کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۱۱۸
تاریخ خبر:

آخرین پیام: شوهرم را بکش!

آخرین پیام: شوهرم را بکش!

در این گزارش چند پرونده جنایی که در آن زنان جوان مقدمات قتل شوهر خود را مهیا کرده بودند مرور می‌کنیم

هفت صبح| در این گزارش چند پرونده جنایی که با   مضمون قتل ناموسی به وقوع پیوسته‌اند مرور می‌کنیم.

 

آتش زدن جسد شوهر  در چادر سفری

 

اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ مرد میانسالی با مراجعه به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران مفقود شدن ناگهانی پسر ۲۷ ساله خود را اعلام کرد.

 

در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه جسد سوخته مرد جوانی در یک چادر مسافرتی شعله‌ور در منطقه کن سولقان کشف شد. شدت سوختگی به حدی بالا بود که شناسایی جسد غیرممکن شده بود. در پزشکی قانونی مشخص شد مقتول به دلیل اصابت ضربات متعدد با جسم سخت جان خود را از دست داده است اما هویت جسد مشخص نگردید.

 

تلاش کارآگاهان برای یافتن ردی از مرد گمشده ادامه داشت تا اینکه ماموران متوجه شدند همسر این مرد مدتی است با خانواده خود در ارتباط نبوده و همچنین رفتارهای مشکوک دیگری نیز از او بروز کرد که حساسیت کارآگاهان را برانگیخت. به همین دلیل این زن جوان به نام پریسا تحت نظر قرار گرفته و مشخص شد که از مدتی قبل با مرد غریبه‌ای به نام یاسر در ارتباط است.

 

پریسا و یاسر جهت تحقیقات به پلیس آگاهی تهران احضار شدند و وقتی ضد و نقیض گویی آنها ظن ماموران را برانگیخت، فرضیه مطلع بودن آنها از سرنوشت مرد گمشده رقم خورد و حکم بازداشت هر دو نفر صادر شد. زوج جوان که در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت جوان گمشده داشتند؛ سرانجام لب به اعتراف گشوده و به جنایت ارتکابی‌شان اعتراف کردند.

 

زن جوان در ابتدا بیان داشت که به بهانه پیک نیک شوهرش را به کن سولقان کشانده و آنجا با همدستی مرد غریبه او را به قتل رسانده و آتش زده‌اند.اما زوج جوان در اولین جلسه بازجویی‌شان حرف خود را تغییر داده و اظهار داشتند مقتول را در خانه‌اش واقع در فرحزاد به قتل رسانده و سپس جسد را به منطقه کن برده و آتش زدند.

 

در حالی که ارتباط آنها و پیام‌هایی که با هم رد و بدل کرده بودند حکایت از ارتباط عمیق بین دو نفر داشت و همچنین مشخص شد در طول یک سال پس از قتل تا دستگیری با هم زندگی می‌کردند اما آنها منکر روابط عاطفی‌شان شده و ادعا کردند مقتول با مرد غریبه دوست بوده و اختلاف مالی داشته‌اند.سپس انگیزه این جنایت را مشکلات مالی مرد جوان با شوهر خانم عنوان کردند.

  

قتل پزشک در شب قبولی  کنکور فرزند

 

۲۹ شهریور سال 1401 جسد این پزشک در خانه‌اش واقع در محله گلبرگ کشف شد.همسر و فرزند او گفتند در شب حادثه برای برگزاری جشن قبولی دانشگاه فرزند مقتول همراه دوستان دختر جوان به رستوران رفته بودند.

 

در حالی که همسر مقتول ادعا می‌کرد از خانه‌اش10 سکه طلا و 10 هزار دلار سرقت شده اما ادله‌‌ نشان می‌داد عاملان جنایت با کلید وارد خانه شده‌اند بنابراین مشخص شد سارق یا سارقان ناشناس نبوده‌اند.

 

مأموران در ادامه بررسی‌های فنی با کشف دلایلی به ردپای همسر مقتول در قتل شوهرش رسیدند.برای همین این زن را به عنوان مظنون به قتل بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

متهم ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد، اعتراف کرد دو مرد را برای قتل شوهرش اجیر کرده‌بود و آن‌ها هم شوهرش را به قتل رساندند.

 

زن جوان که دفتر بیمه داشت با دو متهم در جریان کارش آشنا شده و با وعده پرداخت 200 میلیون تومان آنها را راضی به اجرای نقشه قتل کرده بود.در ادامه مشخص شد او قصد جدایی از شوهرش را داشت اما می‌خواست قبل از جدایی خانه مشترکشان را صاحب شود که شوهرش راضی به انتقال سند به نام او نمی‌شد.برای همین او نقشه قتل را کشید.

 

متهم اصلی این پرونده که یکی از مردان است شب حادثه وارد خانه مقتول شده و او را با سیم فلزی خفه کرد.

 

متهم در دادگاه گفت:«وقتی مقتول وارد خانه‌اش شد و ما را دید او را با چاقو تهدید کردیم که سر و صدا نکند.بعد وویس زنش را برایش پخش کردم و گفتم همسرت دستور قتل تو را داده.این را که شنید روی کاناپه ولو شد و دیگر مقاومت زیادی برای زنده ماندن نکرد.»قاتل پزشک به قصاص محکوم شده و حکم صادر شده به زودی اجرا می‌شود.

  

قتل کارمند دیجی کالا  با دسیسه همسر

 

12 خرداد سال 1400 بود که کارمند قسمت انبارداری دیجی کالا سوار بر خودرویش از خانه‌شان در منطقه کیانشهر خارج شد که ناگهان جوانی با در دست داشتن اسلحه اقدام به شلیک گلوله به سمت مرد جوان کرد. 

 

خیلی زود مشخص شد زن 20 ساله با مرد جوانی که از بستگان دورشان است تماس‌های پنهانی داشته است. همین سرنخ کافی بود تا همسر مقتول به عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شود و کارآگاهان با اقدامات پلیسی و میدانی خیلی زود جوان مسلح را شناسایی کردند و مشخص شد عامل جنایت پس از قتل به شهرکرد فرار کرده است که سرانجام دستگیر شد.

 

قاتل جوان در بازجویی‌ها به قتل کارمند دیجی‌کالا اعتراف کرد و گفت: به همسر مقتول که از بستگانمان است علاقه داشتم و تصمیم گرفتم برای رسیدن به او دست به قتل شوهرش بزنم و اسلحه دست ساز را نیز قبل از جنایت خریداری کرده بودم.

 

همسر مقتول نیز در اعتراف به همدستی در جنایت گفت:« در سن 15 سالگی ازدواج کردم.شوهرم به من توجه و محبت نمی‌کرد.چند بار جلوی چشم خودم به مادرش گفته بود این چه زنی است برایم گرفتی. مدتی بعد از ازدواج متوجه شدم به شیشه اعتیاد پیدا کرده است.اوهر روز اخلاقش با من بدتر می‌شد.دست بزن نداشت و فحاشی نمی‌کرد.اما بد و بیراه می‌گفت و تحقیرم می‌کرد.حتی حرف طلاق هم زده بودم اما می‌گفت من را طلاق نمی‌دهد و خانواده‌ام موافق طلاق نبودند.تا اینکه از دو ماه قبل در فضای مجازی درگیر ارتباط با متهم پرونده شدم.من نیاز داشتم کار کنم و با همسالان خودم رابطه دوستانه داشته باشم.شوهرم اجازه هیچ کاری به من نمی‌داد.فقط با متهم حرف می‌زدم وکم کم به هم علاقه پیدا کردیم.این مرد می‌گفت بابت اینکه شوهرم من را اذیت می‌کند از او عصبانی است و با هم تصمیم گرفتیم احمد را بکشیم.»

  

قتل شوهر با قرص‌های سمی

 

آذر سال ۹۹ مرد جوانی در خانه‌اش واقع در غرب تهران به طرز مرموزی جان باخت. وقتی موضوع به پلیس اعلام شد در نخستین بررسی‌ها علت مرگ این مرد ۴۰ ساله سکته قلبی تشخیص داده شد، اما وقتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد کارشناسان این سازمان در گزارشی اعلام کردند مرد جوان به علت نارسایی تنفسی ناشی از مصرف مواد مخدر دست‌ساز فوت کرده است.

 

با اعلام این گزارش، پدر و مادر مرد جوان با ثبت شکایتی از عروس ۳۷ ساله‌شان به نام فریبا مدعی شدند پسرشان نه تنها به مواد مخدر اعتیاد نداشت بلکه سیگار هم نمی‌کشید.

 

زن جوان لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستی مردی به نام شهرام اعتراف کرد و گفت: شوهرم مخالف کار کردن من بود به همین خاطر چند قرص از مردی به نام شهرام گرفتم و به او دادم تا به خواب برود و من هم بتوانم با خیالی آسوده کارم را انجام دهم، ولی نمی‌دانستم قرص‌ها موجب مرگش می‌شود. البته از مدت‌ها قبل قصد داشتم او را بکشم.» او در ادامه توضیح داد: یک بار به دو مرد افغان ۵۰میلیون تومان دادم تا شوهرم را کتک بزنند که پولم را گرفتند و فرار کردند. یک بار هم با همدستی یک تعمیرکار خودرو به نام کریم که به من علاقه‌مند شده بود تصمیم گرفتیم ترمز ماشین او را دستکاری کنیم که همسرم متوجه شد و نقشه‌مان به نتیجه نرسید. آخرین‌بار از شهرام قرص‌هایی را گرفتم که مدعی بود پس از خوردن قرص‌ها ضربان قلبش بالا می‌رود و سکته قلبی می‌کند و مرگ او طبیعی می‌شود.»

 

در حالی که شهرام به عنوان دومین متهم دستگیر شده و به تهیه قرص‌های سمی اقرار کرد، متهمان در دادگاه محاکمه شده و قضات فریبا را به قصاص محکوم کردند و شهرام هم به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

 

کدخبر: ۵۵۷۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر