کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۶۶
تاریخ خبر:

پاریس در شوک

پاریس در شوک

رایانه و کارت‌های حافظه حاوی طرح‌های ایمن‌سازی بازی‌های المپیک پاریس به سرقت رفت

روزنامه هفت صبح| رسانه‌های فرانسه در گزارشی از به سرقت رفتن یک کیف حاوی رایانه و کلید‌های یو‌اس‌بی که در آنها اطلاعات و طرح‌های مربوط به ایمن‌سازی بازی‌های المپیک پاریس ذخیره شده بود، خبر دادند. به گزارش شبکه خبری «بِ‌اِف‌اِم تِ.وِ» کیف حاوی رایانه و فلش‌هایی که پلیس شهری پایتخت فرانسه، اطلاعات امنیتی مرتبط با برگزاری بازی‌های المپیک را در آن ذخیره کرده بود، در یک ایستگاه قطار به سرقت رفته است.


براساس گزارشی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، کیف هنگام سرقت در قسمت چمدان‌های بالای صندلی فرد یاد شده که قصد داشت با قطار عازم «کِخیی» یکی از شهرهای شمالی فرانسه شود، قرار داشته است. مهندس شهرداری به محض به سرقت رفتن کیف حاوی رایانه و فلش‌ها‌ی حافظه شکایتی را در دفتر پلیس ایستگاه قطار ثبت می‌کند، اما از دوشنبه شب، زمان انجام سرقت تاکنون هنوز ردی از سارق پیدا نشده است.
 

منابع پلیس با استناد به اظهارات این کارمند شهرداری پاریس در هنگام ثبت شکایت اعلام کردند که وی به‌دلیل تاخیر در حرکت قطاری که از پیش رزرو کرده بود، تصمیم می‌گیرد برای عزیمت به مقصد مورد نظر قطار خود را عوض کند. این فرد به پلیس توضیح داده است که رایانه کاری و دو کلید یو‌اس‌بی داخل کیف حاوی اطلاعات حساسی است و برنامه‌های پلیس شهری برای ایمن سازی برگزاری بازی‌های المپیک در آن ذخیره شده است.


تحقیقات پلیس برای یافتن کیف یاد شده و سارق احتمالی آن همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهرداری پاریس هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است. بازی‌های المپیک پاریس طی روزهای ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود و تامین امنیت آن یکی از مهمترین دغدغه‌های برگزارکنندگان به‌شمار می‌رود.


به گزارش فرانس‌پرس، جدا از نیروهای ویژه امنیتی که توسط وزارت کشور مدیریت می‌شوند، اداره پلیس شهری پاریس قصد دارد بیش از ۲ هزار نیرو را برای کمک به برقراری نظم و امنیت و نظارت بر اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی در طول برپایی این بازی‌ها بسیج کند.
 

پیش‌تر، حوادث تروریستی در این شهر، به‌ویژه حادثه قتل با سلاح سرد که دو ماه پیش در خیابان‌های این شهر رخ داد، نگرانی‌ها از تامین امنیت این رویداد بزرگ ورزشی را افزایش داده بود. از سوی دیگر، پس از شروع جنگ غزه، اختلافات بین مسلمانان، یهودیان و نیز حامیان مردم مظلوم فلسطین و حامیان اسرائیل در فرانسه بالا گرفته است و نشانه‌هایی از مخاطرات ناشی از این اختلافات نیز واضح و پیداست.


با این حال، برگزاری جشن‌های سال نو میلادی‌۲۰۲۴ در پاریس و در محیطی امن‌ و آرام‌، موجب خرسندی مقام‌های ارشد امنیتی این کشور و مقامات دولتی شد. این آرامش نسبی از آن جهت اهمیت داشت که دولتمردان فرانسوی توانستند با اعتماد به نفس بیشتری به سایر دولت‌ها این اطمینان خاطر را بدهند که ورزشکاران کشورشان در صحت و سلامت وارد پاریس خواهند شد


و در دوران اقامت در این شهر نیز خطری تهدیدشان نمی‌کند، اما حالا که طرح‌ها و برنامه‌های ایمن‌سازی پاریس برای این مسابقات لو رفته است، اوضاع دگرگون شده است و هیچ بعید نیست این اطلاعات خیلی زود به دست تروریست‌هایی برسد که انتظار چنین فرصتی را می‌کشیدند. این‌طور که شواهد و قرائن نشان می‌دهند، المپیک پاریس آبستن حوادثی خواهد بود. (یورونیوز)

 

کدخبر: ۵۵۴۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر