کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۰۴
تاریخ خبر:

بهترین مسکن قوی دندان درد خانگی چیست؟ ۸ درمان دندان درد فوری

بهترین مسکن قوی دندان درد خانگی چیست؟ 8 درمان دندان درد فوری

رپورتاژ آگهی| دندان درد یکی از شدیدترین دردهایی است که می‌توانید تجربه کنید. اگر نتوانید همان لحظه خود را به دندان‌پزشک برسانید، چه کاری باید انجام دهید؟ ما در این مقاله چندین راهکار برای درمان دندان درد خانگی به شما معرفی خواهیم کرد.

درمان خانگی دندان درد

 

دلایل مختلفی می‌توانند باعث شوند تا دندان درد شدیدی را تجربه کنید. از پوسیدگی دندان و تحریک لثه تا درد دندان بعد از عصب کشی یا هر عامل دیگری می‌توانند باعث شوند که احساس کنید دیگر تحمل این درد را ندارید. با این حال دلیل هرچه باشد، علت اصلی درد تحریک عصبی است که در ریشه دندان است؛ به همین دلیل برای درمان دندان درد خانگی لازم است بتوانید برای مدتی التهاب را درمان کنید یا برای مدتی باعث بی‌حسی دندان شوید.

استفاده از روش‌های خانگی هرگز یک درمان همیشگی محسوب نمی‌شوند؛ بلکه به شما کمک می‌کنند تا رسیدن به دکتر بتوانید کمی آن را تحمل کنید. این مقاله را بخوانید تا همین الان که دندان درد امان شما را بریده است بتوانید کمی آن را آرام کنید.

 

مسکن قوی دندان درد خانگی

اگر به یکباره در ناحیه دندان خود احساس درد داشته باشید چه می‌کنید؟ اولین اقدامی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ آیا راهی برای درمان دندان درد خانگی سراغ دارید که بتواند شما را از شر این درد کشنده خلاص کند؟ این 8 راه برای این است که بتوانید درد را قابل تحمل کنید و بعد به سراغ درمان اصلی بروید.

 

1- یخ بگذارید

بیشتر افراد پیش از اینکه بپرسند برای دندون درد چیکار کنیم، کمپرس یخ را امتحان می‌کنند. منطقی‌ست. یخ به تسکین سریع درد دندان کمک می‌کند، چون گیرنده‌های درد را بی حس می‌کند.

کمپرس یخ را 15 دقیقه نگه دارید تا دندان شما کمی بی‌حس شود. اگر می‌توانید آب بسیار سرد را درون دهان خود نگه دارید. با این حال از نگه داشتن خود یخ در دهان بپرهیزید؛ زیرا موجب شکستن دندان می‌شود.

 

2- سر خود را بالا بیاورید

سعی کنید سر خود را بالا بیاورید. تلاش نکنید دراز بکشید؛ زیرا این حالت ممکن است دچار افزایش فشار خون شده و درد را چند برابر کند. برای این کار یا روی صندلی بنشینید و نشسته به خواب بروید یا چند بالش را هم‌زمان زیر سر خود بگذارید.

 

3- از داروهای بدون نسخه استفاده کنید

برخی داروها هستند که می‌توانید در داروخانه آن‌ها را بدون نسخه تهیه کنید تا بتواند کمی التهاب درد را آرام کند. آسپرین، استامینوفن یا ایبوپروفن می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. در برخی داروخانه‌ها نیز می‌توانید ژل‌هایی را پیدا کنید که موجب تسکین درد و درمان دندان درد خانگی می‌شوند.

 

4- از آب‌نمک استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین مواد در دسترسی که می‌تواند به شما در درمان درد دندان خانگی کمک کند، آب نمک یا ایپسوم است.

تسکین دندان درد با کمک آب نمک تا حدی امکان‌پذیر است. غرغره آب نمک می‌تواند در شرایطی مؤثر باشد که دلیل درد شما وجود باکتری‌های مختلف در دهان باشد. استفاده کردن از آب نمک به این منظور حتی در زمان مصر باستان نیز رایج بوده . در واقع مصری‌ها آب نمک را با مقداری عسل مخلوط می‌‌کردند و بر روی دندانی که درد شدید داشت، قرار می‌دادند.

 

5- چای کیسه‌ای

تفاوتی ندارد که چای کیسه‌ای سرد یا گرم است. در هر حال می‌توانید آن را روی دندان خود بمالید تا کمی درد را تسکین دهد. البته فراموش نکنید که چای کیسه‌ای نباید زیاد داغ باشد؛ بلکه تنها باید گرم بوده تا نتیجه خوبی داشته باشد. البته اگر از چای کیسه‌ای سرد بخواهید استفاده کنید، باید آن را در فریزر بگذارید و پس از مدتی روی دندان دردناک قرار دهید.

 

6- از سیر غافل نشوید

درمان دندان درد با سیر

یکی از مواد در دسترس برای درمان دندان درد خانگی فوری که طب سنتی نیز بسیار به آن بها می‌دهد، سیر است. سیر این قابلیت را دارد درد را تسکین دهد. برای این کار بهترین اقدام آن است که سیر را له کنید و آن را به شکل خمیر در آورید. خمیر به دست آورده را روی دندان قرار دهید. یک راه دیگر جویدن سیر تازه است. اگر هیچ کدام برایتان مقدور نبود، یک پنبه را در روغن سیر آغشته کرده و سپس روی دندان بگذارید.

 

7- وانیل

وانیل تنها برای خوش بو کردن کیک نیست. این ماده که به سادگی هم می‌توانید آن را تهیه کنید، ضدالتهابی طبیعی است. می‌توانید از آن برای کاهش التهاب درد دندان نیز بهره ببرید. کمی از وانیل را با کمک انگشت یا کمی پنبه روی دندان قرار دهید تا این درد کمتر شود.

 

8- میخک

ادویه‌های مختلفی هستند که هر کدام به خوبی می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. یکی از این ادویه‌ها گیاه میخک است که خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد. این ادویه می‌تواند التهاب عصب ریشه دندان را کاهش دهد. برای این کار از روغن میخک بهره ببرید. می‌توانید روغن میخک را از عطاری‌ها تهیه کنید. سپس آن را روی دندان یا در لیوان آب بریزید و مانند دهان‌شویه استفاده کنید. به هر حال از هر روشی که استفاده می‌کنید این روغن می‌تواند خاصیت درمانی داشته باشد و به عنوان یک راه‌حل برای درمان دندان درد خانگی محبوب است.

علاوه بر روش های گفته شده، باید استفاده از دنتول را برای درمان دندان درد فوری پیشنهاد کرد.

اگر به داروخانه می‌روید، حتماً سعی کنید قطره دنتول یا قطره مسکن فوری دندان درد را تهیه کنید. این دارو که از گیاه مرزه به دست می‌آید دارای خواص ویژه به‌عنوان آنتی‌باکتریال است و می‌تواند باکتری‌های دهانی را از بین ببرد. این دارو را پس از تهیه به کمک یک پنبه یا به‌صورت مستقیم روی دندان خود بمالید و منتظر بمانید تا درد آرام شود.

 

سریع ترین راه خلاصی از دندان درد

همه این راه‌هایی که گفته شد می‌توانند درد شما را تسکین دهند؛ اما میزان آن همیشه یکسان نیست و بسته به میزان پوسیدگی یا مشکلی که دارید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مشکلاتی که باعث درد دندان می‌شوند اغلب جدی‌تر از آن است که با ادویه‌ها بتوانیم آن را درمان کنیم؛ به همین دلیل لازم است راهی انتخاب کنید که با سرعت و اطمینان شما را از شر درد نجات دهد.

بهترین راه‌حل آن است که با اولین درد دندان بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و قبل از اینکه مشکل گسترده شود برای درمان آن اقدام کنید. درمان دندان درد نیز تنها یک راه‌حل دارد و آن، این است که به دندانپزشک مراجعه کرده و از او کمک بخواهید. مطمئن باشید که این روش می‌تواند در عرض چند دقیقه یا حتی ساعت شما را برای همیشه از شر این بیماری خلاص کند.

چاره شما اینجا است!

کلینیک دندانپزشکی مهرآوید

دندان درد خود را چگونه درمان می‌کنید؟ از چه روشی استفاده می‌کنید تا بتوانید باقی روز خود را بدون هیچ احساسی پشت سر بگذارید؟ آیا مسکن‌ها می‌توانند راه نجات شما از آن باشند یا از ادویه‌ها بهره می‌برید؟ ما در این مقاله چندین راه را به شما معرفی کردیم که می‌توانند شما را برای ساعاتی از درد نجات دهند.

با وجود اینکه درمان دندان درد خانگی می‌تواند مؤثر باشد؛ اما فراموش نکنید که مشکل اصلی در عصب ریشه دندان است که شما را به این درد مبتلا کرده. تنها درمان دندان شما در دست متخصصان است. مرکز دندانپزشکی مهرآوید به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران به شما کمک می کند تا دندان سلامتی داشته باشید.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر