کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۵۹۶۸
تاریخ خبر:

جنجال مایو اسلامی در سواحل فرانسه

پلیس فرانسه دیروز در شهر ساحلی نیس بورکینی را از تن زنانی که این نوعش لباس را پوشیده بودند در آورد.

مقامات محلی ۱۵ شهر ساحلی در هفته های گذشته پوشیدن بورکینی یا همان پوشش مایو اسلامی را ممنوع اعلام کردند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که هفته پیش در ساحل کن خبری مبنی بر درگیری بین مسلمانان و غیر مسلمانان گزارش شد که دخالت پلیس را در پی داشت.

درگیری از آنجا آغاز شده بود که برخی از افراد در حال فیلمبرداری از نوع پوشش زنان مسلمانی بودند که بورکینی به تن کرده و به ساحل آمده بودند در حالی که همسران و برادران این زنان مسلمان از فیلمبرداری این عده ناراحت شده و به سمت آنها حمله ور شده بودند.

دیروز نیز خبرگزاری فرانسه تصاویری را منتشر کرد که در آن نیروهای پلیس بالای سر یک زن (احتمالا مسلمان) ایستاده اند و از او می خواهند تا بر اساس قوانین پوشش بورکینی را از تنش بیرون کند. این تصویر در شهر ساحلی نیس گرفته شده است.

همچنین یک زن مسلمان به رسانه های فرانسوی گفته که پلیس فرانسه در ساحل کن او را به دلیل پوشیدن بورکینی ۱۲٫۵ دلار جریمه کرده است. او گفته است که برخی از حاضران در ساحل نیز به او گفته اند به " مملکت خودش بازگردد."

از سوی دیگر طراح استرالیایی بورکینی گفته است که از زمان ممنوعیت پوشش بورکینی در برخی از شهرهای ساحلی فرانسه فروش اینترنتی این پوشش بیش از دو برابر افزایش داشته است.

او گفته است که فروش این نوع پوشش به ویژه در بین زنان غیر مسلمان از زمان انتشار خبرممنوعیت پوشیدن آن در برخی سواحل فرانسه افزایش قابل ملاحظه ای داشته است

حساسیت برانگیز شدن پوشش بورکینی در فرانسه در پی حملات تروریستی ماه های گذشته به برخی از شهرهای این کشور از سوی گروه تروریستی داعش ، تشدید شد.

این در حالی است که این پوشش نه تنها در استرالیا حساسیت زا نبوده بلکه استقبال خوبی هم از آن شده و حتی برخی زنان غیر مسلمان استرالیایی نیز به دلیل پوشیده بودن این پوشش ساحلی و جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از آفتاب داغ سواحل این کشور، این نوع پوشش را خریده و استفاده می کنند.

کدخبر: ۱۱۵۹۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • h4m3d

    کاری نمیشه کرد کشورشون قوانین خودشون رو دارن او مسلمان اشتباه رفته

  • ali.tehran

    اقا بخدا حق بدید بترسن یا برخورد نامناسب بکنن، این بنده خداهم داره چوب یعده از خ دابیخبر بیشرفو میخوره، من خودم توی همین خیابونا و متروی تهران یکیو با لباس عربی یا از اون لباس پاکستانی هایی که داعشیا و طالبانی ها میپوشن رو میبینم راهمو کج می کنم یا توی مترو میرم چندتا واگن اونورتر سوار میشم، منی که مسلمونم احتیاط میکنم ب ا اینکه هنوز هیچ غلطی توی ایران نتونستن بکنن وای بحال اینها….. اون زن بیچاره بیگ ناهم داره بخاطر این کثافات از حقش محروم میشه این یک طرف غضیه هست، این طرف و توی کشورهای مسلمان هم نگاه کنیددهمین داستان هست فقط برعکسش، من خودم رفتم دریای خزر خ واستم با مایو برم توی آب نزاشتن گفتم پس با چی برم گفت با لباس گفتم با لباسایی که اومدم تا اینجا برم گفت اره گفتم پس باچی برگردم؟

  • khordbin

    سوریه هم ساحل داره

  • esmaeilalavi

    دقیقا اون مسلمانان اشتباه کردند باید طبق قانون اون کشور کار کنند مثل ایزوران که کسی نمیتونه بی حجاب باشه

  • poury300

    قانون قانونه . به اون خانم بگین بیاد ایر ان شنا کنه

  • behzad

    همینه دیگه . قانون کشور فرانسه ست . هر و قت شما به ادمهای دیگه تو ایران احترام گذ اشتید و ازادی حجاب دادید ، اون موقع از ف رانسه انتقاد کنید که به حجاب گیر میده

  • mazdak

    قانون

  • pari3

    اینان که شعار آزادی سر می دادند

  • alir

    خوب قانون اونام اینه اینا میخواستن اینطو ری باشن چرا مهاجرت کردن به اونجا

  • 1348.abadan

    بایدازهمونجادست شنا میزد تابه ایران برسه حجابش هم حفظ میشد

  • peyman0917

    مسلمانان همه جا میخوان خودشون رو نشون بد ن،آخه بابا در هر کشوری کافر وارد شدید با ید طبق قانون اونجا برخورد کنید…

  • ناشناس

    ننگ به فرانسه و ننگ به قوانین فرانسه

  • joodi

    چطور اینجا قانون، قانونه، خووو اونجا هم قانون ،قانونه

  • ali.tehran

    صبوری جان توریست هایی که میان اینجا گشت ارشاد ازشون پذیرایی میکنه هم همینو میگنا

  • tiba

    چی؟