کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۷۴۹
تاریخ خبر:

پرواز کامران بر‌فراز برمودا

 پرواز کامران بر‌فراز برمودا

حالا باید با قاطعیت اعلام کرد تغییر مسیر کامران نجف‌زاده از گزارشگری به سمت تاک‌شو منجر به اتفاقات خاص شده. او در «برمودا» یک مجری متفاوت و شش‌دانگ است

هفت صبح| در پرونده مرور اتفاقات نوروزی تلویزیون نامی از کامران نجف‌زاده‌، مجری «برمودا» نبردیم. به این دلیل که سوژه آن پرونده، به محصولات جدید شبکه‌های سیما اختصاص داشت.

 

در حالی که پخش «برمودا» پیش از سال 1403 شروع شده بود و در نوروز ادامه یافت و همچنان روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

 

حالا و با کمی فاصله می‌خواهیم از کامران نجف‌زاده بگوییم که در نوروز نیز خوش درخشید و این شب‌ها با تماشای برنامه او و همکارانش می‌توان سرگرم شد و چیزی به داشته‌های خود افزود.

 

 

مورد اول| برنامه یا مجری؟

 

مجریان ِستاره تلویزیون در همه جای دنیا، برای درخشش نیاز به زمین بازی مناسب دارند. این قاعده برای نمونه‌های ایرانی نیز صدق می‌کند. با این حال کم سراغ نداریم مجریانی که توانسته‌اند یک برنامه معمولی را ارتقا دهند‌ و نیز کم سراغ نداریم برنامه‌های خوبی که با داشتن مجری معمولی، زمین خورده‌اند! «برمودا» و کامران نجف‌زاده اما شانس یکدیگر هستند! به این معنا که سازندگان برنامه، برای اجرایی کردن ایده خوب خود نیازمند یک مجری خوب بودند. کامران نجف‌زاده نیز برای تغییر درست مسیر از گزارشگری به اجرا، یک برنامه با کیفیت لازم داشته. پس تلاقی «برمودا» و نجف‌زاده همان چیزی بوده که باید اتفاق می‌افتاد.

  

مورد دوم| برنامه برمودا

 

شروع توفانی «برمودا» یک نگرانی نیز با خود داشت: آیا در ادامه کیفیت برنامه و وزن مهمانان حفظ خواهد شد؟ این اتفاق از دی تا اسفند و همزمان با پایان سال افتاد و به همین دلیل بود نام «برمودا» در میان برنده‌های سال به انتخاب هفت صبح قرار گرفت. برنامه در نوروز نیز با افزایش کیفیتی محسوس نسبت به قبل ادامه یافت و جز این نیز انتظار نمی‌رفت.   

  

مورد سوم|سابقه نجف‌زاده

 

تصویری که از کامران نجف‌زاده پیش از «برمودا» در ذهن‌ها نقش بسته بود، همان جوانی است که در بخش خبری 20:30 مدلی تازه از گزارشگری تصویری را ارائه کرد. او با لحنی منحصر به‌فرد و با پشتوانه فعالیت ژورنالیستی و مستندسازی سراغ سوژه‌های خاص می‌رفت و اینگونه تبدیل به ستاره خبری سیما شد. ن

جف‌زاده و محمد دلاوری و المیرا شریفی‌مقدم و چند تای دیگر نشان دادند، حتی می‌توان بخش خبری را برای مخاطب جذاب کرد. عجیب آنکه این چهره‌های محبوب، آرام‌آرام از معاونت سیما فاصله گرفتند! نجف‌زاده به مدت چند سال خبرنگار صدا و سیما در آمریکا بود. کارش را درست انجام داد اما فرصتی همپای قبل برای یکه‌تازی در اختیار نداشت.

  

مورد چهارم| یک کامران‌تازه

 

نمی‌گوییم نجف‌زاده فراموش شده بود اما تغییرات مدیریتی و ساختاری بخش خبری و نیز رفتن از ایران، او را تا حدودی سایه‌نشین کرد. کامران نجف‌زاده سال پیش به یک باره در «برمودا» دیده شد؛ یک تاک‌شو که از نظر ماهیت هیچ نسبتی با فعالیت‌های گذشته‌اش ندارد. در روزهای ابتدایی می‌شد پی برد خودش نیز در سرزمین تازه، کمی سردرگم است. حتی در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرد. 

آیا باید همان گزارشگر جسور می‌بود که مسئولان را  به نقد می‌کشید؛ یا باید یک مجری آرام باشد که بتواند بدون خونریزی مهمان را به مسلخ ببرد؟! بله‌؛ «برمودا» تند و تیز هم هست اما نه با شیوه مرسوم حمله و حمله؛ بلکه در فضایی آرام! زمان گذشت و نجف‌زاده مسلط‌تر شد.

او حالا می‌داند چه مصافی با هر مهمان داشته باشد و چگونه، سوژه را قوام دهد. نجف‌زاده به پشتوانه یک گروه خوب، از هر مصاحبه، سربلند بیرون می‌آید. چون نمی‌خواهد اعصاب مهمان و مخاطب را خرد کند بلکه با مهمان همراه و مهربان است. نتیجه این روش، قضاوتی است که خود مخاطب خواهد داشت. و در عین حال اطلاعات سودمندی است که خیلی اوقات از زبان مهمان شنیده می‌شود. نمونه‌اش حرف‌های جالب یوسفعلی میرشکاک.

  

مورد پنجم| موفقیت به گواه آمار

 

«برمودا» با کامران نجف‌زاده در اپلیکیشن تلوبیون به 585 هزار بازدید دست یافته که این رقم چشمگیری برای یک برنامه است. از آن سو در نظرسنجی روزنامه جام‌جم با فاصله قابل تاملی در صدر جدول پر بیننده‌ترین‌های تلویزیون نشسته است؛ با کسب 32 درصد آرا. پانتولیگ رضا گلزار با 23درصد، شب خوش مهران غفوریان با 12 درصد و معرکه جواد رضویان با 11 درصد با فاصله در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۷۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر