کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۶۱
تاریخ خبر:

مجازات حضور در مرکز غیرقانونی ماساژ آقایان توسط خانم‌ها چیست؟

مجازات حضور در مرکز غیرقانونی ماساژ آقایان توسط خانم‌ها چیست؟

پاسخ به سوالاتی درباره دریافت حقوق کار روزمزد و مجازات ‌دریافت ماساژ آقا توسط خانم.

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| این هفته به سوال دو نفر از مخاطبان روزنامه پاسخ می‌دهیم:

‌سوال یک: من در مرکز ارائه ماساژ به آقایان توسط خانم‌ها دستگیر شدم و به دریافت ماساژ و خدمات جنسی (بدون انجام عمل دخول) از یک خانم اعتراف کردم. پس از سپری کردن یک شب در بازداشتگاه با سپردن وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شدم. در حال حاضر منتظر ابلاغیه از سامانه ثنا و تشکیل دادگاه هستم. می‌خواستم بدانم حکمم چه خواهد بود؟ 

 

پاسخ: طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، «هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.»


البته باید گفت که اثبات چنین جرمی کار ساده‌ای نیست. در واقع اگر در این زمینه گزارش ضابط قضایی وجود ندارد و او تمام جزئیات مربوط به این جرم را خود مشاهده نکرده و اثبات صرفا به‌خاطر ترس شما از روند پلیسی و قضایی بوده است؛ با توجه به اصل عدم تجسس و تحقیق در امور منافی عفت می‌توانید از اقرار خود در دادگاه عدول کنید. 

 

سوال دو: من با یک شرکت پخش تراکت برای کار تماس گرفتم. آدرس دادند و دیدم کلینیک است که قرار بوده تراکتشان را پخش کنم. ۲ هزار تراکت بود و قرار بود بعد از پخش دستمزدم را به‌صورت روزانه بدهند ولی چون تراکت‌ها زیاد بودند گفتند فردا هم بقیه‌اش را بزن تا تسویه کنم.

 

من از آن‌ها شناختی نداشتم و خواستم آن روز را تسویه کنند تا برای فردا را هم انجام بدهم ولی دیگر جوابم را ندادند و پولی هم ندادند. اسم شرکت را نمی‌دانم و آدرس را هم و فقط یک شماره تماس داشتم. چطور می‌توانم به پولم برسم و حقوقم را دریافت کنم؟ البته پیامک‌هایی هست که بین ما رد و بدل شده و سفارش کار و میزان دستمزدم را مشخص کرده‌اند. 

 

پاسخ: به یک دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید و متن زیر را به‌صورت یک اظهارنامه (با پرداخت کمتر از ۵۰ هزار تومان) به آدرس کلینیک و در صورت امکان به شماره تلفنی که از آن فرد دارید ارسال یا ابلاغ کنید:

 

کلینیک.... / آقای یا خانم....

با سلام

اینجانب در تاریخ........ با هماهنگی صورت گرفته از سوی فردی که خود را ...... معرفی کرده با شماره تلفن ......؛ اقدام به پخش تراکت تبلیغاتی آن مجموعه در سطح شهر ..... کردم. با این حال تاکنون مبلغی بابت دستمزد به اینجانب پرداخت نشده است.

 

ظرف مدت ۱۰روز پس از دریافت این اظهارنامه نسبت به تسویه‌حساب با اینجانب اقدام نمایید در غیر اینصورت، در مراجع قانونی ازجمله هیات‌های حق اختلاف کار و نیز مراجع دادگستری نسبت به شکایت از شما اقدام خواهم کرد. بدیهی است که در پایان این روند، شما هزینه دادرسی را هم باید مطابق قواعد قانونی پرداخت کنید. 

 

‌دوشنبه هر هفته ‌ به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهیم. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۵۲۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر