کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۰۲۹
تاریخ خبر:

هادی چوپان، نفر سوم مسترالمپیا ۲۰۲۱ شد

هادی چوپان عنوان سومی رقابت های مستر المپیا در آمریکا را در میان ۱۶ شرکت کننده به دست آورد.

چوپان همچنین بار دیگر عنوان قهرمان مردمی رقابت‌های مسترالمپیا را از آن خود کرد و کمربند این عنوان را به دست آورد. چوپان برای سومین مرتبه موفق شد بین ۱۶ ورزشکار راهی پنج نفر نهایی فینال شود و در نهایت عنوان سومی را از آن خود کند. او پیش از این نیز عنوان سومی و قهرمان مردمی را در کارنامه خود داشت.

بیگ رامی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و براندون کری از آمریکا نیز عنوان نایب قهرمانی را بالاتر از چوپان به دست آورد.

مستر المپیا عنوانی است که به برنده رقابت بین‌المللی حرفه‌ای پرورش اندام مردان که هرسال توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می‌گردد، اهدا می‌شود. مسابقات مستر المپیا در حال حاضر مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است که هر ساله با جمعی از حرفه ای‌ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود. لی هنی و رونی کلمن با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند.

چهل و ششمین دوره مسابقات معتبر پرورش اندام مستر المپیا امسال به میزبانی ‌فلوریدای آمریکا برگزار شد. در این مسابقات هادی چوپان نماینده ایران ‌ جایگاه خود را نسبت به سال گذشته یک پله ارتقا داد و جایزه ۱۰۰هزار دلاری این مسابقات را کسب کرد. در این رقابت‌ها ‌ممدوح السبیای‌ معروف به «بیگ رامی» با وزن حدود ۱۴۰ کیلوگرم از ‌مصر قهرمان شد و مثل سال قبل قهرمانی خود را تکرار ‌و جایزه ۴۰۰ هزار دلاری را از آن خود کرد. ضمن اینکه ‌براندون کوری‌ از آمریکا به مقام دومی المپیا رسید. چوپان مثل دوره قبل و برای دومین سال پیاپی باز هم عنوان قهرمان مردمی المپیا را کسب کرد. هادی در اولین حضورش در مهم‌ترین رقابت دنیا در سال ۲۰۱۹ در یک رقابت نزدیک و با شکست نفراتی چون دکستر جکسون، رونی وینکلار و… بعد از براندون کوری و ویلیام بوناک مقام سومی دسته سنگین‌وزن مستر المپیا را به دست آورده بود. چوپان که در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ دو ماه خارج از کشور درگیر ویزای آمریکا بود، ‌ امسال یک ماه زودتر موفق به اخذ ویزا شد و خود را آماده این مسابقات کرد. چوپان سال گذشته بعد از بیگ رامی، براندون کوری‌ و فیل هیث‌، مقام چهارمی را به دست آورد

کدخبر: ۴۱۹۰۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر