کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۱۲۵
تاریخ خبر:

راهنمای خرید اسباب‌بازی: از ارزان تا گران‌ترین‌ها!

راهنمای خرید اسباب‌بازی: از ارزان تا گران‌ترین‌ها!

گران‌ترین اسباب‌بازی در بازار ایران 48میلیون تومان قیمت دارد

هفت صبح| ارزان‌ترین اسباب‌بازی که می‌توانید در بازار تهیه کنید که محبوب هم باشد، ژل‌های اسلایم هستند که کمتر از 100هزار تومان قیمت دارند. اما در بین قیمت‌های نسبتا اقتصادی، مشهورترین گزینه کاکتوس سخنگو و موزیکال است که قیمت حدودی آن به 206هزار تومان می‌رسد.

 

برای خرید ماشین‌ اسباب‌بازی باید حداقل یک میلیون تومان هزینه کنید و وضعیت هلی‌کوپترهای کنترلی هم همین‌طور است.

 

قیمت لگو به‌طور متوسط بیش از سه‌میلیون تومان است. بد نیست بدانید که برخی از بازی‌های فکری، قیمتی بالای هشت‌میلیون تومان دارند و بسیار جذاب و پیچیده هستند. اما گران‌ترین اسباب‌بازی‌های بازار شامل انواع لگو می‌شود. مثلا یک بولدوزر بزرگ که قابلیت اتصال به موتور الکترونیک را دارد، باید با پرداخت 48میلیون تومان خرید که گران‌ترین اسباب‌بازی است که در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود.

 

اگر طرفدار بتمن باشید، ممکن است متقاعد شوید که برای خرید لگو طرح ماشین این قهرمان سینمایی، 43میلیون تومان پرداخت کنید. اینجا پیشنهادهایی برای شما که می‌خواهید برای کودکانتان با بودجه‌های متفاوت اسباب‌بازی بخرید، داریم.

 

 

   

کمتر از 500 هزار تومان: ژل اسلایم، کاکتوس سخنگو، عروسک، بازی فکری

 

یکی از پرطرفدارترین اسباب‌بازی‌ها در رده قیمتی کمتر از 500 هزار تومان، کاکتوس سخنگو و موزیکال است که به‌دلیل تبلیغات تلویزیونی بچه‌ها از آن استقبال می‌کنند. برای خرید یک مدل از آن‌ها با سایز معمولی باید 206هزار و 500 تومان هزینه کنید. ژل‌های اسلایم هم پرطرفدار و محبوب هستند و قیمتشان کمتر از100هزار تومان است. برای نمونه یکی از آن‌ها که شب‌تاب و طرح هالووین است را می‌شود با 65هزار تومان خرید.

 

خرید عروسک هم یکی از گزینه‌های روی میز است. مثلا با 150 تا 200هزار تومان می‌توانید عروسک‌های متنوع پیدا کنید و با داشتن بین 300 تا 500هزار تومان دستتان برای انتخاب انواع عروسک‌های ساخت چین و پولیشی باز است.

 

با کمتر از 500هزار تومان یک انتخاب مطمئن برای بچه‌های کمی بزرگ‌تر، بازی‌های فکری است. مثلا بازی فکری دست‌چین 111هزار تومان قیمت دارد. بازی پینگو که یک بازی قدیمی است نزدیک به 150هزار تومان قیمت دارد و زیرخاکی را می‌شود با 123هزار تومان خرید. مونوپولی کمتر از 100هزار تومان فروخته می‌شود.

 

نگاهی به‌پرفروش‌ترین اسباب‌بازی‌ها در بازار به ما می‌گوید بیشتر خریداران دنبال گزینه‌هایی هستند که قیمتشان کمتر از 500هزار تومان باشد. یکی از گزینه‌ها می‌تواند بازی آموزشی شکل‌ها باشد که قیمتش در حدود 60هزار تومان است. با 100هزار تومان می‌توانید یک مکعب روبیک هم بخرید. خمیر بازی‌های ساده معمولا بین 70 تا 100هزار تومان قیمت دارند.

 

تفنگ بازی پلاستیکی هم می‌تواند یک گزینه خوب باشد که قیمتش بین 300 تا 350هزار تومان است. تفنگ حباب‌ساز را هم می‌شود با 100هزار تومان تهیه کرد. برای بچه‌های کوچک‌تر می‌توانید عروسک‌های انگشتی تهیه کنید که بین 70 تا 100هزار تومان فروخته می‌شوند و در یک بسته‌بندی چهار عددی قرار می‌گیرند. هواپیماها و ماشین‌های اسباب‌بازی پلاستیکی را هم می‌شود با قیمت 80 تا 150هزار تومان تهیه کرد.

 

 

500 هزار تومان تا یک میلیون تومان: ماشین کنترلی، تفنگ، عروسک، بازی فکری

 

بازه قیمتی 500هزار تا یک میلیون تومان هم برای خریداران اسباب‌بازی محبوب است. یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های روی میز برای چنین رده قیمتی، ماشین‌های کنترلی است. برای نمونه ماشین کنترلی که با نام دیوانه شناخته می‌شود و از در و دیوار بالا می‌رود و بدنه نسبتا کوچکی دارد را می‌شود با قیمت 790هزار تومان خرید. یک ماشین‌کنترلی متوسط دیگر که مرتبط با آفرود است، 500هزار تومان قیمت دارد.

 

فروشنده‌ای یک تفنگ با تیر ژله‌ای دارد که برای آن قیمت یک میلیون تومان را تعیین کرده است. عروسک‌های کمی بزرگ‌تر بین 600 تا 700 هزار تومان قابل خرید هستند.

 

در بین‌ بازی‌های فکری، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید در بازه قیمت 500هزار تا یک میلیون تومان تهیه کنید، استوژیت است که با قیمت 516هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت بازی فکری پارک‌ها که در آن بازیکن‌ها، هدایت دو گردشگر رو به عهده دارند که در طول بازی، مسیرهای طولانی رو زیر پا می‌گذارند تا گردشگاه‌ها رو ببینند، از تماشای حیات وحش لذت ببرند، عکس بگیرند و از پارک‌های ملی بازدید کنند، 835هزار تومان قیمت دارد. با پرداخت 910هزار تومان می‌توانید اسباب‌بازی مدل پارکینگ طبقاتی را بخرید که گران‌تر از قیمتش به چشم می‌آید.

 

برای کودکی که به موسیقی علاقه‌مند است شاید بازی آموزشی بلز با قیمت 700هزار تومان گزینه خوبی برای هدیه دادن باشد. کسانی که در این حدود قیمت دنبال خرید اسباب‌بازی هستند، اغلب سراغ ماشین‌های کنترلی و اسباب‌بازی می‌گردند. برای آن‌ها، بازی‌های فکری سطح‌بالا هم محبوبیت زیادی دارد. اگر فرزند شما اهل فوتبال بازی‌کردن است، می‌توانید یک دروازه نسبتا کوچک فوتبال را به قیمت 985هزار و 500 تومان تهیه کنید. یا با 646هزار تومان ست لوازم آرایش اسباب‌بازی را بخرید. یک گزینه محبوب دیگر، ماکت سوپرمارکت فروشگاهی است که با قیمت 580هزار تومان به‌فروش می‌رسد و جذابیت زیادی دارد و البته اندازه آن چندان بزرگ نیست.

 

 

یک تا سه میلیون تومان: تفنگ، ماشین، هلی‌کوپتر، اکشن فیگور، لگو

 

گروهی از خریداران که دنبال اسباب‌بازی با قیمت بین یک میلیون تا سه میلیون تومان می‌گردند، سراغ تفنگ‌های اسباب‌بازی و ماشین‌ها می‌روند. برای نمونه یک تفنگ اسباب‌بازی مدل کلت یک میلیون و 325هزار تومان قیمت دارد. از دیگر مواردی که خریداران از آن استقبال کرده‌اند، هلی‌کوپتر کنترلی است که کارخانه سایما آن را با قیمت یک میلیون و 517هزار تومان می‌فروشد. برای بچه‌هایی که مدرسه‌ای هستند، می‌شود کیت‌های آموزشی رباتیک را خرید که قیمتشان بین یک میلیون و 100هزار تومان تا یک میلیون و 300هزار تومان است.

 

اکشن فیگور را هم می‌شود در این بازه قیمتی مدنظر قرار داد. برای مثال یک مدل مندلورین دین که مربوط به فیلم جنگ ستارگان است، یک میلیون و 450هزار تومان فروخته می‌شود. عروسک مشهور بیبی یودا با اندازه 28سانتی‌متری را هم می‌شود با یک میلیون و 600 هزار تومان خرید. ایرهاکی که یک بازی رومیزی جذاب است را می‌توان با پرداخت دو میلیون تومان خرید. با یک میلیون و 580هزار تومان می‌شود بیسیم‌ اسباب‌بازی واکی‌تاکی را خرید. ماشین‌بازی‌های نسبتا بزرگ‌تر و جذاب‌تر مثل یک جرثقیل را می‌شود با دو میلیون تومان تهیه کرد. لگو هم با چنین پولی می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد. مثلا لگو مدل اسپید تویوتا دو میلیون و 770هزار تومان قیمت دارد. لگو مدل جنگ ستارگان هم با قیمت یک میلیون و 450هزار تومان فروخته می‌شود.

 

با پرداخت دو میلیون و 795هزار تومان می‌شود یک ربات‌کنترلی مدل دایناسور را خرید. ماشین‌بازی کنترلی مدل بت‌من برای کودکانی که شیفته بت‌من هستند، می‌توان انتخاب خوبی باشد که قیمتش به یک میلیون و 50هزار تومان می‌رسد. عروسک بیبی‌بورن این روزها کمی قدیمی شده، با این وجود هنوز در اسباب‌بازی‌فروشی‌ها پیدا می‌شود که با یک میلیون و 400هزار تومان می‌توانید آن را بخرید و برایش هم یک ست اسباب‌بازی آشپزخانه با قیمت یک میلیون و 20 هزار تومان تهیه کنید.

 

 

سه تا پنج میلیون تومان: خانه عروسکی، لگو، تفنگ، موتورسیکلت، اکشن فیگور

 

با سه تا پنج میلیون تومان دستتان برای خرید جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های بازار تقریبا باز است. خانه‌های عروسکی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در چنین رده قیمتی هستند. یکی از آن‌ها که قابلیت شست‌وشو دارد و سه طبقه با عروسک‌های کوچک است به قیمت چهار میلیون و 400هزار تومان فروش می‌رود و جزو پرفروش‌های بازار است.

 

خانواده‌ها لگو کلاسیک را از برند خود لگو با قیمت چهار میلیون و 470هزار تومان می‌خرند. البته این مدل 790قطعه در 33رنگ مختلف دارد که برای کودکان بالای چهار سال مناسب است. یک تفنگ بازی از برند آلوی را می‌شود با سه‌میلیون و 900هزار تومان خرید.

 

اگر دوست دارید کودکتان سرگرم ساختن باشد، موتور وسپای ساختنی چهارمیلیون و 400هزار تومان قیمت خورده است. موتورسیکلت طرح رترو را هم می‌شود با سه‌میلیون و 900هزار تومان خرید و مشغول ساختش شد. اکشن فیگورهای نینجا شامل چهارعدد لاکپشت نینجا در بازار بیش از سه‌میلیون و 500هزار تومان قیمت دارند. لگو برند لاری که طرح دایناسور است با سه‌میلیون و 950هزار تومان قابل خریدن است.

 

تفنگ‌بادی اسباب‌بازی برند نرف، سه میلیون و 980هزار تومان فروخته می‌شود. هواپیما کنترلی پیشرفته را می‌شود با پرداخت سه میلیون و 600هزار تومان خرید و ماشین‌کنترلی که چرخ‌هایش باز می‌شود و با سرعت دیوانه‌وار حرکت می‌کند، حدود همین قیمت را دارد. ربات مدل پاندا از برند اسپین مستر سه‌میلیون و 690هزار تومان است؛ این ربات با صدا و حرکاتش به شما پاسخ می‌دهد و موزیکال است. طرفداران ماشین‌های اسباب‌بازی آن‌قدر شیفته آن‌ها هستند که می‌توانند برای یک بیل‌مکانیکی اسباب‌بازی نزدیک به چهار میلیون و 200هزار تومان پول بدهند. این مدل از برند هوینا و چندکاره است و ابعاد متوسطی دارد. اگر از دنیای ربات‌های اسباب‌بازی خوشتان آمده می‌توانید ربات کنترلی مدل سگ را بخرید که راه می‌رود و می‌چرخد و سه میلیون و 900هزار تومان قیمت دارد.

 

 

بیش از پنج میلیون تومان: خانه عروسکی، عروسک، لگو، هلی‌کوپتر، بیبی یودا، بازی فکری

 

وقتی به فروشنده اسباب‌بازی فروشی می‌گویید محدودیت قیمتی برای خرید خود ندارید، تازه شگفتی شروع می‌شود. مثلا ممکن است یک ست خانه عروسک به‌شما معرفی کند که شش میلیون و 900هزار تومان بوده و سه طبقه و دارای فضاهایی مانند اتاق‌خواب و آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن نشیمن و سرویس بهداشتی است و چون لامپ ال‌ای‌دی می‌خورد می‌تواند جای چراغ‌خواب را هم بگیرد. یکی دیگر از اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت محبوب، عروسک هاسبرو پرنسس الی است که پنج‌میلیون و 800هزار تومان قیمت دارد و در ابتدا نوزاد است اما طی شش مرحله، رشد می‌کند. به‌کمک وسایل داخل جعبه این اسباب‌بازی کودکان می‌توانند به عروسک خود غذا بدهند یا او را بخوابانند.

 

انواع و اقسام لگو هم در این بازار دیده می‌شود. مثلا قیمت لگو مدل مرسدس بنز، پنج‌میلیون و 880هزار تومان است و هلیکوپتر ایرباس را می‌شود با پرداخت 9میلیون و 232هزار تومان تهیه کرد. بیبی‌یودایی که چشم‌هایش را باز و بسته کرده و برای بچه‌ها دلبری می‌کند، شش‌میلیون و 600هزار تومان قیمت دارد. با پرداخت 24میلیون تومان می‌توانید لگوی کشتی تایتانیک را بخرید که 9هزار قطعه است. جالب است بدانید برخی از بازی‌های فکری هم قیمت نجومی دارند. مثلا بازی فکری ملیله به شما می‌گوید تا تمدن بشری را بازسازی کنید و قیمتش هشت‌میلیون و 200هزار تومان است.

 

بازی فکری سیمون که تم جنگی دارد هم هشت‌میلیون و 700هزار تومان فروخته می‌شود. در بین گران‌ترین‌های بازار، بیشتر لگو به چشم می‌خورد. با پرداخت 48میلیون تومان می‌شود لگو سری تکنیک را خرید که یک بولدوزر بزرگ با قابلیت حرکت توسط موتور الکترونیکی است و سه‌هزار و 854 قطعه دارد. قیمت لگو بتمن هم 43میلیون تومان است. با پرداخت 42میلیون تومان می‌شود ربات لیوینگ مدل ایمو را خرید که مثل یک حیوان خانگی هوای همه را دارد.

 

 

کدخبر: ۵۵۷۱۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر