کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۴۶۱۸
تاریخ خبر:

ناو جنگی آمریکا پس از ۷۲ سال پیدا شد

لاشه یک ناو جنگی آمریکا که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط یک اژدر ژاپنی غرق شده بود، پیدا شده است.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا روز شنبه اعلام کرد: لاشه کشتی جنگی ایندیاناپولیس که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط یک اژدر ژاپنی غرق شده، در اعماق اقیانوس آرام پیدا شده است.

بر اساس این گزارش نیروی دریایی آمریکا افزود: لاشه ناو جنگی ایندیاناپولیس در عمق ۵٫۵ کیلومتری اقیانوس آرام پیدا شده است.

این کشتی جنگی آمریکایی در حال بازگشت از ماموریت خود بود که هدف اژدر یک فروند زیردریایی ارتش ژاپن در روز ۳۰ جولای ۱۹۴۵ میلادی قرار گرفت و غرق شد. این کشتی جنگی قطعات مربوط به بمب اتمی را که بعدا شهر هیروشیما را هدف قرار داد، تحویل داده بود و در مسیر بازگشت بود که هدف حمله زیردریایی ژاپنی قرار گرفت.

این کشتی آمریکایی ۱۲ دقیقه پس از اصابت این اژدر غرق شده است.حدود ۸۰۰ نفر از ۱۱۹۶ خدمه این کشتی جنگی آمریکایی توانستند از آن خارج شوند ولی تنها ۳۱۶ نفر آنها تا ۵ روز بعد از این حادثه زنده ماندند و بقیه جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که در سال ۲۰۱۶ میلادی درباره آخرین تحرکات این ناو جنگی به دست آمده بود، تحقیقات برای کشف لاشه آن آغاز شد و مدیریت تحقیقات را پل آلن یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت بر عهده داشته است.

این تحقیقات در ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از اقیانوس آرام طی ماه های گذشته انجام شده است.

توضیحات

*

توضیحات

کدخبر: ۱۷۴۶۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • phantom

    فیلمش دیدم این نبرد ناو بخشی از بمب اتمی پسر کوچک حمل میکرد!!! بدون اسکورت بود ب خاطر اینکه بدون اسکورت بود سیبل خوبی برا ی زیردریایی ژاپن بود بعدش ناخدا بخاطر ای نکه نمیتونست ماموریتش لو بده مقصر شناخت بخاطر این شرمساری خودکوشی کرد و همین چند سال دولت امریکا گفت مقصر ناخدا نبود بلک ه فرماندهی نیروی دریایی بود و شرافت ناخد ا برگردونند و مدال بهش دادن