کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۹۷
تاریخ خبر:

آنالیز | سریال‌های سیما

آنالیز | سریال‌های سیما

درباره سریال سنجرخان و ‌چرخ گردون‌ و بیست کووید و...

روزنامه هفت صبح| این روزها سه سریال شبانه روی آنتن شبکه‌های مختلف است و پخش فصل دوم سریال هفتگی «سرزمین مادری» هم به پایان رسید. 


منظر اول| شبکه یک و دو

شبکه یک مدتی است سریال «سنجرخان» را در کنداکتور قرار داده که پخش آن هفته آینده به‌پایان می‌رسد. این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و قصه دلاوری‌های قهرمان کُرد، یعنی سنجرخان وزیری را به‌تصویر می‌کشد. روز گذشته به تفصیل درباره «سنجرخان» نوشتیم و گفتیم جزو محصولات خوب تلویزیون است. شبکه دو مدتی سریال جدید ایرانی نداشت و «چرخ گردون» ساخته جواد مزدآبادی هم نتوانسته برای این شبکه اعاده حیثیت کند.

 

این سریال کمدی است، اما قدرت خنداندن ندارد. قصه‌اش هم تکراری و بی‌رمق است. نقش‌های اصلی «چرخ گردون» بر‌عهده حمید لولایی در نقش کریم آشی و علیرضا خمسه در نقش غلام عدسی است. آن‌ها بر سر اینکه چه‌کسی حق فروش محصول خود در پارک دارند، وارد نزاع شدند.  شبکه دو به مناسبت انتخابات، مینی سریال «قصه‌های صندوق» را هم پخش کرد که یک کمدی بسیار ضعیف بود.

 
منظر دوم| شبکه سه

«بیست کووید» به کارگردانی هادی حاجتمند را می‌توان یکی از بدترین سریال‌های شبکه سه در سال جاری دانست.  قصه آن از جایی شروع شد که چند خانواده مشهدی مشغول زندگی عادی بودند و به یک‌باره سر‌و‌کله کرونا پیدا شد. ماجراها چه پیش از شیوع ویروس و چه پس از آن، فاقد جذابیت است و تا دل‌تان بخواهد کلیشه در آن جولان می‌دهد. مواردی مثل خواستگاری، احتکار ماسک، ترس از کرونا، مرگ‌و‌میر و...


این را پیش‌تر اشاره کردیم و یادآوری دوباره از آن جهت است که بدانید سریال همچنان بر همان مدار پیش می‌رود! و باز هم باید تکرار کرد «بیست کووید» تازه‌ترین تلاش ناکام برای تصویری کردن یک دوران مهیب است. این شبکه به شکل هفتگی هم «سرزمین مادری» را پخش می‌کند که فصل دوم آن نتوانست رضایت حداکثری را به‌دست آورد.  

 

کدخبر: ۵۵۴۴۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر