کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۲۱۳
تاریخ خبر:

دوج چلنجر DEMON، رام نشدنی! + عکس

دوج چلنجر DEMON، رام نشدنی! + عکس

یک کوپه آمریکایی که ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت دارد و ۹۷ هزار دلار قیمت

هفت صبح| لطفا به این اعداد و ارقام دقت کنید؛ 1025 اسب بخار قدرت. 1280 نیوتن متر گشتاور. حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدِ زیر 2 ثانیه.

حتما از خود می‌پرسید که این رکوردها متعلق به کدام سوپر اسپورت میلیون دلاری است؟! محصول جدید فراری؟ یا شاید هم یک لامبورگینی‌ اما باید بگوییم که هیچ کدام! این اعداد هیجان‌انگیز متعلق به محصول جدید دوج است.

 

دوج چلنجر DEMON 170 که کمتر از 100 هزار دلار قیمت دارد. شاید بسیاری از ما دهه 60 و 70 میلادی را زیست نکرده‌ایم و وقایع آن دوران را به یاد نداریم. اما بزرگترهایی که دوران جوانی‌شان را با «ماشین بازی» گذرانده‌اند حتما به خاطر دارند که ماشین‌های عضلانی آمریکایی (اصطلاحا ماسل‌کارها) ستاره خیابان‌های آن ایام بودند و شرکت‌های آمریکایی فروش خیره‌کننده داشتند‌ اما ظهور بحران نفتی دهه 90 و به موازات آن پیشرفت چشمگیر برندهای آسیایی و گرایش بازارهای پرمصرف به محصولات اروپایی و آسیایی سبب شد تا خودروسازان آمریکایی دچار افول شده و به یک خواب زمستانی طولانی بروند.

مشخصات خودروی دوج چلنجر DEMON 170

بسیاری از برندهای مطرح آمریکایی که در دهه‌های میانی قرن بیستم حرف اول بازارهای مطرح جهانی را می‌زدند ناگهان ورشکسته شده و به تاریخ پیوستند. همچنین دیگر برندهای باقی مانده نیز از طریق واگذاری سهام به شرکت‌های چندملیتی یا دریافت وام‌های چند میلیارد دلاری از دولت آمریکا توانستند پایه‌های شکننده خود را حفظ کنند.

 

یکی از برندهایی که پس از سالم ماندن از گزند بحران‌های گریبانگیر خودروسازان آمریکایی توانست به حیات خود ادامه دهد، «دوج» است. حالا این برند کهنه‌کار با تغییر رویکرد در طراحی و معرفی محصولات جدید امیدوار است که ایام پرفروغ گذشته را تکرار کند.

   

توانایی‌های خیره‌کننده دوج چلنجر DEMON 170

 

دوج Challenger DEMON 170 آخرین محصول شرکت دوج بوده که قرار است دوران پرفراز و نشیب این برند در چند سال اخیر را به دست فراموشی سپرده و سهم بیشتری را از بازار خودروهای اسپورت برای دوج دست و پا کند. چلنجر جدید چهره‌ای کاملا عضلانی و تهاجمی دارد که دوران نوستالژیک یکه‌تازی آمریکایی‌ها را در اذهان علاقه‌مندان زنده می‌سازد.

مدل پایه این خودرو زیر کاپوت خود پیشرانه‌ای 6 سیلندر به حجم ۶/۲ لیتر جای داده که توانایی تولید 1025 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 rpm داراست. قدرت خروجی پیشرانه چلنجر توسط جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

 

هرچند ‌‌مهندسان دوج برای رانندگانی که حتی یک اسب‌بخار قدرت را به هدر نمی‌دهند جعبه‌دنده شش سرعته دستی نیز در نظر گرفته‌اند که می‌توان چلنجر را مجهز به این جعبه دنده سفارش داد. پیشرانه نسخه جدید چلنجر توانایی این را دارد که غول 1700 کیلوگرمی دوج را در عرض ۱/۷  ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر‌ساعت رسانده و پس از آن عقربه سرعت‌سنج این خودرو را به رقم دیوانه‌کننده 340 کیلومتر بر‌ساعت برساند. یعنی شانه به شانه اَبَرماشین‌های چندصد هزار دلاری. چلنجر جدید به لطف سامانه کنترل پایداری سه حالته و کاهش ارتفاع سیستم تعلیق می‌تواند حداکثر شتاب جانبی به میزان ۰/۹ جی را تحمل کند تا از این حیث در زمره بهترین کوپه‌های جهان قرار گیرد.

   

نمای داخلی دوج چلنجر DEMON 170

بازار فروش دوج چلنجر DEMON 170

 

طبق گفته سازنده، تنها تعداد 3300 دستگاه از این محصول تولید خواهد شد که 300 دستگاه برای صادرات بوده و مابقی در بازار آمریکا به فروش خواهند رسید. جالب آنکه مشتریان سابق دوج برای ثبت‌نام و دریافت این خودرو در اولویت خواهند بود. لازم به ذکر است دوج چلنجر DEMON 170 با قیمت پایه 97 هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

 

کدخبر: ۵۵۷۲۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر