کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۰۲
تاریخ خبر:

میراث شوم جفری

میراث شوم جفری

پای نام‌های بزرگ و افراد مشهور به پرونده سیاه اپستین باز شد.

روزنامه هفت صبح| ‌ جفری اپستین، مرد ثروتمندی بود که بیشتر به دلیل معاشرت با چهره‌های مشهور نظیر شاهزاده اندرو معروف بود. او در سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی بود جان خود را در زندان از دست داد. پزشک قانونی در نیویورک مرگ او را «خودکشی» اعلام کرد اما این موضوع مانع گسترش شایعات و تئوری توطئه درباره مرگ این سرمایه‌دار نشد.

 

در همان زمان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا  گفت احتمال دارد کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه باشد. وزارت دادگستری آمریکا هم تحقیقی را آغاز کرده تا مشخص شود چرا آقای اپستین توانسته در بازداشتگاه متروپولیتن نیویورک که تدابیر امنیتی پیشرفته و سخت‌گیرانه‌ای دارد خودکشی کند.

 

جفری اپستین متهم به گرداندن «شبکه گسترده» دختران زیر سن قانونی برای رابطه جنسی بود. البته او این اتهامات را تکذیب می‌کرد. گفتنی است این ثروتمند آمریکایی یک دهه پیش از آن، به دلیل تلاش برای واداشتن یک کودک به کارگری جنسی محکوم شده بود.

 

‌پس از خودکشی اپستین در زندان در سال ۲۰۱۸، صدها زن از سراسر جهان لب به سخن گشودند و گفتند اغلب آن‌ها وقتی زیر سن قانونی بودند، پس از وعده قرارداد کار به‌عنوان مدل یا زندگی بهتر، به آن جزایر برده شده بودند و از آن‌ها سوءاستفاده جنسی شده بود.

 

جزایر جفری اپستین در کاراییب، جایی که او متهم است مهمانی‌های جنسی و عیاشی با دختران نوجوان زیر سن قانونی برگزار می‌کرد، اکنون در فرایند تغییر نام قرار دارد. اپستین، با همکاری همدستش گیلین مکسول، در این ملک میزبان گروهی از چهره‌های قدرتمند جهان از جمله بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، و شاهزاده اندرو از خاندان سلطنتی بریتانیا بود.

 

به گزارش نیویورک پست، صاحبان جدید تفریحگاه این سوءاستفاده‌گر جنسی در جزایر ویرجین آمریکا‌، که به‌صورت غیررسمی «جزیره پدوفیل» خوانده می‌شد، در تلاش‌اند آن را به یک استراحتگاه جدید پر‌زرق‌و‌برق تبدیل کنند. استیون دکاف، میلیاردر آمریکایی، برای جزایر سنت‌جیمز بزرگ و سنت‌جیمز کوچک ۶۰ میلیون دلار پرداخته است و امیدوار است استراحتگاه جدید در سال ۲۰۲۵ آماده افتتاح باشد.

 

در سال ۲۰۲۱، این جزایر ابتدا به قیمت ۱۲۵ میلیون دلار برای فروش گذاشته شد، که قرار بود بیشتر عواید حاصل از فروش برای پرداخت غرامت به قربانیان اپستین استفاده شود. سرانجام، در مه ۲۰۲۳، دکاف آن را بسیار ارزان‌تر و به قیمت ۶۰ میلیون دلار خرید.

 

 بخش زیادی از ملک در سنت‌جیمز کوچک تغییر داده خواهد شد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دکاف محل اقامت سابق اپستین را تخریب نمی‌کند. در عوض، قصد دارند آن را به هتلی مجلل تبدیل کنند. اپستین سنت‌جیمز کوچک‌ــ را که به مرکز خلافکاری‌اش تبدیل شد‌ــ در سال ۱۹۹۸ به قیمت 95/7میلیون دلار خرید.

 

او سنت‌جیمز بزرگ را در سال ۲۰۱۶ به قیمت حدود ۲۰ میلیون دلار خرید، گرچه پیش از مرگش فرصت نکرد ساخت‌و‌ساز خاصی در آن انجام دهد. جزیره کوچک‌تر دارای پنج ساختمان، از جمله ویلای اصلی لوکس اپستین، کتابخانه، تئاتر، سالن سینما، و حمام و رختکن بود.

 

بر اساس فهرست املاک و مستغلات، «جزیره اپستین» همچنین دارای «محل فرود هلیکوپتر، اسکله خصوصی، پمپ بنزین، تصفیه‌خانه آب، دو استخر، محوطه اصلی، چهار ویلا برای مهمان، سه ساحل خصوصی، باشگاه ورزشی، آلونک» و سازه‌های دیگر است.

 

‌لورتا پرسکا، قاضی آمریکایی، ۱۸ دسامبر حکم داد اسنادی که گمان می‌رود به بیش از ۱۵۰ نفر از همکاران،‌ دوستان یا قربانیان اپستین، سرمایه‌دار رسواشده، مربوط باشند، باید علنی شوند. بر این اساس فهرست بلندبالایی از اف اد سرشناس که با اپستین رفت و آمد داشتند و حتی به جزیره شخصی او رفته بودند منتشر شد.

 

در این فهرست‌ نام افرادی مانند بیل کلینتون. شاهزاده اندرو، بیل گیتس، مایکل جکسون، رابرت دنیرو، امینم، مدونا، بیانسه، تام هنکس، جانی دپ، جیمی کیمل، جیم کری و ... به چشم می‌خورد. البته درج نام افراد به این معنی نیست که آن‌ها در رابطه جنسی با کودکان دست داشتند و برخی بدون اینکه بدانند اپستین در حال ارتکاب چه اموری است با او رفت و آمد داشتند. ب

 

رای مثال دخترانی که در این جزیره حضور داشتند اعلام کردند مایکل جکسون پیشنهاد دریافت ماساژ از سوی آن‌ها را رد کرد و هیچ تماسی با آن‌ها نداشت. در طرف دیگر ماجرا افرادی مانند شاهزاده اندرو وجود دارند که بدن دختران کمتر از ۱۸ سال را لمس کرده‌اند.

 

در این بین بیش از ۵۰ بار هم نام بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به چشم می‌خورد و با توجه به سابقه و رسوایی جنسی او در کاخ سفید، افکار عمومی به درج مکرر نام او در این پرونده حساس شده است. البته دفتر او اعلام کرده است که کلینتون به عنوان یک فرد نیکوکار با اپستین رفت و آمد داشته و از امور شومی که او در آن دست داشته، بی‌خبر است.

 

مورد عجیب این پرونده، ماجرای استیون هاوکینگ، دانشمند فقید و افلیج فیزیک است که برای حضور در یک رابطه جنسی گروهی با کودکان زیر سن قانونی در جزیره اپستین اصرار داشته است. (بی‌بی‌سی و ایندیپندنت)

 

کدخبر: ۵۵۲۳۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر