کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۲۷
تاریخ خبر:

موضع‌گیری کاخ سفید درباره تقابل نظامی با ایران

موضع‌گیری کاخ سفید درباره تقابل نظامی با ایران

مقام ارشد کاخ سفید گفت آمریکا به‌دنبال تشدید تنش در منطقه و جنگ با ایران نیست

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ادعاهایی که حمله مرگبار روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در اردن را به ایران مرتبط می‌کنند، گفت: «آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش‌ها و نزاع‌ها در منطقه نیست».

رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند در پی حمله پهپادی روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» که در نزدیکی پایگاه «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد، سه نظامی آمریکایی کشته و حداقل ۳۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کربی که روز دوشنبه با چند شبکه آمریکایی از جمله ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این که آیا آمریکا با توجه به تکرار حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع این کشور در پی در گرفتن جنگ غزه، باید در پی حمله شب گذشته نیروهای مقاومت عراق به نظامیان آمریکایی در اردن، حمله شدیدتری به منظور ایجاد بازدارندگی انجام دهد، گفت: «ما الان در حال بررسی گزینه‌های پیش روی خود هستیم. مسلما، ما الان با وجود کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر، در موقعیت دیگری قرار داریم».

کربی با اشاره این که «آمریکا در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن» است، گفت: «چیزی را پیشتر از رئیس‌جمهور اعلام نمی‌کنم اما می‌توانم بگویم که او تعهداتمان نسبت به دفاع از خود، نظامیان و مواضعمان در منطقه را بسیار جدی می‌داند».

کربی همچنین گفت آمریکا معتقد است گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق» حمله به پایگاه آمریکا در مرز اردن و سوریه را انجام داده است. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هم «گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران» را مسئول حمله دانست.

پس از شروع جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت منطقه، بیش از ۱۵۰ بار مواضع آمریکا در منطقه را هدف قرار داده‌اند. در پی این حملات حداقل ۷۰ مورد آسیب‌دیدگی نظامیان گزارش شده است که خود آمریکایی‌ها می‌گویند بیشترشان جراحات مغزی هستند.

کدخبر: ۵۵۳۲۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر