کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۴۲
تاریخ خبر:

آنالیز| عملکرد فرهاد قائمیان در ترور

آنالیز| عملکرد فرهاد قائمیان در ترور

مروری کوتاه بر نقش‌های اخیر فرهاد قائمیان.

روزنامه هفت صبح| فرهاد قائمیان بازیگر کهنه کاری است که در یک سال اخیر وجه تازه‌ای از توانمندی خود را نشان داده. نمونه آخر آن سریال تلویزیونی‌«ترور».

 

منظر اول: ترور| پنجشنبه پیش رو با پخش آخرین قسمت، پرونده مینی سریال «ترور» بسته می‌شود. این اثر را خیرالله تقیانی‌پور کارگردانی کرده که در یک گزارش به طور مفصل درباره‌اش خواهیم نوشت. فعلا همین مقدار اشاره کافی است که «ترور» اولین پروژه تصویری درباره حاج قاسم سلیمانی است که ماجرای ترور نافرجام او در کرمان را روایت کرده.

 

این سریال در مجموع اثری موفق است و زاویه نگاه خوبی برای سوژه در نظر گرفته. فرهاد قائمیان در «ترور» نقش مردی به اسم کسری را بازی می‌کند که در ترکیه فریب یک دختر جاسوس (هانا با بازی نانت تومه) را خورد. او وجه دلدادگی این مرد را جذاب و باورپذیر بازی کرد. زمانی هم که به ایران بازگشت و ناخواسته ملک خود در کرمان را در اختیار هانا و گروهک جاسوسی قرار داد، چرخشی خوب داشت. بازی او در این فصل نشان از تجربه قائمیان دارد که توانست شخصیت را از کلیشه‌ها عبور دهد.

 

منظر دوم: سایر آثار|  نقطه عطف تازه کارنامه فرهاد قائمیان مربوط است به فیلم سینمایی «غریب» ساخته محمد حسین لطیفی که سال پیش در جشنواره فجر رونمایی شد. او در نقش ایرج نصرت‌زاد تحسین خاص و عام را برانگیخت و حتی دیپلم افتخار جشنواره چهل و یکم را از آن خود کرد. قائمیان در سریال خانگی «مرداب» نقش خالد را برعهده دارد که شخصیتی منفی است.

 

او از راه غیر قانونی به ثروت و قدرت رسیده و این مفهوم به خوبی در بازی بازیگر تجلی یافته. «مرداب» را برزو نیک‌نژاد کارگردانی کرده که کم کم به انتهای راه می‌رسد. قائمیان در سریال تلویزیونی «مشاور» هم نقش اصلی را برعهده دارد که محصول جدید شبکه افق است و هنوز نتیجه عملکرد او را ندیده‌ایم. فعلا سه اثر مذکور سکوی پرتاب دوباره قائمیان در بازیگری هستند. این را هم اضافه کنیم که در قسمت اخیر «ترور» کسری به دست تروریست‌ها به قتل رسید. 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر