کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۴۷۳۴
تاریخ خبر:

دلیل هجوم یکباره مگس‌های سفید به تهران

میزان: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با چرایی هجوم یکباره مگس‌های سفید به شهر تهران خبرداد.

سفیدمحمد حقانی گفت: برخی عوامل از قبیل تغییرات آب و هوایی، بالا و پایین رفتن دمای هوا، کاهش میزان بارندگی و به طور کلی تغییرات اقلیمی سبب هجوم یکباره مگس‌های سفید در شهر تهران شده است.

وی افزود: سال‌های گذشته نیز با معضل هجوم مگس‌های سفید مواجه بودیم، اما شرایط به وخامت امسال نبود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کنش‌های صورت گرفته و تاثیر آن بر اقلیم اظهارکرد: تغییرات اقلیمی سبب برخی کنش‌ها و واکنش‌ها در طبیعت می‌شود و همین موضوع نیز مقدمات افزایش برخی گونه‌های حشره از جمله مگس‌های سفید را سبب می‌شود.

حقانی با انتقاد از سم پاشی نکردن درختان از سوی سازمان بوستان‌های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در تابستان سال جاری سم پاشی درختان را در دستور کار نداشته و همین موضوع مشکلاتی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه مگس‌های سفید تهران اکنون حتی با آبشویی نیز از میان می‌روند تصریح کرد: اکنون شرایط مگس‌های سفید تهران به گونه‌ای است که حتی میزان قابل توجهی از مگس‌ها با آبشویی نیز از میان می‌روند، اما متاسفانه این کار نیز در دستور کار قرار نگرفته است.

کدخبر: ۱۷۴۷۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha_1360

    سال ۸۳ یا ۸۴ یه آقایی به عنوان مشاور شهر دار وارد سیستم شهرداری شدند به اسم نژاد عسگر که از قضا سواد فضای سبزی بالایی دا شتند. ایشون تزهای جالبی هم می دادن از ق بیل اینکه وسط اتوبانها نباید درخت کاشت ی ا توی جنگلکاریها بذر ماش بریزیم که هم با عث تقویت خاک میشه هم از آزار علف هرز در امان می مانیم. البته اینها در حد حرف مون د. فقط این آقا یه کاری کردند که اون موقع خیلی هم جالب به نظر می رسید. به دستور ا یشون در سرتاسر تهران گونه ای از اون (کاک وزا) و زیتون به صورت انبوه کاشته شد. (می گفتن که سود کلانی به جیب زدن ایشون) خب این گونه خاص از توت نیاز آبی بالایی داره . و جالب تر اینکه میزبان مگس سفیدبالک تو ت و زیتون هست. ۱۲ سال فکر میکنم زمان مناسبی باشه که یه آفت طغیان کنه. شما نگ اه کن اکثر بلوارهای ما رو درختان توت پهن برگ با عمر کوتاه کاشته شده . جای سوال نداشته براتون که چرا؟ حالا این آقا کجاست ؟ بعضی وقتها به عنوان کارشناس گل و گیاه توی شبکه ۵ دیده شده. اینجوری ریشه ای بگ ردید که این بلا برای چی به سر ما آمد دوس ت من.