسته نیامد و مشخص نشد اصل ماجرا چه بوده و در نهایت دیروز کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس را به دلیل نشر اکاذیب متخلف شناخت و این باشگاه را 600 میلیون ریال جریمه کرد.

 

اصلا به اینکه حکم درست است یا نه کاری نداریم. سوال این است که یک باشگاه در چنین مواردی دقیقا چه چیزی را باید اثبات کند؟ پرسپولیس یا استقلال یا خود ذوب‌آهن، اگر به شهری بروند و در رختکن‌شان چنین مواردی را ببینند، باید چه کنند؟ باید خودشان را به ندیدن بزنند که مبادا تهمت زده باشند و جریمه شوند؟ قانون در این باره چه می‌گوید؟ پیدا کردن چنین برگه‌هایی به معنای اتهام زدن و نشر اکاذیب است؟ الان مشخص نشده که آن برگه‌ها از کجا آمده است؟ پس این دوربین‌های مداربسته ورزشگاه‌ها به چه دردی می‌خورد؟ این همه وقت گذشت و نتیجه این شد که یک باشگاه نشر اکاذیب کرده و باید جریمه شود؟‌ تکلیف آن برگه‌ها چه می‌شود آقایان کمیته انضباطی؟

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر