کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۳۰۱
تاریخ خبر:

فدراسیون یا AFC؛ باعث خالی ماندن ورزشگاه آزادی کدام است؟

برگزاری بازی ایران و کره جنوبی بودن حضور تماشاگران با ابهامات زیاد و اظهارات متناقضی همراه بوده است. امروز حمید سجادی وزیر ورزش در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی در جمع خبرنگاران در این باره گفته بود: این دستورالعملی است که AFC داده است. تا دیروز با استاندار شخصا هماهنگ کردم، مجوز هم صادر شده بود. ما ۱۰ هزار نفر مجوز داشتیم، دوست داشتیم به دنیا بگوییم واکسیناسیون موفقیت آمیز بوده است. دیشب گفتند از طرف Afc بلیت فروشی نبوده است. در خصوص حضور بانوان هم باید قبل از هر بازی بررسی خاص خودش انجام شود. ما دوست داریم لیگ هم با حضور تماشاگران برگزار شود.»

اما حسن کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در این باره گفته بود: «طبق قانون فیفا باید دو هفته قبل اعلام می‌کردیم اما سه هفته قبل ایمیل ارسال کردیم. در این موضوع هیچ کوتاهی‌ای از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده است. AFC فرم‌هایی برای ما اراسال کرد و ما این فرم‌ها را تکمیل و ارسال کردیم. این بازی و نبود تماشاگر هیچ ارتباطی با بحث خارجی ندارد و ما در داخل با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و مسائل زیرساختی تصمیم گرفتیم بازی بدون تماشاگر باشد. واقعیت این است که باید به سلامت جامعه کمک کنیم. الان که شرایط به بهتر شدن می‌رود، ما هم دوست نداشتیم این موضوع دوباره بدتر شود. ما احساس کردیم اگر در بازی پروتکل‌ها رعایت نشود، به جامعه کمک نکرده‌ایم. ان‌شاالله برای بازی‌های بعدی زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم.»

همانطور که می بینید وزیر ورزش کنفدراسیون فوتبال آسیا را مقصر برگزاری بدون تماشاگر این بازی معرفی کرده اما سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مدعی شده که این فدراسیون فوتبال بوده که تصمیم گرفته بازی بدون تماشاگر برگزار شود. در نهایت وزیر ورزش در مورد صحبت‌های متناقض خودش و حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون در مورد حضور تماشاگران گفت: «آن چیزی که به من گزارش داده بودند همان مطلبی بود که ظهر مصاحبه کردم. من در جریان نیستم که آقای کامرانی‌فر عزیز دبیر محترم فدراسیون چه مطلبی را گفته‌اند. آن چیزی که دیشب به من گزارش دادند با توجه به شرایطی که ما داشتیم یعنی اقداماتی که باید انجام می‌‌شده ظاهراً از طرف فدراسیون (که کم و کیف آن را در جریان نیستم) این شرایط به AFC گزارش شده و AFC گفته با این شرایط بلیت فروخته نشود و این عین واقعیت است.»

کدخبر: ۴۱۹۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر