کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۸۰
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره ارونوف و نصیرزاده

نکته‌بازی| درباره ارونوف و نصیرزاده

دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح

هفت صبح| دو یادداشت از ستون نکته‌بازی صفحه ورزشی روزنامه امروز هفت صبح را اینجا می‌خوانید:

 

اگر فقط اورونوف را می‌گرفتید، چه می‌شد؟

 

درخشش اوستون اورونوف در پرسپولیس همانقدر که هواداران این تیم را خوشحال کرده، باعث ناراحتی هواداران استقلال هم شده است. این ازبکستانی خوش‌تکنیک، قبل از اینکه به پرسپولیس بیاید، در آستانه پیوستن به استقلال بود و در حالی که هواداران این تیم منتظر جذب او بودند‌ اما ناگهان به قرمزها پیوست! درباره این اتفاق جواد نکونام حرف‌های متناقضی زده است.

 

او در نشست خبری خود بعد از بازی با صنعت‌نفت آبادان گفته بود یا اورونوف را با دو بازیکن ایرانی (بعدها گفته شد آن دو بازیکن فرشید باقری و فرشید اسماعیلی بوده‌اند) می‌خواهد ‌یا اگر آن دو بازیکن را برای او نمی‌گیرند اورونوف را هم نمی‌خواهد! همان زمان هم هیچکس نفهمید این چه جور شرط و شروطی است و اصلا یک سرمربی چرا باید چنین شرطی برای مدیران باشگاه بگذارد! آن هم درباره بازیکنانی که سن و سالی از آنها گذشته و یکی دو سال دیگر باید خداحافظی کنند!

 

نکونام اما چند شب پیش در گفتگو با برنامه مجله فوتبال مدعی شد بعد از بازی نساجی و نوف‌باخور ازبکستان به باشگاه نامه زده و خواهان جذب اورونوف شده است. در ادامه هم گفته: «در مورد بازیکن گرفتن اصلا اورونوف را کنار بگذاریم. ما این همه بازیکن می‌خواستیم. کدام‌شان را گرفتیم؟»

 

واقعا نمی‌فهمیم این همه ابهام و حرف‌های متناقض درباره جذب اورونوف چه دلیلی دارد؟ آقای نکونام! فارغ از اینکه اصلا لیست استقلال برای جذب 3 بازیکن جا نداشت، واقعا اگر فقط اورونوف را جذب می‌کردید، چه فاجعه‌ای برای استقلال رخ می‌داد؟ آسمان به زمین می‌آمد؟ می‌شود یک بار صادقانه در این باره حرف بزنید؟

 

از شما انتظار بیشتری داریم آقای نصیرزاده!

 

زمانی بود که هوشنگ نصیرزاده به دلیل اینکه کارشناس مسائل داوری بود، همواره حتی ‌ هنگام اشتباهات فاحش داوران، از آنها دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد باشگاهی به آنها تهمت بزند. اما حالا مدتی هست که او مدیرعامل باشگاه تراکتور است و به همین دلیل به راحتی از اشتباهات داوری علیه این تیم نمی‌گذرد و مثل مدیران عامل سایر باشگاه‌ها، از عملکرد داوران انتقاد می‌کند و خودش هم خوب می‌داند که این انتقادها چه فشاری را روی داوران ایجاد می‌کند.

 

او بعد از توقف تیمش مقابل آلومینیوم اراک گفته: «شاید برای برخی از تیم‌ها اشتباهات داوری صرفاً با از دست دادن امتیاز همراه باشد امّا برای باشگاه بزرگی همچون تراکتور که با سرمایه‌گذاری شخصی و حمایت صادقانه میلیون‎‌ها هوادار در مسابقات فوتبال ایران حاضر شده، اشتباهات داوری آسیب و ضرری فراتر از از دست رفتن امتیاز است.»

 

ما که منکر اشتباهات داوری و تاثیر این اشتباهات نیستیم اما از آقای نصیرزاده سوال می‌کنیم که وقتی داور بازی تیم شما و نساجی که اتفاقا مثل تیم شما مربوط به بخش خصوصی است و هواداران زیادی هم دارد، به راحتی گل کاملا آفساید شما را قبول می‌کند، چرا حرفی نمی‌زنید؟ چرا فکر می‌کنید خون شما رنگین‌تر است؟

 

آن گل واضح‌ترین گل آفساید سال‌های اخیر فوتبال ایران بود که سالم اعلام شد! نمی‌گوییم باید در آن زمان هم اعتراض می‌کردید اما لااقل همه چیز را اینقدر یکطرفه نبینید.

 

جوری حرف نزنید که انگار تیم شما فقط و فقط از داوری متضرر شده است. از شما که قبلا حامی داوران بوده‌اید، بعید است. انصاف داشته باشید استاد!

 

کدخبر: ۵۵۶۰۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر