کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۲۶۳
تاریخ خبر:

پنج پرونده جنایی قتل بر سر توهم مواد و شیشه

پنج پرونده جنایی قتل بر سر توهم مواد و شیشه

فکر کردم می‌خواهد مرا بکشد...

هفت صبح| قتل بر سر توهم مواد مخدر هم از آن دسته پرونده‌های عجیب جنایی است. مواد بکشی و بعد فکر کنی، کسی قصد دارد تو را به قتل برساند؛ برای همین زودتر دست به‌کار شوی و طرف را به قتل برسانی. روز گذشته خبری آمد با این مضمون: «چندی قبل کشف جسد مرد میانسالی در خیابان حیدری ابتدای محله نظام‌آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد».

 

با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد حدودا 60ساله‌ کارتن‌خوابی مواجه شدند که بر اثر خفگی به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان‌ می‌داد که فقدانی مقتول توسط خانواده‌اش در پلیس آگاهی ثبت شده است. یکی از اعضای خانواده مرد میانسال در جریان تحقیقات مدعی شد که مقتول به مدت 15سال به‌خاطر اعتیاد از خانه طرد شده و با افراد کارتن‌خواب در پاتوق خود واقع در نظام‌آباد زندگی می‌کرده.

 

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ پاتوق موردنظر رفتند که دو مرد معتاد در آن‌جا مدعی شدند، مقتول را آخرین‌بار با فردی به نام مازیار دیده‌اند که قصد داشتند با یکدیگر مواد مصرف کنند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت! کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از دریافت این اطلاعات مهم، با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه مازیار را در جنوب تهران شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

 

متهم در بازجویی‌های اولیه، خیلی زود به جرم قتل مرد 60ساله اعتراف کرد و گفت: «مشغول کشیدن مواد مخدر بودیم که ناگهان توهم زدم مرد میانسال قصد دارد من را به قتل برساند؛ به‌خاطر همین موضوع کنترل خود را از دست دادم و با دستانم آنقدر گلویش را فشار دادم تا بمیرد. پس از ارتکاب جنایت فرار کردم و دیگر به پاتوق نرفتم اما خیلی زود توسط پلیس دستگیر شدم». این نمونه‌ای از توهم بر اثر مصرف مواد است و این پرونده درباره کسانی است که با توهم، مرتکب قتل شده‌اند.

 

برادرکشی با تبر؛ نتیجه توهم مواد مخدر صنعتی

 

مرد معتاد که با برادر خود اختلاف داشت، او را با ضربات تبر و چاقو به قتل رساند. این حادثه در روستای خواجه نفس گمیشان در استان گلستان به وقوع پیوست و ماموران بعد از حضور در محل حادثه با جسد جوانی ۳۵ساله مواجه شدند که بر اثر ضربات متعدد چاقو و تبر به قتل رسیده بود. در تحقیقات ابتدایی مشخص شد قاتل برادر بزرگ‌تر مقتول است که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی دارد. به این ترتیب متهم بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اختلاف خانوادگی و توهم براثر سوءمصرف مواد مخدر را علت وقوع این قتل اعلام کرد.

 

 

 

قتل همسر و پسر به خاطر توهم شیشه

 

محسن مردی 46 ساله است که دو بار دست به جنایت زده. هر دو بار هم مدعی بود به دلیل مصرف موادمخدر (شیشه) دچار توهم شده و همین باعث شده جان همسر و پسرش را بگیرد. او 20 سال است که اعتیاد دارد و هیچ‌وقت تلاشی برای ترک اعتیادش نکرده. او نخستین جنایت را سال 90 مرتکب شد. در این جنایت وی در مقابل چشمان دو فرزندش چاقو به‌دست به جان مادر آن‌ها افتاد و او را قربانی توهم ناشی از شیشه کرد. او بیش از سه سال را در زندان گذراند اما زندان هم نتوانست کاری کند که این راننده اتوبوس بعد از بخشیده‌شدن از سوی خانواده همسرش و بچه‌هایش، اعتیاد را کنار بگذارد و همان داستان بعد از آزادی، برایش تکرار شد! این بار کسی که قربانی توهم این مرد شیشه‌ای شد کسی نبود جز پسر 14ساله‌اش محمدعلی که خودش سه سال پیش شاهد قتل مادرش بود. شاید اگر این پدر در سال 94 بعداز ارتکاب قتل محمدعلی بازداشت نمی‌شد، جان دخترش ریحانه نیز در خانه‌ای که با او زندگی می‌کرد، به خطر می‌افتاد.

 

 

قتل رفیق و توهم نظر داشتن به همسر بعد از مصرف مواد!

 

مرد شیشه‌ای که به‌ خاطر توهم ناشی از مصرف موادمخدر، دوستش را به قتل رسانده بود، در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این جنایت سوء‌ظن به وی عنوان کرد. تیرماه سال 1399، خبر کشف جسد مردی معتاد در خانه مجردی‌اش واقع در حصارک کرج به پلیس اعلام شد. در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد مقتول به‌نام کیان ۳۵ساله، معتاد به موادمخدر بوده و در خانه‌ای مجردی زندگی می‌کرده و در روز وقوع حادثه، قاتل با بستن دست و پای او به وسیله یک سیم برق او را خفه کرده و از محل متواری شده است.

 

متهم که ۳۴ سال دارد و معتاد است، ضمن اعتراف به قتل گفت: «من سال‌ها با مقتول رابطه دوستی داشتم. مدتی بود که همسر و بچه‌هایش او را ترک کرده بودند و تنها زندگی می‌کرد. بیشتر اوقات به خانه ما می‌آمد و من هم گاهی به خانه او می‌رفتم و با همدیگر موادمخدر مصرف می‌کردیم، روز حادثه مقدار زیادی مواد روان‌گردان شیشه تهیه کردم و برای استعمال آن به منزل مقتول رفتم. بعد از مصرف مواد دچار توهم شدم و فکر کردم او به همسرم سوءنیت دارد. ناگهان حالم بد شد و با سیم برق او را خفه کردم. بعد هم دست و پایش را بستم. چون از جسدش ترسیدم، فکر می‌کردم روحش در تعقیب من است. به همین خاطر بلافاصله فرار کردم».

 

 

قتل معروف بیتا روحی و نامادری و پدرش

 

ماجرای این قتل دردناک و عجیب است؛ چرا که یکی از قربانیان این فاجعه دختربچه‌ای هشت ساله بود که مادرش لحظه‌ای از پای ننشست تا قاتل را به‌سزای عملش برساند. اردیبهشتماه سال ۹۸ رسیدگی به پرونده ناپدیدشدن دختری هشت‌ساله به‌نام بیتا روحی و پدر و نامادری او با شکایت مادر بیتا روی میز ماموران پلیس ورامین قرار گرفت. بیتا روحی در حالی به قتل رسید که همراه پدر و نامادری خود به‌عنوان مهمان به باغ دوست پدرش رفته بودند. دوست پدر بیتا روحی بعد از مصرف مخدر شیشه به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد مخدر تصور کرد که پدر بیتا، قصد آسیب زدن به او را دارد. به همین‌خاطر به پدر بیتا حمله کرد و با ضربات چاقو او را به قتل رساند. قاتل برای اینکه راز جنایت هولناکش فاش نشود، بعد از قتل پدر، نامادری و سپس خود بیتا روحی را هم به قتل رساند. چندی قبل قاتل اعدام شد.

 

 

قتل مادر در توهم شیشه

 

۲۵سال مصرف مستمر شیشه و قرص‌های روان‌گردان سلول‌های مغزی‌اش را تخریب کرده‌ بودند و به نظر نمی‌رسید راه نجاتی برای او و خانواده‌اش باشد و حضور گاه‌به‌گاه وحید در کمپ برای مدتی خیال خانواده را راحت می‌کرد و با بازگشتش دوباره کابوس‌ها شروع می‌شد و این بار، اولین نشانه‌های حضور خطرساز وی در جمع خانواده خودش را وقتی نشان داد که مادرش بدون کفش و لباس مناسب با دیدن چاقو در دست‌های وحید از خانه گریخته بود و چند روز بعد هم دخترش را بدون حجاب و لباس مناسب برای خرید مواد مخدر از خانه بیرون انداخته بود. یک هفته که گذشت بالاخره خودش دست به کار شد و برای خرید مواد راهی خیابان.

 

اول مقداری حشیش کنار خیابان خرید و بعد هم شیشه و ۱۲‌قرص روانگردان مصرف کرد و در حالی‌که سرمست از جبران روز‌های محرومیت در کمپ بود، به خانه بازگشت و مادرش بی‌خبر از همه جا، به خانه آمد و وحید که به خاطر مصرف مواد دچار توهم شده بود با تصور اینکه مادرش قصد کشتنش را دارد، به او حمله کرد و کسی نمی‌داند واقعا در خیالات و توهمات شیشه‌ای خود، زن تیره‌بخت را چه دید که بلافاصله او را به قتل رساند و سپس جمجمه مادرش را شکافت و تلاش داشت جسد را در یخچال جا بدهد که موفق نشد و همان‌جا در آشپزخانه، پیکر خونین مادر را رها کرد. چند ساعت بعد خبر قتل فجیع زنی سالخورده توسط پسر معتادش به مرکز فوریت‌های پلیسی‌۱۱۰ اعلام شد. کسی چه می‌داند شاید در آخرین لحظات و قبل از جان دادن تصویر تولد وکودکی وحید از مقابل چشمان مادر گذشت و معصومیتی که سال‌ها پیش با «شیشه» برباد رفت.

 

کدخبر: ۵۵۸۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر