کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۳۲
تاریخ خبر:

یک نیم‌فصل تا پوست‌اندازی

یک نیم‌فصل تا پوست‌اندازی

چند هافبک پرسپولیس که در این فصل به این تیم پیوسته‌اند، می‌توانند از ابتدای فصل بعد، یک خط هافبک جوان و جذاب را تشکیل بدهند

روزنامه هفت صبح| ‌نمی‌دانیم با برنامه بوده یا کاملا اتفاقی! اما با هافبک‌هایی که پرسپولیس در دو پنجره نقل و انتقالاتی تابستان و زمستان جذب کرد، هواداران این تیم می‌توانند امیدوار باشند که در فصل آینده یک خط هافبک خوب، جوان و جذاب، جایگزین خط هافبک تکراری و تقریبا از کار افتاده این فصل تیم‌شان بشود. احتمالا در فصل آینده نفراتی مثل سروش رفیعی، امید عالیشاه، سعید صادقی و مسعود ریگی‌ جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس نخواهند داشت.


سینا اسدبیگی
او احتمالا قدیمی‌ترین هافبک فیکس فصل آینده پرسپولیس خواهد بود. این دومین فصل حضور او در این تیم است که نسبت به فصل گذشته به دو دلیل کمتر در ترکیب تیمش قرار گرفت. اولی تغییر سیستم بازی پرسپولیس و روی آوردن به بازی با یک هافبک بود که از اواخر فصل گذشته شروع شد و در همین فصل هم بارها تکرار شد.


دومین دلیل هم جذب مسعود ریگی باتجربه بود که باعث شد به اسدبیگی کمتر بازی برسد. این در حالی است که او در لیگ بیست و دوم یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس بود و در بسیاری از بازی‌ها از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت.


با جدایی سرلک و رفتن او به ملوان برای گذراندن دوران سربازی، احتمال بازگشت اسدبیگی به ترکیب اصلی پرسپولیس زیاد است و شاید او در همین نیم‌‎فصل دوم میخش را دوباره در ترکیب اصلی تیمش بکوبد و در فصل آینده هم جزو بازیکنان کلیدی تیمش در خط هافبک باشد. این هافبک 26 ساله، دوندگی و جنگندگی بالایی دارد و شوتزن خوبی هم هست.


یاسین سلمانی
این هافبک 21 ساله در ابتدای فصل کمی دیر به پرسپولیس پیوست و فرصت تمرینات بدنسازی و سنگین پیش‌فصل را از دست داد. از هفته سوم به تدریج به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و در بازی مقابل فولاد با اینکه در دقایق پایانی به میدان رفت اما توانست در وقت‌های تلف شده گل دوم تیمش را بزند و خیال یحیی گل‌محمدی را بابت پیروزی تیمش راحت کند.


در بازی مقابل گل‌گهر هم فقط 10 دقیقه بازی کرد. در بازی اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر هم فقط 3 دقیقه بازی کرد اما زهردار ظاهر شد و همین نمایش‌های کوتاه و تاثیرگذار باعث شد تا در بازی دوم مقابل الدحیل در قطر فیکس شود.

او بهترین بازیکن تیمش در این بازی بود اما در اواخر بازی دچار پارگی رباط صلیبی شد و ادامه فصل را از دست داد. او اگر بتواند در فصل آینده همین کیفیت چند بازی اول فصل را ارائه بدهد، بدون شک ستاره پرسپولیس و لیگ‌برتر در لیگ بیست و چهارم خواهد بود.


محمد خدابنده‌لو
هوادار سابق پرسپولیس که انتشار عکس‌های کودکی و نوجوانی‌اش با پیراهن این تیم، به شدت او را در میان هواداران پرسپولیس محبوب کرده بود، بالاخره به آرزویش رسید و به جمع سرخپوشان پیوست و دیروز اولین تمرینش را هم با این تیم انجام داد. این هافبک وسط خوشفکر و جوان می‌تواند گمشده پرسپولیس و جانشین خوبی برای سروش رفیعی پرفراز و نشیب باشد.

 

او در نیم‌فصل اول عضو مس رفسنجان بود و برای این تیم یک گل زد و دو پاس گل هم داد. فصل قبل هم در تیم پرستاره گل‌گهر، بازیکن فیکس این تیم بود و در حضور نام‌های بزرگ و گران‌قیمت، در ترکیب اصلی تیم قلعه‌نویی قرار می‌گرفت.

 

یک فصل قبل‌تر هم در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و در همین تیم به فوتبال ایران معرفی شد و همه تیم‌های بزر گ لیگ‌برتر را خواهان خود دید. او که با انرژی و دوندگی بالایی در زمین ظاهر می‌شود، احتمالا یک خط جلوتر از اسدبیگی قرار می‌گیرد و رابط خوبی بین هافبک دفاعی و وینگرها با مهاجمان خواهد بود.


اوستون اورونوف
این هافبک 23 ساله، پدیده جدید فوتبال ازبکستان است. او به تازگی فرصت حضور در تیم ملی ازبکستان را پیدا کرده و این در حالی است که هموطنش یعنی ماشاریپوف در 30 سالگی به استقلال پیوسته است. اوج درخشش او را در لیگ قهرمانان آسیا دیدیم.


جایی که در دو بازی رفت و برگشت مقابل نساجی 3 گل زد و یک پاس گل داد! اما این تنها زهری نبود که او به کام فوتبال ایران ریخت. چند روز بعد در بازی مقابل ایران از ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و یک گل زد و یک پاس گل داد و به جمع گربه‌سیاه‌های فوتبال ایران اضافه شد.


او فصل گذشته در لیگ ازبکستان برای نوبهار 9 گل زد و دو پاس گل داد. او تکنیکی و سریع است و می‌تواند به جذابیت بازی پرسپولیس کمک کند. البته در جام ملت‌های آسیا انتظارات را برآورده نکرد اما اگر در این نیم‌فصل در ترکیب پرسپولیس جا بگیرد، فصل آینده می‌توانیم شاهد نمایش‌های خوب و جذاب او در این تیم باشیم.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر