کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۱۱
تاریخ خبر:

آوازی برای شادی

آوازی برای شادی

اخبار موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛ درباره صادق بوقی و آهنگ جدید سیروان.

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری|  از هفته گذشته تا امروز دو خبر مهم در بازار موسیقی داشتیم. اولی ماجرای آقای صادق بوقی و وایرال شدن آوازخوانی‌اش بود و دیگری هم انتشار آهنگ جدید سیروان خسروی بعد از دو سال.

 

ماجرا‌ و حواشی که پس از سر دادن آواز شادش در بازار رشت برایش پیش آمد را دیگر همه می‌دانیم. آوازی که ظرف مدت کوتاهی به یک مگا هیت تبدیل شد و اصلا به خاطر همین سرعت فراگیری‌اش هم بود که باعث شد برخی نهاد‌ها به او و اینستاگرامش سخت‌گیری کنند. جدا از حواشی که برای ایشان پیش آمد، نباید از یک نکته غافل شد.

 

آن هم اینکه بار دیگر به همه‌ ما ثابت شد که موسیقی تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد.حتی اگر تبلیغات و پول زیادی پشتش نباشد. حتی اگر چهره یا سلبریتی در کار دخیل نباشد و حتی اگر یک مرد مسن خوش‌مشرب  معمولی در بازار با دوستانش بزند زیر آواز و دوستان و آشنایان قدرتمندی هم از او حمایت نکنند.

 

اگر می‌خواهید بگویید بعد از اینکه پیج ایشان بسته شد، شهرتش بیشتر شد باید گفت تا حدودی حرف قابل قبولی است اما فراموش نکنید اصلا دلیل همه ‌ این حواشی این بود که او قبل از این اتفاقات معروف شد و ویدئوی آواز‌خوانی‌اش دست به دست می‌چرخید.

 

آن هم درست زمانی که برخی خواننده‌های مشهور میلیارد میلیارد برای وایرال شدن آهنگ‌های‌شان هزینه می‌کنند تا بلکه کمی در جامعه با اقبال رو‌به‌رو شوند. صادق بوقی و آواز ساده‌اش یک دهن‌کجی طنز‌آمیز به همه ‌ این هزینه‌ها بود. او نه مشهور و نه حتی یک خواننده حرفه‌ای بود که آوازش با این استقبال عظیم رو‌به‌رو شود.

 

او تنها یک انسان بود که آواز شادش از دلش بر آمد و پی منفعت خاصی هم نبود. این موسیقی بود که جایزه آقا صادق را داد. آن هم وقتی دید نوای آوازش از دل و جان برآمد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که مارکت و پول و شهرت اگرچه می‌تواند تا حدودی کارساز باشد اما اگر آواز یک خواننده از دل و جانش بر نیاید، دوام چندانی ندارد و هرازگاهی یک صادق بوقی می‌تواند تمام آنها را به سادگی آب خوردن کنار بزند تا ما به اهمیت و قدرت فراگیری موسیقی پی ببریم.

 

مورد بعدی، انتشار آهنگ جدید سیروان بعد از دو سال بود. درواقع نمی‌توان گفت سیروان خسروی خواننده و موزیسینی است که فعالیتش در بازار موسیقی ایران کم شده. او در سال‌های اخیر همواره کنسرت‌هایش به‌راه بوده و از معدود خواننده‌هایی هم هست که همیشه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجراهایش سلد اوت شده.

 

شاید بتوان گفت تنها خواننده‌ای است که از آهنگ‌هایش به‌سادگی عبور نکرده و با انتشار ورژن‌های مختلفی از آنها موزیک‌هایش را به سبک و سیاق خواننده‌های جهانی پروموت می‌کند. شما آهنگ‌های او را با ورژن‌های مختلفی مثل آنپلاگد، ریمیکس، آکوستیک ورژن و اجراهای با‌کیفیت لایوش هم پیدا می‌کنید.

 

به همین دلیل می‌توان گفت او همچنان در بازار موسیقی فعال است اما نکته اینجاست که در سال‌های اخیر تولید آهنگ‌های جدیدش با دقت و وسواس خاصی انجام می‌شود. برای مثال آخرین تک قطعه‌ او «دیوونگی» سال 2021 به بازار آمده و از آن روز تا همین چند روز پیش آهنگ جدیدی از او نشنیده‌ایم.

 

او به تازگی آهنگ جدیدش «اون روزارو می‌خوام» را روی چنل یوتیوبش قرار داده . آهنگی با سبک و سیاق همیشگی خودش و درست همانطور که طرفدارانش از او توقع دارند. آهنگی با ترانه ‌هادی زینتی و زانیار خسروی و تنظیم خود سیروان به همراه زانیار که ظرف همین چند روز فقط در یوتیوب نزدیک به 100 هزار بازدید داشته.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۶۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر