کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۶۷۷
تاریخ خبر:

همه نقش حریف

همه نقش حریف

به بهانه درخشش مریلا زارعی در سریال افعی تهران و همکاری با سامان مقدم

هفت صبح|  مریلا زارعی این روزها دو سریال « افعی تهران» و «جنگل آسفالت» را در حال انتشار دارد.

 

او در سریال اولی با سامان مقدم یکی از کارگردانان خوش ذوق و متبحر سینما و تلویزیون کار کرده و افعی تهران به نخستین همکاری مشترک آن‌ها تبدیل شده است.

 

مریلا زارعی در این سریال اگرچه حضور کوتاه دارد، اما توانسته به بهترین شکل ممکن از پس نقشی سخت و البته دلهره آور بربیاید.

 

به بهانه همکاری موفق او با سامان مقدم مروری داریم بر همکاری‌های مشترکی که این بازیگر صاحب سبک با کارگردانان مطرح داشته است.

 

 

حسن فتحی | چهار همکاری مشترک

 

مریلا زارعی بیشترین همکاری را از میان کارگردان‌های مطرح با حسن فتحی داشته. او چهار بار مقابل دوربین این کارگردان رفته است. اولین بار در مجموعه «هوای تازه» با او همکاری کرد. «هوای تازه» مجموعه تلویزیونی بود که سال 1375 به کارگردانی حسن فتحی و محمد رحمانیان ساخته شد و زارعی یکی از بازیگرانش بود. زارعی بعد از «هوای تازه» در سریال «فردا دیر است» حسن فتحی هم به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد. زارعی در فیلم سینمایی «کیفر» یکبار دیگر مقابل دوربین حسن فتحی رفت. بعد از این همکاری موفق دیگر فرصتی پیش نیامد که زارعی برای فتحی بازی کند تا اینکه بالاخره در «جیران» این فرصت فراهم شد. او در نقش مهدعلیا یکی از برگ برنده‌های اصلی این سریال بود. زارعی این روزها مشغول کار در پروژه «ازازیل»  است؛ سریالی که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.

 

 

ابراهیم حاتمی‌کیا | چهار همکاری مشترک

 

اولین همکاری مریلا زارعی با ابراهیم حاتمی‌کیا سال 1386 در یکی از اپیزودهای فیلم «دعوت» اتفاق افتاد؛ همکاری که بعد از آن در سه فیلم دیگر هم تکرار شد. «دعوت» جزو آثار موفق حاتمی‌کیا نبود و به همین دلیل هم بازی زارعی چندان در این فیلم دیده نشد.

 

دومین همکاری زارعی و حاتمی کیا در فیلم «گزارش یک جشن» اتفاق افتاد، فیلمی که بعد از اکران در جشنواره بیست و نهم برای همیشه به محاق توقیف رفت. 

 

بعد از آن در سال 1392 برای فیلم «چ» این همکاری ادامه پیدا کرد. زارعی در این فیلم با گریمی متفاوت در نقش زنی کُرد به نام هانا ظاهر شد که شخصیت اثرگذاری به نظر می‌رسید.

 

آخرین همکاری این بازیگر و کارگردان، سال 1394 در فیلم «بادیگارد» اتفاق افتاد. زارعی در این سال سه فیلم بازی کرد که بادیگارد یکی از آنها بود. در «بادیگارد» نقش راضیه، همسر حیدر ذبیحی را داشت .

  

تهمینه میلانی | سه همکاری مشترک

 

هر سه همکاری مریلا زارعی با تهمینه میلانی جزو آثار مهم کارنامه این بازیگر بودند و باعث شدند بیش از پیش در مرکز توجه قرار بگیرد. زارعی سال 1377 درحالی جلوی دوربین میلانی برای فیلم «دو زن» رفت که هنوز به آن صورت شناخته نشده بود.

 

او در این فیلم همبازی نیکی کریمی بود. سه سال بعد مجددا در فیلم «واکنش پنجم» با تهمینه میلانی همکاری کرد. سومین همکاری زارعی با میلانی دو سال بعد از «واکنش پنجم»، در «زن زیادی» اتفاق افتاد. میلانی اینبار نقش اصلی فیلمش را به زارعی داد.

  

اصغر فرهادی | دو همکاری مشترک

 

مریلا زارعی در دو فیلم مهم کارنامه اصغر فرهادی یعنی «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» بازی کرد. گرچه نقشش در هر دو فیلم فرعی بود اما هم به این دلیل که خودش بازی قدرتمندی به نمایش گذاشت و هم به واسطه اهمیت فیلم‌ها موفقیت زیادی نصیبش شد. زارعی سال 1387 در فیلم «درباره الی» نقش شهره را داشت.

 

زارعی برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. نقش زارعی در «جدایی نادر از سیمین» کوتاه اما اثرگذار بود. او به همراه سایر بازیگران فیلم، برنده خرس نقره‌ای جشنواره برلین شد.

  

مسعود کیمیایی | دو همکاری مشترک

 

مریلا زارعی دو فیلم هم برای مسعود کیمیایی بازی کرد. سال 1382 نقشی متفاوت و اثرگذار در فیلم «سربازان جمعه» داشت. خیلی‌ها معتقد بودند یکی از نقاط قوت فیلم بازی زارعی در نقش زنی رنج کشیده بود که به دلیل قتل همسرش به زندان افتاده بود.زارعی برای این نقش از جشنواره بیست‌ودوم سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت. او یک سال بعد از «سربازان جمعه» در فیلم «حکم» به شکل افتخاری برای مسعود کیمیایی در چند سکانس بازی کرد.

  

سایر کارگردانان

 

در کارنامه مریلا زارعی همکاری با کارگردانان مطرح دیگری هم به چشم می‌خورد از جمله آن‌ها می‌توان به پوران درخشنده اشاره کرد که در دو فیلم «هیس دخترها حرف نمی‌زنند» و «زیر سقف دودی» با او همکاری داشت که ماحصل کار مشترک دوم آن‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برای زارعی به ارمغان آورد.

 

مهدی فخیم زاده دیگر کارگردان مطرحی است که زارعی با او در دو پروژه «ولایت عشق» و «هم نفس» همکاری کرده است.

 

مریلا زارعی یک همکاری موفق هم با سید رضا میرکریمی در فیلم «دختر» داشت و با سیروس مقدم هم در سریال‌های «پلیس جوان» و «دریایی‌ها» همکاری کرد.

 

کدخبر: ۵۵۶۶۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر