کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۵۵۷
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

درباره گفته‌های محمود کلاری، سروش صحت ، بهروز شعیبی و...

محمود کلاری 
روزگاری من عکاس بودم و حالا اینجا پشت میز در مقام کارگردان هستم. سعی کردم «تابستان همان سال» به شدت قصه‌گو باشد؛ روایت اول فیلم بسیار مهم است. سعی کردم قصه بگویم برای مخاطب فیلم که همان چیزی است که در سینمای ایران فراموش شده.

هیچ تدبیری برای ریتم‌دهی به فیلم نداشتم؛ این فیلم براساس تجربه بیش از ۴ دهه فعالیت در سینما تولید شده و به دنبال ایجاد ریتم در فیلم نبودم. معتقدم دستکاری در روند فیلم و ایجاد ریتم می‌تواند به فیلم صدمه بزند. فیلمی که ذاتش کند است نمی‌توان به آن ریتم تند داد معتقدم هر فیلمی براساس سکانس‌ها ریتم می‌گیرد.نشست تابستان همان سال/13 بهمن


سروش صحت 
پایان اجتناب‌ناپذیر است و همیشه تلخ. پایان این فیلم تلخ نیست؛ کلا پایان تلخ است.‌کدام پایانی را در زندگی سراغ دارید که شیرین باشد؟ با این وجود پایان «صبحانه با زرافه‌ها» تلخ نیست. این فیلم برآمده از اعتقادات من و در ترویج دوستی است.

می‌دانم که همیشه نمی‌توانیم بخشش داشته باشیم؛ اما اگر به آن دقت کنیم می‌بینیم که با بخشش زندگی بهتر می‌شود. شاید چون آدم پر اشتباهی هستم، می‌خواهم که بخشش هم ترویج پیدا کند. من آدم خیلی خوش شانسی هستم که این سوپراستارها در فیلم من بازی‌کردند و چقدر باعث افتخار بود برای من که توانستم همه عوامل این فیلم را در کنارم داشته باشم. / نشست صبحانه با زرافه‌ها/ 15 بهمن


سجاد بابایی 
از روز اول که قرار بود «مجنون» را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه هر چیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به شهید زین‌الدین نزدیک شوم. فرصت یک ماهه داشتم تا حدود ۱۰ کیلو وزن کم کنم.

این موضوع روی اعصاب و روانم تاثیر می‌گذاشت اما سعی کردم خللی در نقش ایجاد نشود. نگاهی را از آقا مهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری. نشست فیلم مجنون/ ۱۶ بهمن‌


بهروز شعیبی 
«آغوش باز» یک روی دیگر سینما برای من بود و آن هم همکاری با یکی از تهیه کنندگان کاربلد است که برای من اتفاق خوبی بود. فکر می‌کنم دغدغه‌ها خیلی محاسبه شده نیست. دغدغه مشترک همه ما همین مسایلی است که در ارتباط انسانی به آن می‌پردازیم و در فیلم هم متبلور شده است.

همه ما نیاز داریم به هم بخش‌هایی از زندگی را یادآوری کنیم؛ بخش‌های زیبای زندگی را که ما نسبت به آنها دچار غفلت می‌شویم. این یادآوری از کلیدواژه‌های اصلی فیلم است. چه کسانی که فیزیکی و چه کسانی که در هیاهوی اتفاقات دچار فراموشی می‌شوند. نشست آغوش باز/ 15 بهمن


حسام منظور 
مسعود جعفری جوزانی علاوه بر دانش بالا در سینما، اشراف کاملی به مسایلی از قبیل تاریخ، سیاست و فرهنگ دارد. همانطور که در آثار گذشته وی نیز به وضوح قابل مشاهده است. این از خوش شانسی بازیگر است که بتواند با این کارگردانان همکاری کند. من وقتی قصه «بهشت تبهکاران» را شنیدم بسیار هیجان زده شدم.

این اثر همان طور که گفتید به یکی از مهمترین پرونده‌های سیاسی سده گذشته می‌پردازد و عجیب اینکه بسیاری از مردم به‌خصوص نسل‌های جدیدتر از این داستان اطلاعی ندارند. این اتفاق هولناک در بحبوحه ملی شدن صنعت نفت رخ می‌دهد و اثرات خود را در رویدادهای همزمان با خود می‌گذارد. خبرگزاری مهر/ 16 بهمن

 

کدخبر: ۵۵۳۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر