کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۲۴
تاریخ خبر:

داووس در صحرا

داووس در صحرا

نشست ۱۰‌تریلیون دلاری عربستان سعودی در میامی آمریکا

روزنامه هفت صبح| میلیاردرها، مدیران و شخصیت‌های مشهور در همایش ۳۶ ساعته ابتکار سرمایه‌گذاری آینده (FII) عربستان سعودی در میامی آمریکا گرد‌هم آمدند. بر اساس برآورد نیویورک پست، ثروث شخصی ۱۰ سخنران این رویداد دو روزه در مجموع به ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسید.

 

به گزارش نیویورک پست، رویداد میامی در چارچوب کنفرانس سالانه ابتکار سرمایه‌گذاری آینده عربستان سعودی در ماه اکتبر است که به آن لقب «داووس در صحرا» را داده‌اند و در تنظیم برنامه جهانی به مجمع جهانی اقتصاد در داووس تنه می‌زند. در این رویداد، غول‌های وال‌استریت که سرمایه‌ای ۱۰ تریلیون دلاری در اختیار دارند، همراه نخبگان تجاری عربستان سعودی و بازیگران مشهوری مانند گوینت پالترو و راب لو شرکت داشتند.

 

این گردهمایی در هتل فاینا در ساوث بیچ میامی برگزار شد که میانگین هزینه اتاق در این هتل شبی ۱۰۰۰ دلار است. هنگام صرف نوشیدنی، جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ‌ و استیو منوشین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ، نیز دیده شدند. این کنفرانسی به‌نوعی نمایش اعتمادبه‌نفس عربستان سعودی در جایگاه یک بازیگر قدرتمند بین‌المللی بود.

 

این دومین بار بود که این رویداد در آمریکا برگزار می‌شد و برخلاف سال گذشته که بلیت رایگان بود، افراد برای حضور در این رویداد تا ۱۵ هزار دلار پرداخته بودند. شرکت‌کنندگان در عوض این فرصت را داشتند تا از ثروت هنگفت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی بهره‌مند شوند.

 

فقط برای اشاره به ابعاد پول هنگفتی که مطرح است، در همان چند دقیقه اول این رویداد، یاسر الرمیان، رئیس شرکت آرامکو، اعلام کرد که این شرکت نفتی در نظر دارد علاوه بر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری که از سال ۲۰۱۷ به این‌سو در آمریکا داشته است، در اوایل سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ میلیارد دلار دیگر در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

 

از دیگر شرکت‌کنندگان این رویداد می‌توان به مایکل دل، بنیانگذار شرکت رایانه دل، استیون راس، میلیاردر حوزه املاک و مستغلات، بری استرنلیکت، میلیاردر حوزه هتل‌داری‌ و جری کاردینل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی ردبرد کپیتال پارتنرز، اشاره کرد.

 

پالترو پس از بیش از یک دهه فعالیت نام تجاری گوپ در حوزه سلامت و سبک‌ زندگی، یک صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده ‌ و احتمالا به‌زودی در پی سرمایه برای صندوقی دیگر خواهد بود. به گزارش نیویورک پست، عربستان سعودی سراغ ریچارد اتیاس رفته است‌ــ که طرح ابتکاری کلینتون گلوبال را با بیل و هیلاری کلینتون بنیان نهاد‌ــ تا رویدادهای ابتکار سرمایه‌گذاری آینده را مدیریت و افراد مناسب را دعوت کند. اتیاس به نیویورک پست گفت: «آنچه در پنج سال گذشته دیده‌ام تحولی چنان عظیم بوده که هر چیزی ممکن است.» او در ادامه افزود: «هیچ چیز مانع همکاری آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نخواهد شد.» (ایندیپندنت)

 

کدخبر: ۵۵۴۲۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر