کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۲۸
تاریخ خبر:

دهه هشتادی‌های سنتی‌باز

دهه هشتادی‌های سنتی‌باز

درباره اثر جدید استاد گلپا، کنسرت کریم باقری و استقبال از موسیقی اصیل و تلفیقی

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| خواننده، نوازنده و آهنگسازی به نام امیر‌احسان فدایی هفته گذشته اثری با نام «چلچراغ» را منتشر کرده که بحث‌برانگیز شده. حتما می‌پرسید چرا بحث‌برانگیز؟ چون از این اثر به عنوان آخرین اثر منتشر شده از استاد گلپا یاد شده که به صورت دو‌صدایی با این خواننده، یعنی احسان فدایی خوانده شده‌ .

 

اما نکته اینجاست که بعد از انتشار این قطعه، مصاحبه‌ای از استاد گلپا بیرون آمد که مربوط به سال 92 با سایت موسیقی ما بوده. گویا آن زمان فدایی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها مدعی شده بوده که در حال تدارک آلبومی مشترک با استاد گلپا است و جزئیاتش را هم اینطور توضیح داده بود‌ :

 

«آهنگ‌های این کار ضبط شده و قرار است یک کار دوصدایی با استاد گلپا منتشر کنیم. این آلبوم شامل 8 ترک است که  4قطعه آن را آقای گلپا خوانده‌اند و 3 قطعه دیگر را بنده اجرا کرده‌ام. همچنین یک کار مشترک نیز در این آلبوم اجرا کرده‌ایم. آهنگساز این آلبوم فضل‌الله توکل و شاهین خسروآبادی هستند و ترانه‌سرایی آن را نیز فضل‌الله توکل و باران تفرشی بر‌عهده داشته‌اند. این کار مجوز گرفته و امیدوارم تا یک‌ماه دیگر منتشر شود.»

 

  اکبر گلپایگانی اما همان زمان درباره این خبر در گفت‌وگو با سایت مذکور اعلام می‌کند: «من به نمایندگی از خودم می‌خواهم که شما از این دوست‌مان بخواهید‌‌‌CD  این اثر را که مدعی شده‌اند تولید هم شده، برای شما یا من بیاورند و من حاضرم 10 میلیون تومان نقد برای این اثر بدهم!

 

نقل این صحبت‌ها غیرحرفه‌ای است و من نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها بدون هیچ استنادی اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند. نه قراردادی بسته شده و نه کاری تولید شده. من این خبر را از پایه تکذیب می‌کنم.»

 

حالا باید متوجه شده باشید چرا پخش اثری که یک دهه پیش استاد گلپا خبرش را تکذیب کرده، چرا امروز بحث‌برانگیز شده. البته احسان فدایی بعد از پست آهنگ جدیدش در اینستاگرام دو پست دیگر هم گذاشته که در یکی از آنها ‌ ایرج خواجه‌امیری ‌و ‌ گلپا از او و هنرش در موسیقی تمجید می‌کنند. بعد از این پست هم پستی ویدئویی منتشر کرده از اجرایی خصوصی که در آن ‌ گلپا آوازخوانی می‌کند و فدایی هم ویولن‌نوازی. 

 

یکی از ترندهای هفته اخیر هم استقبال بی‌نظیر از کریم باقری در کنسرت محسن یگانه بود که ویدئوی آن بین مخاطبان فوتبال و موسیقی وایرال شده بود. در این ویدئو مخاطبان کنسرت یگانه بیش از یک دقیقه کریم باقری را تشویق می‌کنند؛ آن هم جوری که انگار کنسرت کریم باقری است و محسن یگانه به آن دعوت شده! 

 

اگر مخاطب پیگیر موسیقی باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که گروه معروف چارتار حالا این روزها دیس‌بند شده و خواننده ‌ این گروه آرمان گرشاسبی هم اولین آلبوم مستقل خودش را با نام «از تو گفتم» منتشر کرده. آلبومی با 16 قطعه که با استقبال زیادی از سوی طرفدارانش هم مواجه شده.

 

  گرشاسبی، بلافاصله پس از انتشار این آلبوم، تور مستقل کنسرت‌هایش را در تهران روی صحنه برد و استقبال عجیبی را هم شاهد است. او برای چهار شب متوالی و هشت سانس، بلیت‌فروشی کنسرت‌هایش را شروع کرد و در کمتر از یک ساعت تمامی بلیت‌ها به فروش رسید. حجم استقبال از او و فعالیت‌های مستقل‌اش جوری است که او ‌ در برج میلاد و در اواسط کنسرتش گفت:

 

«از این استقبال شگفت زده‌ام.» او روی استیج به مخاطبانش گفت:« در تمام روزهایی که با اشکان آبرون (تنظیم‌کننده) روی این آلبوم کار می‌کردیم، در هر لحظه از شب و روز به این شب‌ها و اجرای زنده ‌آلبوم مقابل شما فکر می‌کردیم و امشب آنقدر ذوق دارم که نمی‌دانم چطوری برایتان بخوانم.»

 

استقبال از موسیقی ایرانی چه در فرم اصیلش و چه با استایل پاپ یا تلفیقی‌اش، این روزها شدیدا مخاطب پیدا کرده و استقبال مردم از خواننده‌هایی که در این حوزه فعال هستند، بیش از همیشه مورد استقبال قرار گرفته. در روزهای اخیر ویدئوی کنسرت علیرضا قربانی در تهران و همایون شجریان در کانادا در تمام شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید.

 

دو خواننده حرفه‌ای و خوش‌ذوق موسیقی اصیل ایرانی به شدت مخاطب دارند و جالب اینجاست که مخاطبان جوان و نوجوان‌شان بیش از آن چیزی است که تا امروز فکر می‌کردیم. استوری و پست‌های خیلی‌ از دوستان و اقوام‌مان در هفته گذشته «مرغ سحر» و «ای یار من» کنسرت همایون بوده

 

و ویدئوهای اجراهای علیرضا قربانی هم که تکه به تکه در اکسپلورر همه‌مان دیده می‌شود. باید به همایون شجریان و علیرضا قربانی هم یک تبریک ویژه گفت بابت اینکه چه خستگی‌ناپذیر در این روزهای رخوت موسیقی خواندند و خواندند و از پا نیفتادند.


 

کدخبر: ۵۵۳۰۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر