کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۲۷۴
تاریخ خبر:

آیا انفجار در مراسم سالگرد شهید سلیمانی تروریستی است؟

آیا انفجار در مراسم سالگرد شهید سلیمانی تروریستی است؟

دست‌کم دو انفجار در نزدیک گلزار شهدای کرمان، محل برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهید قاسم سلیمانی گزارش شده است

تسنیم نوشت برخی افراد حاضر در صحنه مدعی هستند انفجار ‌از کپسول‌ گاز بوده است، اما هیچ مقام رسمی هنوز درباره این خبر اظهارنظر نکرده است. تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند.. به‌نوشته این خبرگزاری به احتمال زیاد بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان در اولین واکنش رسمی اعلام کرده انفجار در مسیر زائران شهید سلیمانی رخ داده است ولی هنوز مشخص نیست انفجار ناشی از انفجار گاز بوده یا حمله تروریستی است.

خبرگزاری تسنیم از قول برخی منابع مستقر در کرمان نوشت: در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

فارس ساعت 16 نوشت:  دست‌کم ۲۰ تن به شهادت رسیده‌اند. خبرگزاری تسنیم نیز از مصدوم شدن ۳۰ نفر خبر داده است. همچنین در پی ازدحام جمعیت در محل‌، تعداد از هموطنان آسیب دیده‌اند. به‌گفته رئیس اورژانس کرمان مصدومان عمدتاً به دلیل ازدحام جمعیت و فرار مردم از صدای مهیب، دچار مصدومیت شده‌اند.

مسئولان گلزار شهدای کرمان از مردم حاضر در گلزار درخواست کردند سریعا محل را تخلیه کنند.

اخبار تکمیلی حاکی از این است که تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۷۳ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحین نیز ۱۷۱ نفر است.  (ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه)

جلالی نماینده مردم رفسنجان، در خصوص انفجار صورت گرفته امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای شهر کرمان، گفت: ظاهرا عملیات تروریستی صورت گرفته با استفاده از کمربند انفجاری رخ داده و دو مورد انفجار صورت گرفته است. انفجار نخست ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم، 10 دقیقه بعد در یک کیلومتری مزار شهدای گمنام و در محلی خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی رخ داده است.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار خبرگزاری دانشجو حاضر در محل، عامل انتحاری دلیل دو انفجار در مبادی ورودی گلزار شهدای کرمان بوده است.  معاون امنیتی استاندار کرمان  تایید کرد که انفجارها تروریستی بوده است. دست‌کم شش کودک در عملیات تروریستی کرمان شهید شده‌اند

کدخبر: ۵۵۲۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر