کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۲۵
تاریخ خبر:

موسیقی، شعر و رنگ

موسیقی، شعر و رنگ

درباره نمایشگاه نقاشی کاوه آفاق، یک موزیک‌ ویدئوی پر‌حاشیه و ساسی‌ مانکنی که کیک بود.

روزنامه هفت صبح،‌ بهنام مظاهری| مخاطبان ثابت این صفحه حتما کاوه آفاق را می‌شناسند و احتمالا تعداد زیادی از آثارش را هم شنیده باشند. خواننده‌ای که با آهنگ «شال» به شهرت رسید و بعد از آن هم روند فعالیتش در موسیقی تا امروز ادامه داشته. اما شاید هنوز خیلی‌ها باشند که ندانند او فقط یک خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا نیست و نقاشی هم می‌کشد.

 

هنری که سال‌ها‌ست در آن فعالیت دارد اما چندان علاقه‌ای ندارد روی آن مانور تبلیغاتی بدهد. از چیزی حدود یک دهه پیش که با او آشنا شدم، نقاشی‌هایش را می‌دیدم و بارها شاهد آثارش در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بوده‌ام. جالب است بدانید آفاق در حوزه تجسمی هم نقاش شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود.

 

او هفته گذشته هم یک نمایشگاه انفرادی به مدت 4 روز در گالری بام داشت که با استقبال خوبی مواجه شد. بسیاری از هنرمندان هر عصر و دوره‌ای علاقه‌ای چند‌وجهی به مقوله هنر داشته‌اند، گرچه معمولا در یکی از شاخه‌های هنری شهرت بیشتری کسب می‌کنند.

 

 اما کمتر پیش می‌آید هنرمندی که در یک شاخه، شناخته‌شده‌تر به‌حساب می‌آید، در اتاق پشتی خانه‌اش مشغول فعالیت در یک شاخه دیگر هنری نباشد. این روزها هم که در اغلب موارد بازیگران خوانندگی می‌کنند و خوانندگان بازیگری، این‌که یک خواننده و موزیسین، نقاشی هنر دومش باشد، چیزی است که کم پیدا می‌شود. 

 

خبر و حاشیه این هفته پخش موزیک‌ویدئویی بود که روی آهنگ «وطنم» شهرام ناظری ساخته شده بود. ویدئویی که در آن 12 بازیگر زن سینمای ایران بازی کرده‌اند و ترانه آن را به زبان ناشنوایان اجرا می‌کنند. ویدئویی خوش آب و رنگ که در کمال سادگی، به زیبایی توانست ظرف مدت یکی دو روز مخاطبان میلیونی پیدا کند و در شبکه‌های مجازی دست به دست بچرخد.

 

کارگردانی این کلیپ بر‌عهده مریم رهنما بوده و جالب است بدانید که ایشان میک‌آپ آرتیست شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شوند. خانم رهنما در توضیحات این موزیک‌ویدئو در پیج‌اش نوشته: «تقدیم به مردم شریف ایران زمین، در هر کجای این مرز و بوم و تقدیم به استاد شهرام ناظری که با شنیدن صدای بی‌تکرارشان هر لحظه قلب‌مان برای ایران تپید. این اثر برگرفته از جهان پر‌احساس ناشنوایان عزیزمان است که به تصویرمان رنگ و روح دیگری بخشید».

 

بعد از وایرال شدن این موزیک‌ویدئو اما باز طبق معمول عده‌ای با تفاسیر سیاسی به آن نگاه کردند و ویدئو را نقد کردند. حالا هم دوباره و طبق معمول همیشه یک ویدئوی ساده باعث شده زیر پست اینستاگرامی خانم رهنما دو‌دستگی ایجاد شود.

 

طرفداران و مخالفان در کامنت‌ها مشغول جدل هستند اما در میان انبوه کامنت‌های حاوی فحش‌ها و بد و بیراه‌ها تنها چند کامنت است که ممکن است توجه افراد بسیار کمی را جلب کرده باشد. چند کامنت از ناشنوایان کشورمان که بابت ساخت و تولید این ویدئو خوشحال بودند و برای اولین‌بار بود که توانسته بودند این آهنگ زیبا از شهرام ناظری را با گوش جان بشنوند. 

 

حاشیه بامزه هفته هم پیدا شدن سر و کله یک ساسی‌مانکن تقلبی در کیش بود. ساسی‌مانکن تقلبی در یک رستوران در کیش کنسرت گذاشته بود و خیلی جدی داشت آهنگ‌های ساسی‌مانکن واقعی را اجرا می‌کرد. ویدئوی این ورژن فیک ساسی ظرف یک شبانه‌روز در حدی وایرال شد که حالا دیگر او را از ساسی واقعی هم بیشتر می‌شناسند.

 

البته بعد خبر رسید که رستوران مورد نظر پلمب شده و کمی بعدتر هم خبر رسید که ساسی تقلبی بازداشت شده که هنوز نمی‌توان گفت خبرش تا چه حد صحت دارد. اما فارغ از این حرف‌ها باید گفت واقعا چه‌چیز باعث می‌شود یک‌بار خود ساسی با آهنگش خبرساز شود و یک‌بار هم نسخه فیک‌اش؟ آیا ساسی مانکنیسم در حال تکثیر است؟ چه چیز موسیقی ما را به اینجا رسانده؟ سلیقه مردم یا مارکتی که با سیاست‌هایش این فضا را ایجاد کرده؟

 

کدخبر: ۵۵۱۹۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر