کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۲۲
تاریخ خبر:

ماجرای انتخاب علیرضا جهانبخش برای زدن پنالتی ایران

ماجرای انتخاب علیرضا جهانبخش برای زدن پنالتی ایران

علیرضا جهان‌بخش با ایستادن پشت ضربه پنالتی اعلام شده در دقیقه 94 شجاعت کمیاب خود را نشان داد

کریم انصاری‌فرد در پایان بازی گفت: وقتی پنالتی شد من کنار خط آمدم تا با قلعه‌نویی مشورت کنم او گفت چه کسی پنالتی را بزند، گفتم جهانبخش، گفت مطمئنی، گفتم شک نکن. به امیرخان گفتم علی جهانبخش بزند چون مادرش در استادیوم حاضر است و برایش دعا می‌کند.

صحنه پنالتی یک قهرمان دیگر هم دارد که فراموش کردنش کم‌لطفی است: در صحنه پنالتی حسین کنعانی که مدافع آخر ایران است در نقش یک مهاجم نوک ظاهر شد و در شش قدم حریف برای گل زنی حضور داشت. او که خود را آماده شوت زدن و باز کردن دروازه سوزوکی می‌کرد با تکل مدافع حریف سرنگون شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

وقتی تیمی در شرایط حذف و شکست قرار دارد معمولا چنین اتفاقی می‌افتد که مدافع آخر در باکس حریف شانس خود را برای گلزنی امتحان کند اما ایران با میل هجومی بالایی که داشت و تاثیرگذاری کنعانی صاحب ضربه پنالتی شد.

این بازی برای حسین کنعانی خیلی خاص و ویژه بود. او پس از یک جلسه محرومیت به دلیل دو کارته بودن دوباره به قلب خط دفاعی ایران برگشت و این بار زمینه ساز پیروزی مقابل ژاپن شد. در جام ملتهای قبلی وقتی ایران در نیمه نهایی با ژاپن بازی داشت، رها شدن خط دفاعی برای اعتراض به داور که کنعانی هم در آن حضور داشت بسیار انتقاد برانگیز شده بود

زمان زیادی از پایان بازی نمی‌گذرد اما رسانه‌های ژاپنی به کو ایتاکورا برای پنالتی لحظه آخری که داد و باعث حذف تیمش شد، حمله کردند. آنها نوشتند: کو ایتاکورا یک پنالتی تاسف‌بار را به ایران داد. چه نیازی به آن خطا در دقیقه پایانی بود؟ استحکام و پایداری دفاع تیم موریاسو کجاست؟ آنها در هر پنج بازی خود گل خوردند و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

کدخبر: ۵۵۳۴۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر