کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۹۸
تاریخ خبر:

هیجان و اضطراب در کیلومتر پنج‌!

هیجان و اضطراب در کیلومتر پنج‌!

ملاقات با پرسپولیس هجومی‌که راحت‌ گل می‌زند و راحت‌ گل می‌خورد

روزنامه هفت صبح، کمال ‌بردبار| شاید چون پرسپولیسی هستم  این قدر از بازی عصر جمعه در آزادی هیجان زده شده بودم و خب این فرضیه هم هست که این بازی واقعا یک دیدار دراماتیک بود. پرسپولیس دستپخت اوسمار که با حضور اورونوف و عبدالکریم حسن دو نقطه ضعف بزرگ دو فصل گذشته‌اش را ترمیم کرده بود، با تعداد بازیکن‌های بسیار بیشتری به زمین حریفان می‌تازد و فرصت خلق می‌کند

 

. مشکل پرسپولیس اما فقدان گولسیانی بود تا  حضور فرجی که بازیکن زحمتکشی هم هست به یاد تماشاگران بیاورد که  چگونه زمانی پرسپولیس همیشه با تزلزل دست و پنجه نرم می‌کرد. بازی هجومی پرسپولیس همان دقیقه 15  با یک اشتباه بچگانه از سوی بیرانوند متوقف شد. ضربه کولیبالی مدافع پیش تاخته، ‌با واکنش آماتوری بیرانوند به داخل دروازه چرخید و یک گل به خودی ثبت شد.

 

پرسپولیس یکپارچه حمله شد و سانتر زمینی عبدالکریم حسن که سمت چپ سرخ‌ها را به آتش کشیده بود، عرض دروازه را طی کرد و  شوت سنگین عالیشاه که کنت دفع کرد، ‌فرصت‌های بسیار خوبی بود که از دست رفت. تا این که همکاری عالی ترابی و ارونوف موجب شد تا بازیکن تکنیکی ازبک با ضربه‌ای دقیق از 10 متری دروازه کنت را باز کند. پرسپولیس با روحیه بیشتری به سمت دروازه فولاد تاخت اما دروازه خودش باز شد!

 

این بار هم یک سانتر هوایی بی‌خطر، ‌بیرون آمدن ناشیانه بیرانوند و ضربه سر ناشیانه‌تر فرجی موجب شد تا توپ قوس بردارد و تلاش عبدالکریم حسن برای ممانعت از ورود توپ هم به جایی نرسد. فولاد بدون ضربه به سمت دروازه پرسپولیس، دو گل به ثمر رسانده بود. دوتا گل به خودی! یک آمار کم نظیر! تا انتهای نیمه تلاش پرسپولیس ادامه داشت اما فایده‌ای نکرد و آل‌کثیر هم یک تک به تک را از دست داد و  در این میان کنعانی‌زادگان برای یک خطای معمولی و حتی زیر معمولی با کارت زرد جریمه شد تا دربی را از دست دهد.

 

شاگردان اوسمار با چنین اعصاب درب و داغانی به رختکن رفتند. بازنده و خسارت دیده. اما قرار نبود روند فروپاشی عصبی پرسپولیس پایان بپذیرد. در ابتدای نیمه دوم، ‌یک پاس عمقی عالی و فرار عبدالکریم حسن به پشت دفاع فولاد و کنترل و گل عالی او پرسپولیس را به عدد دو رساند اما کمک داور به شکل عجیبی در حالیکه سه بازیکن آفساید راپر کرده بودند توپ را آفساید گرفت و چشمان حیرتزده عبدالکریم و اوسمار هم فایده‌ای نداشت.

 

بالاخره پرسپولیس بر اعصاب خود مسلط شد. فرار اسماعیلی‌فر و یک دریبل عالی از سوی او با یک پاس عرضی عالی‌تر  تکمیل شد و آل‌کثیر با کنترل توپ و ضربه‌ای زهردار از 8 متری بازی را مساوی کرد. حملات پرسپولیس ادامه داشت. در این میان کارت سفیدی که ترابی و عالیشاه در اختیار داشتند موجب شده بود تا محوریت حملات سرخ‌ها را این دو بازیکن باتجربه در دست داشته باشند.

 

در دقیقه 66 روی یک ضربه کرنر، ‌نجاریان دفاع راست فولاد توپ را  با خطای هند، ‌درآستانه ورود به دروازه بیرون کشید تا یک «پنالتی اخراج» به پرسپولیس هدیه شود و کنعانی‌زادگان توپ را به درون دروازه فرستاد. ده دقیقه بعد نوبت ترابی شد که دومین پاس گل اسماعیلی‌فر را به زیبایی کنترل کند و با یک سرتوپ و یک شوت غیرقابل مهار با داخل پای چپ یکی از زیباترین گل‌های دوره فعالیتش را به ثمر برساند و ستاره اصلی این بازی لقب بگیرد.

 

پرسپولیس 4 فولاد دو. 20 دقیقه انتهایی فرصتی بود تا اوسمار ثروت روی نیمکت خود را  به رخ بکشد. خدابنده لو، ‌وحید امیری،‌ سعید صادقی، سینا اسدبیگی و بابایی به ترتیب به زمین آمدند تا در ضیافت سرخ‌ها سهیم شوند. بازیکنان پرسپولیس در این بازی هر شش گل بازی را به ثمر رساندند. آنها حالا به دربی می‌اندیشند.

 

بدون کنعانی‌زادگان والبته پورعلی گنجی و این که هنوز گولسیانی به سلامت صددرصد نرسیده و گزینه‌هایی مثل هنانوف و نعمتی و فرجی برای  بازی بزرگ در دربی در لیست انتظار قرار می‌گیرند و البته مهم‌تر ازآن یک  بیرانوند متزلزل که وارد یکی ازآن دوره‌های افولش شده که می‌تواند خسارت‌های بزرگی ایجاد کند. هرچه بود طرفداران پرسپولیس شادمان و سرودخوان ورزشگاه را ترک کردند و البته که ته دلشان نگران عاقبت خط‌دفاع و دروازه بودند.

  

دیروز اما تیم پرستاره اصفهان یعنی سپاهان باز هم اسیر عصبیت تنیده شده در بافت تیم شد و با از دست دادن دابو با کارت قرمز با نتیجه سه بر دو مقابل پیکان شکست خورد تا نه تنها پرسپولیس و استقلال نفس راحت بکشند که تراکتور و ملوان را نیز با یک و دو بازی بیشتر بالادست خود ببیند. 

 

  برای این که این روز پرهیجان کامل شود استقلال تهران در مهمانی استقلال خوزستان در یک بازی سراسر هجومی ظاهر شد و بارها دروازه حریف را تهدید کرد تا آنکه بالاخره در دقیقه 40 بلانکو در سومین ضربه سر خطرناکش گل اول استقلال را وارد دروازه حریف کرد و با همین یک گل ‌یک بر صفر پیروز شد.

 

کدخبر: ۵۵۴۵۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر