کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۱۸
تاریخ خبر:

جرم و جنایت در آغاز ۱۴۰۳

جرم و جنایت در آغاز ۱۴۰۳

در تعطیلات عید امسال ۱۲ مرد و ۵ زن در سراسر کشور به قتل رسیدند.

هفت صبح|  تعطیلات نوروزی در سال 1403 مثل همه سال‌ها با حوادث و جرم و جنایت هم همراه بود و اولین مقتول 1403 هم یک مرد 30 ساله در تهران است. در این میان 18 فقره از قتل‌ها در شهرستان‌ها رخ داد. همچنین تلخ‌ترین اتفاق سال جدید خفگی صد راس گوسفند به همراه چوپان‌شان در کابین یک تریلی بود.

در ادامه این گزارش جزئیات پرونده‌های جنایی در آغاز سال جدید را بخوانید.

  خفگی چوپان و 100 راس گوسفند

 

8 فروردین امسال مرگ هولناک یک چوپان و 100 راس گوسفند به مراکز امدادی تیران و کرون از توابع استان اصفهان گزارش شد.

ذبیح الله ابراهیمی دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون استان اصفهان با بیان اینکه این تریلر حامل ۱۲۰ رأس گوسفند از خوزستان به سمت اصفهان در حرکت بود، اضافه کرد: به دلیل گاز شدید و نبود اکسیژن این گوسفندها دچار خفگی شدند و بیش از ۱۰۰ رأس این حیوانات تلف و تعداد اندک باقی مانده گوسفندان نیز ذبح شدند.

یک چوپان نیز در بین گوسفندان در محل کابین باربری حضور داشت که این فرد نیز به دلیل نبود اکسیژن و گاز شدید دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

ابراهیمی با بیان اینکه راننده تریلر در محدوده شهر عسگران برای بررسی وضعیت جان چوپان و گوسفندان از کابین بازدید کرده بود، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته راننده شاهد صحنه خفگی می‌شود و موضوع را به اورژانس اطلاع می‌دهد، اما تلاش‌های تیم پزشکی کارگشا نبوده و فرد جان خود را از دست داده بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه میزان خسارت به دام‌ها یک میلیارد تومان برآورد شده است، ابراز کرد: خسارت چنین بی‌احتیاطی غیرقابل جبران است چرا که چوپان نیز جان خود را در این حادثه از دست داد.

  اولین قتل 1403 در تهران

 

پنجم فروردین ماه کشف جسد جوانی حدودا 30 ساله در بیابان‌های جنوب تهران توسط رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیس گزارش شد و ماموران کلانتری 13 آبان به همراه تیم جنایی راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول در محل دیگری با پیچیده شدن طنابی دور گلویش خفه شده و بعد از اینکه به قتل رسیده جسدش به بیابان منتقل شده است. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت؛ قاتل پس از ارتکاب جنایت جسد را به بیابان‌های جنوب تهران (شهر ری) منتقل کرده است و مدتی از زمان مرگ مقتول گذشته است.

   

قتل پسردایی‌ به‌خاطر استوری اینستاگرام 

 

متهمی که به‌خاطر انتشار یک استوری در اینستاگرام پسردایی خود را در شرق تهران به قتل رسانده بود،دستگیر شد. جمعه دهم فروردین‌ ماه امسال، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های شرق تهران از طریق تماس تلفنی مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند.

کارآگاهان اداره دهم راهی سردخانه بیمارستان موردنظر شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که بر اثر یک ضربه چاقو از ناحیه قفسه سینه به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان درگیری در یکی از خیابان‌های محله فرجام قربانی جنایت شده است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول که کارگر کارگاه پارچه‌بافی بوده به‌خاطر انتشار  یک عکس شخصی در استوری اینستاگرام با پسرعمه خود دچار اختلاف و نهایتاً در شرق تهران قرار نزاع  گذاشته که متهم در جریان این نزاع با ضربه چاقو مرتکب قتل شده و قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

  تیراندازی مرگبار به جوان آملی

 

جوان 21 ساله آملی در دشت سر آمل در جریان تیراندازی با سلاح شکاری به قتل رسید.رسیدگی به این پرونده غروب یازدهم فروردین امسال در دستور کار انتظامی و قضایی قرار گرفت و مشخص شد در پی وقوع یک فقره نزاع و تیراندازی با سلاح شکاری در بخش دشت سر آمل ۲ نفر مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند اما به رغم تلاش کادر درمان یکی از آنها که جوانی ۲۱ ساله بود به لحاظ شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

  دستگیری عامل قتل مسلحانه در دزفول

 

قاتل فراری و 2 همدستش در عملیات ضربتی پلیس آگاهی در شهرستان دزفول دستگیر شدند.ظهر روز یازدهم فروردین ماه فردی که با اصابت گلوله سلاح شکاری مجروح شده بود، توسط چند فرد ناشناس به یکی از بیمارستان‌های شهرستان دزفول منتقل شد ولی به رغم تلاش تیم پزشکی به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.سپس عامل جنایت و دو همدستش دستگیر شدند.

  قتل مسلحانه زن تبریزی به دست شوهرش

 

اول فروردین ماه امسال گزارش قتل زنی جوان در یکی از مناطق اطراف تبریز در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت.در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که زن جوان با اصابت شلیک گلوله از اسلحه شاتگان به قتل رسیده است و در همین حال شوهر این زن اظهار داشت که همسرش به دلیل مشکلات روحی دست به خودکشی زده است.

اما در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد شوهر این زن سعی در صحنه سازی دارد بنابر این به اتهام قتل همسرش بازداشت شد.

تحقیقات بازپرس جنایی تبریز در خصوص علت و انگیزه این اقدام هولناک ادامه دارد.

  جزئیات دو قتل در آرامستان یاسوج

 

عصر روز پنجشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در محوطه آرامستان شرف آباد شهر یاسوج درگیری منجر به قتل رخ داد.

علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بوده است. در این درگیری یک نفر با اسلحه ۲ فرد دیگر را به قتل رساند.

  درگیری خونین کنار دریا در دیلم

 

جانشین انتظامی استان بوشهر از دستگیری قاتل فراری در کمتر از 18 ساعت در شهرستان دیلم خبر داد.

سردار سهام صالحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز 7 فروردین امسال در پی وقوع یک فقره درگیری و نزاع منجر به قتل یکی از شهروندان در بخش امام حسن (ع)، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان بوشهر اشاره کرد که علت و انگیزه قتل، درگیری با مقتول به دلیل اختلاف و نزاع بر سر محل استقرار قایق‌های مسافربری تفریحی نوروزی در دریا بوده است.

  قتل مهمان نوروزی در کرج

 

رسیدگی به این پرونده از ساعت ۳ونیم بامداد سومین روز عید نوروز با کشف پیکر خونین مرد جوانی در یکی از خیابان‌های کمالشهر کرج شروع شد.در تحقیقات مشخص شد که این فرد مهمان اتاقک نگهبانی 3 جوان افغان بوده که آنها با انگیزه سرقت نقشه قتل او را طراحی و اجرا کردند.

  جنایت خونین نوجوان 17 ساله کرمانشاهی

 

سرهنگ محمدرضا یاری فرمانده انتظامی کرمانشاه اظهارداشت: حوالی ساعت ۲۰ دوشنبه ۶ فروردین و پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری میان چند نفر در شهرک مسکن کرمانشاه، تیمی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند. درگیری میان ۴ نفر رخ داده که یکی از آن‌ها با سلاح سرد ۳ نفر دیگر را مجروح کرده  که یکی از آنها به قتل رسید.

  قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر

 

حجت‌الاسلام حمزه اکرمی شب 5 فروردین امسال به قتل رسید.ظاهراً مقتول در حال مسافرکشی بوده که توسط سارق یا سارقین با شلیک اسلحه به قتل می‌رسد.روز بعد از حادثه  متهم شناسایی و به همراه خودرو به سرقت رفته از مقتول در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

  قتل مادر و فرزند خراسانی

 

اختلاف و درگیری خانوادگی یک خانواده روستایی در نزدیکی درگز خراسان ۲ قربانی داشت.

مجتبی بزم آرا فرماندار درگز شامگاه 12فروردین امسال در تشریح این خبر گفت: در این درگیری خانوادگی مادر و دختر این خانواده فوت کردند.او در ادامه گفت: علت اصلی این درگیری خانوادگی اختلافات زن با همسرش ذکر شده و گزارش ها هم حاکی است که حال فرزند پسر خانواده نیز نامساعد است.

همچنین برخی خبرها حاکی از این است که زن جوان به دنبال اختلافات با همسرش اقدام به سوزاندن خود و فرزندانش کرده بود.

  قتل مهمان نوروزی در اسلامشهر

 

ساعت 6 صبح روز جمعه 10 فروردین ماه در پی وقوع نزاع و درگیری میان دو نفر در منزلی در منطقه سعیدیه اسلامشهر، فردی به دلیل اختلافات شخصی، مهمان خود را به ضرب چاقو مجروح کرده و از محل متواری می‌شود و فرد مجروح جهت درمان به بیمارستانی در اسلامشهر منتقل می‌شود.قاتل در کمتر از یک ساعت و قبل از هر اقدامی دستگیر و 2 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.

  قتل مادر در هرسین کرمانشاه

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از قتل پیرزنی ۸۳ ساله در هرسین به دست پسر ۳۵ ساله‌اش خبر داد و گفت: فرد قاتل در کمتر از ۲ ساعت از وقوع جنایت دستگیر شد. دهم فروردین ماه، با حضور ماموران در محل مشخص شد پیرزنی حدودا ۸۳ ساله در منزلش به علت اصابت جسم سخت به سرش به قتل رسیده و فرد قاتل هم متواری شده است.

  5روز زندگی کنار جسد همسر در تویسرکان

 

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: جسد خانمی میانسال پس از پنج روز در آپارتمان مسکونی او در شرایطی کشف شد که همسر او نیز در این مدت کنار جسد، زندگی می‌کرد! خواهر ۵۱ ساله جسد در آپارتمانش حوالی ظهر روز پنجشنبه گذشته با جسد او مواجه شد و بلافاصله عوامل انتظامی را  خبر کرد.

بررسی‌های اولیه نشان داد که نامبرده حدود پنج روز قبل فوت کرده و دچار فساد نئش شده بطوریکه آثار کبودی و ترکیدگی برروی اعضای بدنش مشهود بود.

بنابر اظهارات همسر او که در این مدت در منزل و در کنار جسد حضور داشته تقریبا پنج روز تا یک هفته قبل همسر او فوت کرده و به‌دلیل بی‌سوادی و عدم توانایی استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه نتوانسته فوت او را به پلیس اطلاع دهد که در نهایت خواهر متوفی برای سرکشی وارد آپارتمان آنها شده و از فوت خواهرش مطلع و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

   جزئیات مرگ مرموز زن 19 ساله در لواسان

 

به دنبال سقوط زن جوان از طبقه چهارم یک خانه در محله لواسان ۲ متهم توسط کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بازداشت شدند.

شامگاه دوشنبه ششم فروردین‌ماه، صدای دلخراش سقوط زن جوانی از پشت‌بام یک خانه چهار طبقه‌ سکوت محله لواسان را در هم شکست و کارآگاهان راهی محل حادثه شدند و جسد زن حدود 19 ساله‌ اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که براثر سقوط به کام مرگ فرو رفته بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار میان متوفی و خانواده همسرش صدای مشاجره شنیده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، ساعتی قبل از این حادثه زن جوان با همسر و خواهر همسرش که اختلاف خانوادگی داشته مشاجره پیدا کرده و این درگیری به پشت‌بام نیز کشیده شده که ناگهان متوفی به پایین پرتاب شده است. 

کدخبر: ۵۵۵۳۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر