کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۹۰
تاریخ خبر:

واکنش مقامات ایرانی به اقدام سوئد علیه حمید نوری

واکنش مقامات ایرانی به اقدام سوئد علیه حمید نوری

حمید غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و مسعود ستایشی سخنگوی قوه‌قضاییه در واکنش به تائید حکم حبس ابد حمید نوری اظهارنظرهایی را مطرح کردند.

مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا، گفت: حکمی که دادگاه سوئد تحت تاثیر تروریست ها داد پیام های روشنی در ضدیت با حقوق بشر و ملت بزرگوار ایران ارسال نمود که این پیام ها واکنش های قاطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص حکم دادگاه تجدید نظر حمید نوری، گفت: روز گذشته حکم از پیش نگاشته شده ی تروریست ها علیه حمید نوری شهروند بیگناه کشورمان در دادگاه سوئد مبنی بر حبس ابد در دادگاه تایید و ابلاغ شد.برای ما که بیش از چهارسال است پرونده مظلویمت ایشان را دنبال کرده ایم صدور این حکم ناعادلانه گرچه باعث تاسف شد اما قابل پیشبینی بود.

او ادامه داد: این حکم نشان داد که سیستم قضایی سوئد توسط تروریست ها مورد نفوذ و طمع قرار گرفته است و بر همین اساس حتی اجازه حضور یک نفر از شهود معرفی شده توسط حمید نوری را ندادند. حکمی که دادگاه سوئد تحت تاثیر تروریست ها داد پیام های روشنی در ضدیت با حقوق بشر و ملت بزرگوار ایران ارسال نمود که این پیام ها واکنش های قاطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت.

ستایشی بیان کرد: اعلام میکنیم که این جفای آشکار را فاقد وجاهت قانونی و حقوقی و زیر پا گذاشتن منشور حقوق بشر ارزیابی می‌کنیم.

کاظم غریب‌آبادی  دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه سوئد پرونده حمید نوری را به پرونده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد، گفت: این اقدام سوئد در محاکمه شهروند بی‌گناه ایرانی برای او بدون هزینه نخواهد بود.

 

 
 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۶۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر