کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۳۴
تاریخ خبر:

قتل نظامی افغان در خوابگاه دخترانه میدان فرهنگ

قتل نظامی افغان در خوابگاه دخترانه میدان فرهنگ

با کشف جسد مرد نگهبان مشخص شد که پسر او نیز مدتی قبل در افغانستان کشته شده بود.

روزنامه هفت صبح | رسیدگی به پرونده قتل نگهبان 60 ساله افغان به نام مراد، شامگاه جمعه 4 اسفند ماه امسال با اعلام از سوی ماموران کلانتری سعادت‌آباد در دستور کار موسی رضازاده، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.


ساعت حدود 9 شب مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفته و در حالی که هراسان و وحشت‌‌زده به‌نظر می‌رسید، ادعای عجیبی مطرح کرد. او به ماموران گفته بود از پنجره خوابگاه دخترانه متروکه واقع در میدان فرهنگ داخل ساختمان را نگاه کرده و یک جسد خونین در ساختمان مشاهده کرده است.با اعلام این خبر تیم جنایی به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و همچنین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل کشف جسد حاضر شده و تحقیقات جنایی برای رازگشایی از ماجرا کلید خورد.


کشف جسد نگهبان 
در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که جسد کشف شده متعلق به نگهبان خوابگاه دخترانه متروکه است که از حدود یک سال قبل از افغانستان به ایران آمده و مشغول کار نگهبانی شده بود. همچنین مشاهدات ابتدایی تیم تشخیص هویت حکایت از آن داشت که چند ساعتی از قتل نگهبان می‌گذرد و قاتل با اصابت ضربات جسم سخت به سر مقتول او را از پای درآورده.

 

عامل جنایت بعد از اینکه نقشه قتل را عملی کرده بود، در ورودی ساختمان را قفل کرده و از مهلکه گریخته بود. در گام نخست، مرد جوانی که موضوع جنایت را به پلیس اطلاع داده بود هدف تحقیقات قرار گرفت و در توضیح به ماموران جنایی گفت: «من پیمانکار ساختمان هستم و قرار بود این ساختمان متروکه به زودی خراب شده و نوسازی شود.

 

از زمان عقد قرارداد با مالک ساختمان، مراد را به عنوان نگهبان استخدام کردیم. قرار بود مراد در تمام مراحل ساخت‌وساز ساختمان به‌عنوان نگهبان در ساختمان بماند. من هر شب با او تماس می‌گرفتم و در مورد اوضاع ساختمان از او سوال می‌پرسیدم تا مطمئن شوم مشکلی وجود ندارد، اما امشب وقتی چندبار به او زنگ زدم و جواب نداد، نگران شدم. برای همین تصمیم گرفتم به ساختمان سر بزنم.»

 

مرد جوان در ادامه گفت: «وقتی به محل خوابگاه رسیدم دیدم که در قفل است.خیلی تعجب کردم به‌دلیل اینکه سابقه نداشت مراد در را روی من قفل کرده و جوابی ندهد. برای همین شروع کردم به سرکشی به داخل ساختمان و پنجره‌ها را دید می‌زدم.‌ یکدفعه از لای یکی از پنجره‌ها چشمم به جسد مراد افتاد که غرق در خون روی زمین افتاده است.»

 

 ترور پسر مقتول 
با اطلاعاتی که مرد پیمانکار در اختیار ماموران قرار داد تحقیقات وسیع‌تر برای پی‌بردن به ارتباطات مراد آغاز شد. در همین حال جسد با دستور بازپرس جنایی راهی پزشکی قانونی شد تا معاینات و آزمایش‌های لازم روی آن انجام شود.

 

در ادامه مشخص شد مراد در کشور افغانستان یک نظامی درجه‌دار بوده که بعد از حمله طالبان مورد تهدید عده‌ای قرار می‌گیرد. درگیری‌های او در کشور افغانستان به حدی جدی می‌شود که یک سال قبل پسر 40 ساله مراد توسط عده‌ای ناشناس در کشور خودشان ترور می‌شود. بعد از آن تهدید و فشارها روی خانوده مراد به حدی زیاد می‌شود که او و همسرش تصمیم به ترک وطن خود می‌گیرند و راهی ایران می‌شوند.

 

بعد از اینکه زن و مرد میانسال به ایران رسیدند، همسر مراد تصمیم گرفت هرطور شده خودش را به آمریکا برساند و عازم سفر شد که چند ماه پیش زن میانسال توانست وارد کشور آمریکا شود و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد مراد نیز عزم سفر به آمریکا داشته و قصد داشته برای ادامه زندگی نزد همسرش برود.

 

در حالی که این مرد میانسال منتظر بود تا مقدمات و تمهیدات سفرش آغاز شود؛ برای امرار معاش خود ناچار بود کاری پیدا کند برای همین نگهبان خوابگاه دخترانه متروکه شد. فرضیه ابتدایی برای یافتن سرنخی از عامل این جنایت این است که رد مراد در ایران توسط دشمنان افغان او زده شده و نقشه قتل او طراحی و بالاخره عملی شده است. به این ترتیب بررسی‌های جنایی برای یافتن ردی از قاتل یا قاتلان مراد ادامه دارد.

 

بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن راز ماجرا در دستور کار بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۵۴۱۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر